Pirmosios užuominos apie „Volkswagen“ problemas, susijusias su naujuoju elektriniu agregatu, pasirodė dar 2023 m. lapkritį. Dabar artėjame prie 2024 m. sausio pabaigos, o iš Vokietijos bendrovės gaunami pranešimai vis dar nėra optimistiški.
Nuo 2023 m. lapkričio mėn. „Volkswagen“ grupė susiduria su rimta problema, susijusia su jų elektriniais automobiliais. Tai, kad mažėja elektromobilių paklausa, anaiptol nėra didžiausias vokiečių rūpestis – daug didesnė problema yra elektros variklių trūkumas.
2023 m. lapkritį ir gruodį deficitą pajuto gamyklos Cvikau, Emdene ir Mlada Boleslave, be kita ko, ir tokių modelių kaip „Volkswagen ID.4“, „Volkswagen ID.5“, „Audi Q4 e-tron“, „Škoda Enyaq“ ir naujai pasirodžiusio „Cupra Tavascan“ gamyba. Tačiau naujausi pranešimai rodo, kad problemos dar toli gražu nesibaigė.
Pasak Vokietijos dienraščio „Handelsblatt“, Volfsburge įsikūrusį milžiną ir toliau kamuoja problemos, susijusios su nepakankamu elektros variklių kiekiu. Pavyzdžiui, Cvickau gamykla – vienintelė gamykla, kurioje gaminami tik elektromobiliai – jau trečią savaitę dirba sumažintu pajėgumu.
Tokia pat prasta padėtis ir „Škoda“ gamykloje Mlada Boleslave, Čekijoje. Elektrinis „Enyaq“ gaminamas ribotais kiekiais lygiai dėl tos pačios priežasties. Siekiant kaip nors kompensuoti šiuos nuostolius, buvo padidinta degimo Octavia gamybos apimtis. Gamyklai tai nebuvo didelė problema, nes ji turi tik vieną gamybos liniją ir gali lanksčiai ją valdyti.
Naujasis įrenginys – tai druska „Volkswagen“ akyse. Tiksliau, vienas iš komponentų
Problemos, dėl kurios „Volkswagen“ negali užmigti naktimis, šaltinis – naujas efektyvus elektrinis variklis, kuris buvo pristatytas 2023 m. Visus sunkumus sukelia viena sudedamoji dalis – statorius, kuris yra pagrindinė stacionari variklio dalis. Būtent čia yra apvijos ir būtent statorius sukuria magnetinį lauką, kuris išjudina rotorių.
APP550 pavadintame įrenginyje statorius pasirodė esąs labai problemiškas, o lapkričio mėnesį, kai prasidėjo „Volkswagen“ problemos, gamybos linija Kaselyje pasiekdavo tik trečdalį numatyto pajėgumo – per dieną būdavo pagaminama ne 1 500, o 500 variklių.
Remiantis „Handelsblatt“ gauta informacija, padėtis gerėja ir dabar tikimasi, kad Kaselio gamykloje bus pagaminama 800-900 vienetų per dieną. Tačiau tai yra vos daugiau nei pusė pradinio plano, o tai yra labai prastas rezultatas, dėl kurio šiuo metu kenčia visa grupė.