Mažiausiai du didieji automobilių nuomos tinklai iš savo automobilių parkų išbraukia didelę dalį elektromobilių. Taip elgiasi ne todėl, kad prarado tikėjimą elektromobiliais, bet, be kita ko, dėl agresyvios „Tesla“ kainų politikos ir problemų, susijusių su sugadintų automobilių remonto kaina ir trukme. JAV „Hertz“ tinklas siūlo naudotus „Tesla“ automobilius labai patraukliomis kainomis. Patikrinome, ar „Sixt“, kuris savo automobilius išparduoda daug arčiau, pasiūlymas yra toks pat patrauklus.
- Automobilių nuomos bendrovės susiduria su agresyvia „Tesla“ kainodara ir problemomis, susijusiomis su sugadintų transporto priemonių remonto kaina ir trukme.
- Elektromobilių pasiūla išaugo – ne tik dėl didėjančio ir vis įdomesnio automobilių asortimento iš Kinijos.
- Dėl sparčios technologinės pažangos naudotų elektromobilių kaina mažėja sparčiau nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių.
- Nuomos bendrovėms elektromobilių įtraukimas į parką gali reikšti sunkiai apskaičiuojamą riziką.
Ne taip seniai automobilių nuomos bendrovės – tiek mažos, tiek rinkos milžinės – labai entuziastingai žiūrėjo į elektromobilius. Tokių automobilių pasiūla rinkoje buvo maža, o jų mada augo. Daugelis klientų nuomojosi elektromobilius net ne dėl realaus poreikio juos vairuoti, o iš smalsumo ir noro susipažinti su naujomis technologijomis. Išsinuomoti automobilį paprastai būdavo paprasčiau nei organizuoti bandomąjį važiavimą. Vis dėlto verta žinoti, kad dauguma automobilių nuomos bendrovių taiko tokį verslo modelį, kad įsigyja automobilius su didelėmis automobilių parko nuolaidomis, kurį laiką uždirba iš jų nuomos, o paskui – kol į automobilius dar nieko nereikia investuoti – perparduoda juos toliau, net už didesnę kainą nei automobilių parko įsigijimo kaina.
„Tesla“ perkelia riziką pirkėjams
Automobilių nuomos bendrovės dažnai įsigyja automobilius pagal sutartis, pagal kurias gamintojas arba importuotojas garantuoja jų išpirkimą – po tam tikro laikotarpio už iš anksto nustatytą kainą, be jokios rizikos bendrovei. Tačiau „Tesla“ nesirenka tokių sutarčių sąlygų, perkeldama riziką pirkėjams.
Populiariems nuomojamų automobilių modeliams klientų netrūksta. Paprastam vartotojui, kuris negali tikėtis ypatingų nuolaidų automobilių salonuose, tokio beveik naujo automobilio kaina yra pakankamai patraukli, kad galėtų pamiršti faktą, jog automobiliu naudojosi daug vairuotojų.
Be kita ko, būtent dėl didelių automobilių parkų lūkesčių gamintojai siūlo automobilius su labai ilgais intervalais tarp techninės priežiūros ar tepalų keitimo, o automobilių nuomos bendrovėms gali būti optimalu parduoti automobilį dar prieš tai, kai jam reikia atlikti pirmąją techninę priežiūrą.
Buvo galima uždirbti pinigų iš naudotų „Tesla“. Dabar daug lengviau prarasti
Ilgą laiką atrodė, kad „Tesla“ automobiliai net sukurti tokiam verslo modeliui. Pirma: paprastai „Tesla“ automobiliams netaikomi techninės priežiūros intervalai; jie remontuojami tik tada, kai reikia. Antra, ilgą laiką šios markės automobiliai buvo beveik spekuliacinė prekė. Buvo sunku juos įsigyti išparduotuvėje, todėl naudoti automobiliai buvo parduodami už naujų automobilių kainą, o dėl puslaidininkių krizės, be kita ko, šios kainos nuolat kilo!
Tačiau pastaruoju metu ši padėtis smarkiai pasikeitė. Elektromobilių pasiūla auga neįtikėtinu greičiu – ne tik dėl įsitvirtinusių automobilių gamintojų, bet ir dėl didėjančio ir vis įdomesnio tokių automobilių asortimento iš Kinijos. Taip pat skaitykite: „Kinijos BYD lenkia „Tesla“ ir kitus automobilių gamintojus, nes siekia tapti didžiausiu Europos elektromobilių rinkos dalyviu“.
Pati „Tesla“ nepaprastai sparčiai didina savo gamybos pajėgumus ir kartu mažina kainas. Prieš kelerius metus niekas nebūtų patikėjęs tokiomis nuolaidomis, ypač modeliams, kuriuos ir taip nebuvo sunku parduoti. Dabar „Tesla“ kainos ne tik panašios, bet kartais net mažesnės nei jos vidaus degimo variklius turinčių konkurentų, o kartkartėmis pasirodo naujos, dažnai stulbinančios akcijos.
