Su GAC susijęs Kinijos prekės ženklas „Hyper“ paskelbė, kad baigė automobilių traukos akumuliatorių su kietuoju elektrolitu projektavimo ir kūrimo etapą. Jei tai tiesa, Vidurio Karalystės bendrovė keleriais metais lenkia Japonijos ir Europos prekės ženklus.
Didžiausia šiuolaikinių elektromobilių problema – jų akumuliatoriai. Iš gana retų medžiagų gaminami akumuliatoriai yra sunkūs ir neleidžia sukaupti įspūdingų energijos atsargų, todėl nukenčia automobilių veikimo nuotolis. Kietųjų elektrolitų traukos akumuliatoriai turėtų išspręsti visas šias problemas vienu ypu. Didžiausi automobilių gamintojai jau ne vienerius metus stengiasi įgyvendinti šį sprendimą. Viena Kinijos bendrovė teigia jau turinti tokį akumuliatorių.
Kaip praneša „Automotive News Europe“, GAC priklausantis prekės ženklas „Hyper“ paskelbė, kad baigė kurti kietojo elektrolito akumuliatorių. Buvo pasiekta 400 Wh energijos kaupimo talpa vienam kilogramui. Praktiškai tai reikštų, kad lengvajame automobilyje esantis akumuliatorius leistų jam nuvažiuoti 1 000 km.
Tuo pat metu turėtų būti įmanoma gaminti elektromobilius, kurių rida panaši į dabartinių automobilių, tačiau jie bus daug lengvesni ir todėl efektyvesni. Vien tik nuotolis nėra viskas. Tikimasi, kad akumuliatoriai su kietuoju elektrolitu bus įkraunami greičiau ir tarnaus ilgiau nei dabartiniai akumuliatoriai. Be to, jos bus saugesnės, nes naudojamos medžiagos yra mažiau degios.
„Hyper“ teigia, kad pirmąjį automobilį su kietojo elektrolito akumuliatoriais bus pasirengusi pagaminti 2026 m. Neaišku, kiek šį pareiškimą reikėtų vertinti realiai. Ir ką apie tai mano šiandieniniai automobilių pramonės sunkiasvoriai? „Volkswagen“ dirba su tokiomis traukos baterijomis, tačiau nenurodo jokios konkrečios datos, kada bus pradėti gaminti automobiliai, kuriuose naudojamas šis sprendimas. 2023 m. „Toyota“ pareiškė, kad 2030 m. bus pasirengusi gaminti automobilius su traukos akumuliatoriumi, kurio sudėtyje yra kietasis elektrolitas.
Jei kinams iš tiesų būtų pavykę anksčiau pateikti šį sprendimą rinkai, tikriausiai niekas, išskyrus gamybos pajėgumus, nebūtų sustabdęs „Hyper“ triumfuojančio žygio pasaulio rinkose. Tačiau gali būti, kad Kinijos bendrovė šiek tiek nuspalvino tikrovę. Laikas parodys, kokia yra tiesa.