Ne tik vidutinis Leclerc, Leferve ar Legrand turėtų ilgainiui pakeisti savo dabartinį vidaus degimo automobilį į elektrinį. Prancūzijos valdžios institucijos imasi įmonių, naudojančių didesnius automobilių parkus. Pagal naująjį projektą visi, kurie nesilaikys naujųjų taisyklių, gali būti nubausti didelėmis finansinėmis baudomis.
Jei negalite pasirinkti lengvesnio būdo, turite imtis drastiškesnių metodų. Prancūzijos valdžios institucijos ketina priversti efektyviau diegti elektromobilius. Taikosi į verslininkus, kurie nenori laikytis dabartinių taisyklių. Pagal Lom taisykles (Loi d’Orientation des Mobilités – įsigaliojo 2019 m.), automobilių parkuose (daugiau kaip 100 automobilių, išskyrus taksi ir ilgalaikę nuomą) turi būti kuo daugiau (ne mažiau kaip 20 proc. 2024 m. ir ne mažiau kaip 70 proc. iki 2030 m.) mažataršių automobilių (leistina CO2 emisija – 50 g/km). Problema ta, kad kol kas tik 40 proc. įmonių (Italijos žurnalo „Quattroroute“ duomenys) įvykdė naujuosius reikalavimus.
Kaip priversti verslininkus greičiau keisti transporto priemones? Prancūzai griebėsi paprasčiausio sprendimo. Jie planuoja sugriežtinti taisykles ir numatyti atitinkamas nuobaudas už jų nesilaikymą. Todėl planuojama iš dalies pakeisti Mobilumo įstatymą (Loi d’Orientation des Mobilités) (balsavimas gali įvykti dar šį mėnesį) ir padaryti gana reikšmingų pakeitimų.
Automobilių parkų apribojimai
Iniciatoriai nori pakeisti leistinos išmetamųjų teršalų normos ribą (nuo 50 g/km iki 20 g/km), o tai praktiškai reiškia, kad hibridiniams automobiliams, įkraunamiems į elektros tinklą, nebus taikoma. Tuo viskas nesibaigia. Padidinta reikalaujama elektromobilių dalis automobilių parkuose.
- Nuo 40 iki 50 proc. iki 2027 m.
- Nuo 70 proc. iki 80 proc. 2030 m.
- 90 proc. iki 2031 m.
- 95 proc. iki 2032 m.
Kokios ribos tokios pasekmės. Todėl artimiausiais metais galime tikėtis, kad Prancūzijos automobilių parkai (jei bus balsuojama už pakeitimą) pateiks daug pasiūlymų dėl naudotų transporto priemonių. Tikėtina, kad nedaugelis norės būti nubausti už reikalavimų nesilaikymą. O pasekmės bus griežtos. Pagal projektą bauda gali siekti iki 5 000 EUR už transporto priemonę (ne daugiau kaip 1% apyvartos). Neblogai.