Pirkėjai džiaugiasi, kad pavyko gauti gerą pasiūlymą, tačiau dažnai jų nuotaika pablogėja po kelių dienų ar savaičių, kai jie pamato, kad jei būtų palaukę šiek tiek ilgiau, būtų išleidę daug mažiau. Tokia politika leidžia jiems užimti rinkos dalį konkurentų sąskaita, tačiau taip pat naikina vadinamąją likutinę automobilių vertę.
Tačiau yra ir daugiau veiksnių, dėl kurių naudotų elektromobilių kainos krenta greičiau nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių kainos. Prie jų priskiriama sparti technologinė pažanga – kiekvienais metais elektromobiliai turi vis didesnes ridas ir sudėtingesnes pavaras, todėl senesni modeliai parduodami tik gerokai mažesnėmis kainomis. Šioje srityje gerai sekasi „Tesla“, nes ji retai pristato visiškai naujus modelius ir nuotoliniu būdu atnaujina senesnius įrenginius. Taip pat skaitykite: „„Tesla“ vadovas E. Muskas sako, kad Kinijos elektromobilių bendrovės be prekybos kliūčių „sunaikins“ konkurentus“.
Elektromobilių kainos mažėja. Tai bloga žinia tiems, kurie jau turi tokius automobilius
Kita problema – daugelyje šalių taikomos subsidijų sistemos, skirtos elektromobiliams įsigyti. Jei, kaip Lietuvoje, jas galima gauti tik perkant naujus automobilius, jos automatiškai sumažina automobilių patrauklumą antrinėje rinkoje.
„Hertz“ atstovai, aiškindami savo sprendimą sumažinti elektromobilių skaičių savo parke, taip pat teigė, kad kyla problemų, susijusių su tokių transporto priemonių kaina ir remonto trukme. Tai iš tiesų nėra geras dalykas elektromobilių atveju ir nėra stipriausia „Tesla“, kuri, skirtingai nei daugelis kitų automobilių koncernų, neturi gerai išvystyto aptarnavimo centrų tinklo ar net logistikos centrų, užtikrinančių nuolatinę prieigą prie atsarginių dalių. Gamybos optimizavimas, apimantis automobilių surinkimą iš didelių modulių, paprastai nevyksta kartu su remonto optimizavimu, ypač po avarijų. Taip pat skaitykite: „Išparduoda elektromobilius iš auto parko. Jie suprato savo klaidą“.
Svarbiausias elektromobilių šalininkų argumentas, kad įkrovimas paprastai yra pigesnis (išskyrus atvejus, kai įkraunama greitaisiais komerciniais įkrovikliais) nei degalų papildymas, nuomos bendrovėms iš tiesų nėra svarbus, nes klientai moka už degalus. Daug svarbiau yra tai, kad grąžintą elektromobilį su išsikrovusia baterija atkurti iki tokios būklės, kad jis būtų paruoštas kitai nuomai, užtrunka daug ilgiau nei automobilį su tuščiu baku.
Tai, kad nuomos bendrovės atsikratė elektrinių automobilių, nereiškia, kad „normaliems“ naudotojams tokie automobiliai yra blogas pasirinkimas!
JAV „Tesla“ iš „Hertz“ nuomos tinklo parduodami patraukliomis kainomis – už 2021 ir 2022 m. egzempliorius reikia mokėti apie 20-24 tūkst. dolerių (18-22 tūkst. eurų), t. y. šiek tiek daugiau nei pusę naujo automobilio kainos. Įdomu tai, kad „Hertz“ tinklo siūlomų automobilių rida paprastai būna didelė – 60-100 tūkst. mylių (96-160 tūkst. kilometrų), o tai reiškia, kad klientų susidomėjimas šiais automobiliais buvo didelis. Tačiau automobilio importas iš JAV taip pat kainuoja.
O kaip dėl „Tesla“, kurių atsikrato Vokietijos „Sixt“ tinklas? Šiuo metu (2024 01 31) tinklo interneto svetainėje eksponuojami 59 šios markės automobiliai, daugiausia „Tesla Model 3 AWD Long Range“ ir „Tesla Model Y“, taip pat yra vienas „Model S“.
Kainos prasideda nuo 37 880 eurų už „Tesla Model 3 AWD Long Range“ nuo 2022 m. gruodžio mėn. su 34 178 km. Brangiausiai kainuoja „Tesla Model S“ su standartiniu akumuliatoriumi, 2022 m. 1/2020 m. laidos, nuvažiavęs 46 700 km, už 50 440 EUR. Pigiausias „Sixt“ perpardavimo pasiūlyme rastas „Tesla Model Y“ kainuoja 41 880 EUR, tai 2022 m. rugsėjo mėn. automobilis, kurio rida 33 665 km. Daugumos automobilių kaina yra maždaug 25-27 proc. mažesnė už Vokietijos rinkoje esančių naujų vienetų kainoraščio kainą.
Visus šiuos automobilius galima atsiimti Miunchene. Palyginimui, kalbant apie „Tesla“ išpardavimo mastą, „Sixt“ Vokietijoje dabar taip pat parduoda, be kita ko, 9 „Mercedes“, 34 „Volkswagen“, 31 „Opel“, 18 „Ford“, taip pat 94 BMW automobilius, iš kurių tik 5 yra elektromobiliai.