„Mercedes-Benz“, prieš didindama akumuliatorių baterijų pajėgumus, palauks, ar padidės elektromobilių paklausa, nes mažesni prognozuojami elektromobilių pardavimai reiškia, kad jai nebereikės iš pradžių iki 2030 m. planuotų pajėgumų, sakė Markusas Schaferis, grupės vyriausiasis technologijų vadovas.
2022 m. automobilių gamintojas teigė, kad iki dešimtmečio pabaigos jam reikės daugiau nei 200 gigavatvalandžių akumuliatoriaus elementų pajėgumų, ir planavo kartu su partneriais pastatyti aštuonias elementų gamyklas visame pasaulyje, įskaitant keturias Europoje.
Tačiau elektrinių transporto priemonių paklausa yra mažesnė, nei prognozavo daugelis automobilių gamintojų, todėl šių metų pradžioje „Mercedes“ pareiškė, kad nesitiki, jog iki 2030 m., t. y. penkeriais metais vėliau nei ankstesnėje 2025 m. prognozėje, elektrifikuotų transporto priemonių, įskaitant iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, pardavimai pasieks 50 proc. visų parduodamų transporto priemonių.
200 GWh prognozė pagrįsta prielaida, kad iki 2030 m. visi „Mercedes“ metiniai pardavimai – apie du milijonai transporto priemonių – bus elektriniai, liepos 8 d. sakė Schaeferis.
„Ar 200 GWh valandos pajėgumai vis dar reikalingi? Tai laiko klausimas“, – sakė jis.
2022 m. automobilių gamintojas pasirašė sutartį su CATL dėl akumuliatorių elementų gavimo iš Vengrijoje statomos Kinijos bendrovės 100 GWh gamyklos, tačiau neatskleidė sandorio dydžio.
Per bendrąją įmonę „Stellantis“ ACC, kurioje jai priklauso 30 proc. akcijų, ji taip pat gaus elementų iš 40 GWh jėgainės Prancūzijoje.
Praėjusį mėnesį planai statyti dar dvi ACC gamyklas Vokietijoje ir Italijoje buvo sustabdyti dėl mažos elektromobilių paklausos. „Mercedes“ taip pat turi tiekėjų JAV ir Kinijoje.
„Esame gana lankstūs. Apie kitus žingsnius pagalvosime, kai turėsime daugiau skaidrumo dėl paklausos“, – sakė Schaeferis. Įvardydamas dabartinius automobilių gamintojo santykius su tiekėjais, jis pridūrė: „To pakanka kitam etapui.“
„Mercedes“ nesumažino investicijų, kad elektrifikuotų savo produktų asortimentą, o Schaeferis teigė, kad į vidaus degimo varikliu varomus automobilius neskiria didelių sumų, išskyrus planuojamus atnaujinimus, skirtus transporto priemonėms suderinti su išmetamųjų teršalų normomis.
Vis dėlto vasario mėn. generalinis direktorius Ola Kallenius teigė, kad bendrovė užtikrins, jog jos vidaus degimo variklių linija būtų konkurencinga ir kitą dešimtmetį, kad patenkintų paklausą.
Akumuliatorių technologija
Schaeferis kalbėjo žurnalistams „Mercedes“ būstinėje atidarant akumuliatorių elementų tyrimų ir gamybos centrą.
10 000 kvadratinių metrų ploto gamykloje per metus bus pagaminama dešimtys tūkstančių akumuliatorių elementų, nes bendrovė siekia geriau kontroliuoti savo akumuliatorių cheminę sudėtį ir pramoninę gamybą.
„Mercedes“ kuria ličio jonų elementus su didelės energijos anodais ir kobalto neturinčiais katodais, taip pat kietojo kūno technologiją, kuri žada sukaupti daugiau energijos, padidinti nuvažiuojamą atstumą ir pagreitinti įkrovimą.
Elektromobilių akumuliatorių energijos tankio didinimas yra labai svarbus, ypač aukščiausios klasės automobilių gamintojams, siekiantiems sumažinti transporto priemonės svorį ir sąnaudas, kartu padidinant ridą.
Naujajame centre sukurtais elementų projektais bus dalijamasi su įmonėmis partnerėmis ir jie bus įtraukti į būsimus tiekėjų akumuliatorių elementus, sakė Schaeferis.