Pirmasis „Ferrari“ elektromobilis gali būti ne pats greičiausias kompanijos modelis ir nebus tylus.
Italų superautomobilių specialistas ketina aplenkti konkurentus „Aston Martin“ ir „Lamborghini“, pristatydamas elektromobilį, kuris turėtų pasirodyti kitų metų pabaigoje.
Šią savaitę „Ferrari“ vadovai Australijos žiniasklaidai pažadėjo, kad pirmasis bendrovės elektrinis automobilis bus „tikrasis „Ferrari“ ir nereiškia benzininių ir hibridinių modelių pabaigos.
Elektrinių transporto priemonių (EV) vizitinė kortelė – tiesiosios važiavimo greitis, o „Tesla“, taip pat tokie prekių ženklai kaip „Rimac“, „Porsche“, „Lucid“, naudojo akumuliatorius, kad sukurtų vienus greičiausių automobilių pasaulyje.
Tačiau „Ferrari“ teigia, kad jai nerūpi sukurti greičiausiai įsibėgėjantį, galingiausią ar greičiausią automobilį, o jos pirmasis elektrinis automobilis gali būti ne greitesnis už hibridinį superautomobilį „SF90 XX“, kuris nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,3 sekundės.
Be to, elektrinis „Ferrari“ taip pat skleis garsą – sakoma, kad jis bus „autentiškas“.
„Nežinau. Priklauso nuo to“, – Australijos žiniasklaidai, įskaitant „Drive“, sakė „Ferrari“ produktų rinkodaros vadovas Emanuele Carando.
„Niekada nesivadovavome greičiu kaip pagrindine mūsų automobilių [rinkodaros] priežastimi.“
„Aštuntajame dešimtmetyje, kai skaitėte automobilių žurnalus, [didžiausias] greitis [buvo pagrindinė savybė]. Vėliau, 1990-aisiais, kalbėjome apie arklio galią. Dabar daugiau kalbama apie svorio ir galios santykį.“
„Kai kalbame apie automobilį, kalbame apie vairavimo įspūdžius, kurie yra galios, jėgos, svorio, stabdžių [ir] garso derinys.“
Jis sakė, kad didžiausias automobilio greitis yra „kažkas, kuo tikrai negalima mėgautis“, kaip ir daugybe itin greitų pagreitėjimų.
„0-100 km/val., 0-200 km/val., kai tai padarai keletą kartų, tau jaučiasi, kad tai jaučiasi kaip žarnos burnoje, ir tau tai atsibosta. Norime turėti greitą, veržlų, smagų vairuoti automobilį“.
P. Carando žiniasklaidai sakė, kad „Ferrari“ domina „klientų šypsena, kai jie vairuoja mūsų automobilį”, taip pat labiau moksliniai matavimai, pavyzdžiui, našumas ir sukibimas su kelio danga.
„Taikomas labiau mokslinis ir inžinerinis požiūris – išilginis pagreitis, šoninis pagreitis, stabdymas, pavarų perjungimas ir garsas. Šie penki elementai yra svarbiausi elementai, kuriuos vertiname ir kartu kuriame kurdami automobilius.“
„Kalbant apie elektrines transporto priemones, galime turėti kitų komponentų, kurie prisideda prie šio čia esančio.“
Paklaustas, kaip „Ferrari“ spręs savo elektromobilio garso kriterijaus klausimą, M. Carando atsakė: „Pamatysite. Jūs išgirsite.“
Paklaustas, ar elektrinis „Ferrari“ turės savo garsą, jis atsakė: „Taip, jis turės garsą.“
Paklaustas, ar automobilio skleidžiamas garsas bus autentiškas, o ne imituojamas variklio garsas, jis atsakė: „Ferrari“ garsas visada yra autentiškas.
„Manau, kad reikia dar šiek tiek palaukti. Tačiau galiu pasakyti, kad naujasis elektrinis „Ferrari“ automobilis bus tikras „Ferrari“. Visi mūsų automobiliai yra skirtingi automobiliai skirtingiems „Ferrari“ ir skirtingi „Ferrari“ skirtingais momentais.
„Taigi naujoji elektrinė transporto priemonė suteiks kitokių emocijų nei SF90, Purosangue, Roma ar 12Cilindri.“
Kiti automobilių gamintojai eksperimentavo su netikrais variklio garsais savo elektromobiliuose, pavyzdžiui, visai neseniai – „Hyundai Ioniq 5 N“, kuris taip pat imituoja pavarų perjungimą aštuonių laipsnių pavarų dėžėje, panašiai kaip benzinu varomas „Hyundai i30 N“ karštasis hečbekas.
„Ferrari“ prognozuoja, kad 2026 m. apie penkis procentus jos pardavimų sudarys elektromobiliai, o iki 2030 m. baterijomis varomi modeliai sudarys 40 proc. pardavimų.
Tačiau likusią dalį asortimento sudarys benzinu varomi modeliai: 40 proc. 2030 m. planuojamų pardavimų sudarys hibridiniai modeliai, o likusius 20 proc. – tik benzinu varomi modeliai.
Kitų metų elektrinio „Ferrari“ modelio forma dar nepaskelbta ir neaišku, ar tai bus dviejų durų kupė, ar visureigis, panašus į „V12 Purosangue“.
„Nesakėme, kad 100 proc. pereisime prie elektrinių transporto priemonių, tik pasakėme, kad siūlome naują technologiją, nes manome, kad dėl šios technologijos yra galimybė suteikti naujų vairavimo įspūdžių“, – sakė M. Carando.
„Tačiau tada klientai patys nuspręs, ar pirkti vidaus degimo gamtinį [nehibridinį] variklį, hibridinį ar elektrinį automobilį.“
„Nepaisant to, kas vyksta visame pasaulyje elektromobilių rinkoje, mūsų strategija ir planas nebuvo keičiami“, – sakė jis, turėdamas omenyje lėtėjančius elektromobilių pardavimus JAV ir Europoje.