Prabangių automobilių entuziastai, tikėjęsi visiškai elektrinio „Maserati MC20“, šią savaitę sulaukė nuviliančių naujienų. Italijos automobilių gamintojas, priklausantis „Stellantis“, oficialiai atšaukė labai laukto „MC20 Folgore“ planus, motyvuodamas menka rinkos paklausa ir besikeičiančiais klientų pageidavimais.
Kodėl „Maserati“ nutraukė MC20 EV gamybą
„MC20 Folgore“ turėjo debiutuoti šiais metais kaip pirmasis ‚Maserati‘ visiškai elektrinis superautomobilis. Tačiau bendrovės atstovas patvirtino, kad klientai vis dar teikia pirmenybę galingiems benzininiams varikliams ir „artimiausiu metu nėra pasirengę pereiti prie BEV (baterijomis varomų elektromobilių)“.
Šis sprendimas reiškia didelį žingsnį atgal nuo ankstesnio „Maserati“ įsipareigojimo elektrifikuoti automobilį. Vos prieš kelis mėnesius patronuojančioji bendrovė „Stellantis“ vengė patvirtinti anksčiau paskelbtus „Maserati“ elektromobilių planus, todėl kilo klausimų dėl markės ateities strategijos.

Prabangiųjų prekių rinkos sunkumai: Ar „Maserati“ turi problemų?
Pastaraisiais metais „Maserati“ pardavimai smarkiai sumažėjo: nuo 26 600 vienetų 2023 m. iki vos 11 300 vienetų pernai. Bendrovė pranešė apie 260 mln. eurų (EUR) veiklos nuostolį, o tai rodo dar didesnes finansines problemas.
Nepaisant sunkumų, „Maserati“ ir toliau siūlo elektrines „GranTurismo“ kupė, „GranCabrio“ kabrioleto ir visureigio „Grecale“ versijas. Tačiau, nesant planuojamų naujų modelių, išskyrus 2025 m. pradžioje pasirodysiantį „GT2 Stradale“, markės ateitis atrodo neaiški.
Tuo tarpu tokie konkurentai kaip „Ferrari“, „Lamborghini“ ir „Porsche“ sparčiai įgyvendina elektromobilių strategijas. „Ferrari“ savo pirmąjį elektromobilį planuoja pristatyti 2025 m. spalį, ‚Lamborghini‘ – 2029 m., o ‚Porsche‘ nuo 2019 m. siūlo elektrinius modelius.

Kas toliau laukia „Maserati“?
„Maserati“ sprendimas atsisakyti ‘„MC20 Folgore“ leidžia manyti, kad „Maserati“ gali sutelkti dėmesį į tradicinių benzininių variklių linijos tobulinimą. Vis dėlto, atsižvelgiant į pasaulinį elektrifikavimo ir griežtesnių išmetamųjų teršalų normų siekį, markei reikės ilgalaikės strategijos, kad išliktų aktuali.
Ar „Maserati“ apgailestaus, kad atsisakė elektromobilių superautomobilių ambicijų? O gal tai protingas žingsnis siekiant apsaugoti savo palikimą ir patenkinti pagrindinę auditoriją?
Ką manote? Ar „Maserati“ turėtų likti prie benzininių, ar elektrinių automobilių? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!