Iki šiol „Ford“ elektromobilių strategija daugiausia dėmesio skyrė dideliems ir brangiems automobiliams. Tačiau susidūręs su „Tesla“ ir kinų iššūkiais, mėlynasis ovalas turi keisti savo veiklos kryptį.
Tai ne tik „Mustang Mach-E“ ir „F-150 Lightning“. Siekdama rimtai konkuruoti su stipriais varžovais, „Ford“ ketina nusileisti žemesnėje rinkos dalyje. Amerikiečių prekės ženklas pažymėjo, kad didelės kainos yra pagrindinė kliūtis elektromobilių plėtrai.
Sprendimas bus nauja pasaulinė platforma, kurioje debiutuos naujas, patrauklios kainos modelis.
„Koreguojame savo kapitalą pereidami prie mažesnių elektromobilių produktų,“ – antradienį, vasario 6 d., susitikime su investuotojais sakė Jimas Farley. Šiam tikslui pasiekti buvo sukurta speciali komanda, kuriai vadovauja Alanas Klarkas. Jis yra patyręs direktorius, 12 metų dirbęs „Tesla“.
„Mes net nepriartėjome prie savo pelno potencialo. Šiuo metu visos mūsų pastangos sutelktos į sąnaudas ir efektyvumą, kad galėtume konkuruoti su pigiais „Tesla“ modeliais ir kinų elektromobiliais.“ – Farley pridūrė.
Tačiau neoficialiai žinoma, kad tai ne tik konkurencingumo, bet ir pelningumo klausimas, kuris pastaraisiais metais neatrodo gerai. 2023 m. pabaigoje „Ford“ dėl silpnos paklausos turėjo perpus sumažinti „F-150 Lightning“ gamybą. Finansų direktorius Johnas Lawleris, duodamas interviu „Bloomberg“, pripažino, kad bendrovė nesitiki iki 2026 m. pasiekti planuotos 8 proc. elektromobilių maržos.
„Bloomberg“ paskelbta analizė rodo, kad 2023 m. „Ford“ nuo kiekvieno parduoto elektromobilio praras 28 000 JAV dolerių (25 963 eurų).