Automobilių gamintojai neteisingai apskaičiavo savo ambicingus planus dėl didelių gamyklų pokyčių. Klientai perka elektromobilius ne taip noriai, kaip tikėtasi. Dėl to svarstomas elektrinių automobilių likimas. Tačiau pasirenkamos kitos galimybės.
Siekdami prisitaikyti prie artėjančio draudimo po 2035 m. registruoti naujus vidaus degimo varikliais varomus automobilius, gamintojai karštligiškai planuoja ir kuria elektromobilių gamybos ir pardavimo strategijas. Problema ta, kad pirkėjai jau dabar nelabai mėgsta elektra varomus automobilius. Priežastis gali būti kaina, taip pat subsidijų panaikinimas ir įkrovimo problemos.
Kodėl mažėja elektromobilių pardavimai? Gamintojai neteisingai apskaičiavo
Pasirodo, šiandien Prancūzijoje, Vokietijoje ir JAV pagaminama 45 proc. mažiau elektrinių automobilių nei planuota. Be to, neaišku, kaip rinka vystysis toliau. – Pereiti prie elektromobilių privertė valdžios institucijos, paklausa kilo ne iš klientų, pabrėžė detales tiekiančios bendrovės OPMobility generalinis direktorius Laurent Favre.
Vienas iš pavyzdžių – „Mercedes“, kuri 2024 m. išleis milijardus, bet… vidaus degimo transporto priemonėms, įskaitant gamyklų modernizavimą, mokslinius tyrimus ir, svarbiausia, tolesniam hibridinių pavarų kūrimui. Dar visai neseniai bendrovė manė, kad iki 2030 m. gamins tik elektrinius automobilius. Elektromobilių gamybą sustabdė ir „Stellantis“. Net „Ford“, kuri iki 2030 m. taip pat ketino atsisakyti kitų automobilių gamybos, buvo pervertinta. – Planas buvo per daug ambicingas, jei galima taip pasakyti, sakė Marinas Gjaja, markės operacijų vadovas.
Kas toliau laukia elektromobilių? Klientai mieliau renkasi kitus automobilius
Elektromobilių paklausa mažėja, todėl gamintojai ieško naujų sprendimų, pavyzdžiui, vandenilio pavarų, tačiau tai nereiškia didelės pramonės krizės. Iš tiesų, gera žinia – didėjantis susidomėjimas hibridiniais automobiliais, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, kurie leidžia nuvažiuoti nemažus atstumus naudojant tik akumuliatorių energiją.