Ambicingas Vokietijos planas iki 2035 m. atsisakyti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių kelia karštas diskusijas visoje šalyje. Nauja mobile.de apklausa atskleidė, kad didelė dalis vokiečių abejoja, ar verta rinktis elektromobilius, todėl kyla klausimų dėl šalies ekologiško perėjimo prie ekologijos galimybių.
Vis dar dominuoja vidaus degimo varikliai
Remiantis 2 194 Vokietijos vairuotojų apklausa, dyzeliniai ir benzininiai varikliai ir toliau išlieka aiškiais favoritais keliuose. Šiuo metu net 84,6 % respondentų vairuoja tradiciniais vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones, o hibridiniai ir elektriniai automobiliai sudaro tik 15,4 %.
Kalbant apie elektromobilių (EV) diegimą, duomenys rodo didelį nenorą:
- Tik 18,1 % respondentų ketina įsigyti visiškai elektrinį automobilį per artimiausią dešimtmetį.
- Šiek tiek didesnė dalis (12,3 %) linkusi rinktis hibridinius automobilius.
Taigi dauguma, beveik 70 %, neplanuoja artimiausiu metu atsisakyti dyzelinių ir benzininių automobilių.
Kartų skirtumai dėl draudimo
Vienas prieštaringiausių Vokietijos ekologiško judumo plano aspektų – siūlomas draudimas nuo 2035 m. registruoti naujus vidaus degimo variklius. Visuomenės nuomonė labai išsiskyrė:
- 50,3 proc. dalyvių visiškai nepritaria šiam planui.
- Tik 22,1 % jam visiškai pritaria.
Įdomu tai, kad jaunesni vokiečiai nusiteikę optimistiškiau:
- Draudimui pritaria 39,2 % 25-34 metų amžiaus žmonių.
- Vyresnių nei 55 metų amžiaus žmonių parama sumažėjo iki 15,5 %.
Tačiau visose amžiaus grupėse vyrauja skepticizmas dėl plano įgyvendinimo galimybių. Net 76,5 proc. respondentų mano, kad nerealu iki siūlomo termino atsisakyti vidaus degimo variklių.
Ko reikia perėjimui prie judumo?
Nepaisant abejonių, apklausos dalyviai turi aiškių minčių apie priemones, kurių reikia, kad judumo perėjimas būtų skatinamas:
- 51,3 proc. respondentų nori, kad būtų gerokai pagerintas vietinis viešasis transportas.
- 28,7 proc. reikalauja geresnės elektromobilių įkrovimo infrastruktūros.
- 28,4 proc. ragina tobulinti tolimojo susisiekimo galimybes.
Ajay Bhatia, mobile.de generalinis direktorius, pabrėžia, kad reikia daugiau konkrečių veiksmų:
„Mūsų apklausa rodo, kad vairuotojai iš esmės nori keistis. Tačiau reikia aiškios ateities mobilumo perspektyvos“.
Ar Vokietija gali įveikti šiuos iššūkius?
Vokietijos ambicingas perėjimo prie elektromobilių grafikas susiduria su didelėmis kliūtimis, pradedant visuomenės skepticizmu ir baigiant infrastruktūros poreikiais. Laikrodžiui artėjant prie 2035 m., išlieka klausimas: Ar vairuotojai pradės naudoti elektromobilius, ar Vokietijos keliuose ir toliau dominuos vidaus degimo varikliai? Savo nuomonę išsakykite komentaruose žemiau.