Norvegija pirmauja pasaulyje pagal elektromobilių naudojimą – 9 iš 10 parduodamų naujų automobilių yra elektriniai. Dėl šaltų žiemų Norvegija yra idealus elektromobilių bandymų poligonas.
Pastaruosius šešerius metus Norvegijos automobilių žurnalas „Motor“ ir Norvegijos automobilių federacija (NAF) organizuoja žiemos „El Prix“ ridos bandymą – didžiausią pasaulyje elektromobilių ridos bandymą.
Naujausi žiemos testų rezultatai
Per naujausią bandymą 24 visiškai nauji elektromobiliai buvo visiškai įkrauti ir važiavo tuo pačiu maršrutu, kol išsikrovė. Rezultatai atskleidė didelius skirtumus tarp WLTP (oficialaus) įvertintos ridos ir realaus veikimo.
- Nugalėtojas: Polestar 3
- Polestar 3 sužavėjo išlaikydamas 95 % savo WLTP nuotolio. Įvertinus 560 km ridą, atšiauriomis žiemos sąlygomis jis nuvažiavo 531 km – tai antras geriausias kada nors šioje bandymų serijoje užfiksuotas rezultatas.
- Antroji vieta: BYD Tang
Kinijos septynvietis visureigis pasirodė gerai, pasiekęs 91 % WLTP ridos ir nuvažiavęs beveik 482 kilometrus. - Trečioji vieta: „Mini Countryman EV“
Šis kompaktiškas elektrinis automobilis pasiekė 89 % WLTP nustatyto nuotolio – tai geras rezultatas, atsižvelgiant į sudėtingas sąlygas.
Nuviliantis „Tesla“ veiklos rezultatas
Nepaisant savo reputacijos, „Tesla Model 3“ užėmė žemiausią vietą, pasiekdamas tik 76 % WLTP nustatyto nuotolio.
- Oficiali rida: 600 kilometrų
- Faktinis nuotolis: 455 kilometrai
- Nuokrypis: 24 %.
Prie nusivylimo prisidėjo ir tai, kad „Tesla“ kelionės skaitiklis nuvažiuotą atstumą pervertino 16 kilometrų, taip sukeldamas vairuotojams klaidingą pasitikėjimą.
Ką tai reiškia Lietuvai
Lietuvoje populiarėjant elektromobiliams, šie rezultatai rodo, kaip svarbu suprasti, koks yra realus elektromobilių veikimo nuotolis, ypač šalto klimato sąlygomis. Pirkėjai turėtų:
- Ištirti nuotolio tikslumą: atsižvelgti į tokius bandymus kaip „El Prix“.
- Suprasti WLTP apribojimus: Žinokite, kad oficialūs skaičiavimai gali būti optimistiniai.
- Pasiruošti važiavimui žiemą: Šaltis daro didelę įtaką elektromobilio veikimui.
Nors „Polestar 3“ ir BYD „Tang“ puikiai pasirodė realiomis sąlygomis, „Tesla“ rezultatai primena, kad į ridos įverčius reikia žiūrėti atsargiai. Lietuvos elektromobilių vairuotojams šis testas suteikia vertingų įžvalgų, nes elektromobiliai vis labiau plinta Baltijos šalyse.
„El Prix 2025“ žiemos bandymų rezultatai
Modelis | WLTP ridos įvertinimas | Realiai įveiktas atstumas | Skirtumas |
Polestar 3 | 560 km | 531 km | -5% |
BYD Tang | 530 km | 482 km | -9% |
Mini Countryman | 399 km | 355 km | -11% |
Lotus Emeya | 500 km | 436 km | -13% |
BYD Sealion 7 | 502 km | 436 km | -13% |
Mercedes-Benz G-Class | 443 km | 381 km | -14% |
Kia EV3 | 590 km | 499 km | -15% |
Porsche Taycan | 592 km | 499 km | -16% |
BYD Seal U | 500 km | 421 km | -16% |
Hongqi EHS7 | 540 km | 452 km | -16% |
Smart #3 | 415 km | 346 km | -17% |
Ford Explorer EV | 525 km | 437 km | -17% |
NIO EL8 | 503 km | 412 km | -18% |
Hyundai Ioniq 5 | 546 km | 436 km | -20% |
BMW i5 Touring | 497 km | 392 km | -21% |
Volvo EX30 | 472 km | 371 km | -21% |
Audi Q6 e-tron | 616 km | 481 km | -22% |
Xpeng G6 | 550 km | 329 km | -22% |
Porsche Macan | 552 km | 429 km | -22% |
Volkswagen ID.7 GTX Tourer | 571 km | 440 km | -23% |
Tesla Model 3 | 702 km | 531 km | -24% |
Peugeot E-5008 | 488 km | 361 km | -26% |
Voyah Dream | 482 km | 344 km | -29% |
Peugeot E-3008 | 510 km | 347 km | -32% |