• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Kinai investuoja pinigus į elektromobilius. Tuo tarpu Europa „plaka“ save dėl išmetamo CO2 kiekio

pagal Andžej Biaigo
2024.04.15, 19:43
Elektromobiliai
A A
0
elektromobiliu gamykla kinijoje

Kinai investuoja didžiules sumas į elektromobilius

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europos Sąjungoje parduodamų automobilių gamintojai moka milijonines baudas už išmetamųjų teršalų kiekį, tuo tarpu kinai subsidijuoja savo gamintojus, kad jie galėtų dominuoti ne tik Azijos rinkoje. Europa mato tik vieną šios problemos sprendimo būdą.

Europos gamintojai iš viso sumokėjo 510 mln. eurų baudų už 2020 m. pagamintų ir parduotų transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekio viršijimą. Tai rodo „Automotive News Europe“ ataskaita, kurioje pažymima, kad daugiausia sumokėjo „Volkswagen Group“ ir „Jaguar Land Rover“. Šiuo atveju kalbama apie 2020 m. tikslo neįvykdymą, t. y. metus, kuriais pirmą kartą buvo pradėtos taikyti naujos, griežtesnės taisyklės dėl CO2 ribinių verčių laikymosi Europos Sąjungoje.

Kaip praneša „Automotive News Europe“, vien tik „VW Group“ sumokėjo apie 100 mln. eurų baudų už tai, kad ribą viršijo vos 0,75 g/km, o „JLR“ – 40 mln. eurų už tai, kad ribą viršijo maždaug 3 g/km. Atrodo nelogiška – jau aiškinu.

Baudų už išmetamųjų teršalų kiekį nustatymo metodas

95 eurų bauda už 1 g/km viršytą CO2 emisiją taikoma kiekvienam registruotam automobiliui. Taigi bendra baudų suma labai priklauso nuo parduotų ir įregistruotų automobilių skaičiaus. 2020 m. siektinas išmetamo CO2 kiekis buvo 95 g/km pagal senąjį NEDC bandymų ciklą arba apie 120 g/km pagal naująjį WLTP ciklą.

Tikslas papildomai nustatomas atsižvelgiant į transporto priemonės svorį, todėl sunkesni automobiliai gali išmesti daugiau teršalų nei lengvieji, todėl pirmenybė teikiama sunkesniems automobiliams. Dėl to susidaro keistų situacijų, kai lengvų, ekonomiškų ir mažai teršalų išmetančių transporto priemonių gamintojas baudžiamas už pernelyg didelį išmetamųjų teršalų kiekį. Tuo pat metu kitas gamintojas parduoda didelius, sunkius visureigius, kurie sudegina 2-3 kartus daugiau degalų, ir už tai baudžiamas mažiau arba visai nebaudžiamas. Dėl šios priežasties, be kitų priežasčių, „VW“ grupė atsisakė mažų ir ekonomiškų triračių (Seat Mii, Skoda Citigo, VW up!) gamybos, o degalus ryjantiems B segmento modeliams taip pat gali kilti pavojus.

Automobilių gamintojai jungiasi į išmetamųjų teršalų grupes (pvz., „JLR“ susijungė su „Honda“ ir „Tesla“) arba kuria bendrus modelius, kad išvengtų baudų už išmetamųjų teršalų kiekį. Neatsitiktinai „Suzuki“ parduoda „Toyota“ hibridinius automobilius, o „Mazda“ pakeitė „Model 2“ į „Toyota Yaris“ ir pavadino jį „Mazda 2“. Taip pat neatsitiktinai „Toyota“ jau atsisakė grynai vidaus degimo „Yaris“ ir netrukus pristatys hibridinį „Aygo X“. Nepaisant nedidelių degalų sąnaudų, „Aygo“ versija vis tiek pasirodė esanti per daug tarši.

Skaitykite  Stovėjimas EV įkrovimo vietoje be įkrovimo? Gresia bauda iki 90 €

Įvairūs gamintojų susitarimai sukūrė situaciją, kai jau 2021 m. beveik visi Europos gamintojai, išskyrus „Bugatti“ ir „Ferrari“, bus pasiekę savo išmetamųjų teršalų mažinimo tikslus. 2022 m. tikslo nepasiekė tik „Bugatti“, tačiau ji parduoda tiek mažai automobilių, kad baudos nemokės.

Nuo 2025 m. bus dar sunkiau

Jau 2025 m. Europos Komisija nustatys gamintojams naują 93,6 g/km teršalų išmetimo normą, o nuo 2030 m. – 49,5 g/km. Automobilių gamintojai turės parduoti daugiau elektromobilių arba bent jau iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių, kad pasiektų tokius tikslus.

Pavyzdžiui, „Volkswagen“, kuris stengiasi sudurti galą su galu, nes parduoda per mažai elektrinių automobilių, palyginti su vidaus degimo modeliais, greičiausiai pereis prie hibridinių iš tinklo įkraunamų transporto priemonių daugelyje modelių, kurie iki šiol to nedarė.

„Toyota“, „Subaru“, „Suzuki“ ir „Mazda“ konglomeratui taip pat tenka nelengva užduotis mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, o nė vienas iš gamintojų neturi elektromobilių, kurie galėtų būti laikomi itin įdomiais. „Mazda“ turi tik trumpo nuotolio „MX-30“, o „Toyota“ ir „Subaru“ dalijasi bZ4X/Solterra. Be to, šių markių automobiliai labai mažai kuriami iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių srityje.

Europos baudos ir Kinijos subsidijos

Galima susidaryti vaizdą, kad Europoje automobilius parduodantys gamintojai yra barami už kiekvieną normą viršijantį CO2 gramą ir stovi ant kojų, kurdami dirbtines grupes, kad įtiktų Europos Komisijai su skaičiais savo skaičiuoklėse. Tuo tarpu kinai subsidijuoja savo gamintojus, kad pigūs produktai dominuotų elektromobilių pasaulyje.

Elektromobiliai daugumai europiečių yra tiesiog per brangūs. Žinoma, yra pigių elektromobilių, bet jei palygintume vidaus degimo ir elektrinius modelius, vidaus degimo modelis būtų daug patrauklesnis. Kainų sulyginimas aukštyn (brangesni degimo, taigi santykinai pigesni elektriniai) taip pat neveikia.

Kinai mano, kad, norėdami dominuoti Europos rinkoje, Europos klientus pirmiausia turi įtikinti automobiliai iš Kinijos, todėl subsidijuoja savo įmones. Kaip pranešė „Atomotive News Europe“, pirmaujanti elektromobilių gamintoja BYD iš vyriausybės gavo 3,74 mln. dolerių paramą. Šį atvejį tirianti Europos Komiosija Kinijos subsidijas traktuoja kaip nesąžiningą veiklą. Kiti prekių ženklai, parduodantys, be kita ko, kiniškus elektromobilius (taip pat ir vidaus degimo automobilius), taip pat kelia „grėsmę“ Europos transporto priemonių rinkai.

Skaitykite  Ar jau laikas persėsti į elektromobilį? Infrastruktūra keičiasi sparčiai

Kaip pranešė „Reuters“, ES politikų teigimu, Kinijos vyriausybė subsidijuoja į Europą eksportuojamas elektrines transporto priemones „tiesiogiai pervesdama lėšas“ ir naudodama kitus finansinius mechanizmus. Jau dabar kalbama apie muitus automobiliams iš Kinijos, tačiau konkrečių sprendimų kol kas nėra.

Žymos: automobilio taršaco2elektromobiliaikiniški elektromobiliai
Dalintis53DalintisSiųstiDalintis9

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.