Žmonės, kuriems patinka jų „Tesla“, juos labai mėgsta. Ir jei jums patinka sportinis sedanas, kuris iki 98 kilometrų per valandą įsibėgėja per dvi sekundes, arba sunkvežimis, kuris atrodo pasiruošęs apokalipsei, „Tesla“ gamina vienus šauniausių automobilių. Tačiau po 16 verslo metų „Tesla“ vis dar neišleido šaunios automobilio spalvos.
Automobilių spalvos tampa gana kietos. Aš šiek tiek nesutinku su tuo, kaip rinkodaros komandos pavadina šias spalvas, bet negaliu paneigti, kad jos ryškios, niuansuotos ir unikalios. Nesvarbu, ar tai būtų rožinis „Jeep Wrangler“, violetinis „Hellcat“, deginamai oranžinis „Nissan Z“, ryškiai geltonas „Corvette“, ar dykumos chaki spalvos „Toyota TRD Pro“ sunkvežimis, daugelį „halo“ automobilių apibūdina firminės spalvos. Kartais šios spalvos yra tokia pat svarbi automobilio tapatybės dalis kaip ir jo jėgainė ar šauniosios savybės.
Dabar pagalvokite apie „Tesla“. Kokios spalvos ji yra? Daugelis žmonių pasakytų, kad balta. O baltas „Tesla“ krosoveris tampa visur paplitusia transporto priemone. Tačiau daugelis automobilių kompanijų būtų išleidusios kokią nors akį traukiančią specialaus leidimo firminę spalvą „Model S Plaid“ su beveik superautomobilio charakteristikų laikais. Tik ne „Tesla“.
Galite užsisakyti pilkos spalvos (baltos, juodos, pilkos ir sidabrinės) „Tesla Model S“. O jei norite būti unikalūs, galite rinktis mėlyną arba raudoną spalvą. Taip, štai ir viskas. Kartais 2012, 2013 ir 2014 m. „Tesla“ siūlė žalią ir rudą spalvas. Tačiau šis etapas baigėsi.
„Tesla“ žino, kad yra įdomesnių apdailos detalių poreikis. Ji net pradėjo siūlyti gamykloje gaminamas nestandartines apklijuotes. Tačiau ji neįsipareigoja dėl jokių įdomių spalvų.
Naujausias „Tesla“ akį traukiantis ir prekės ženklą populiarinantis automobilis neabejotinai yra jos „Cybertruck“. Vietoj to, kad būtų pasirinkta šauni spalva, šio sunkvežimio firminė apdaila yra… be spalvos. „Cybertruck“ apnuoginto metalo apdaila padeda atkreipti visų dėmesį. Tačiau ji taip pat neatlieka jokių darbų, kuriuos atlieka dažai, ir dabar „Tesla“ liepia savininkams nedelsiant nuvalyti negyvus vabalus ir paukščių išmatas, kad „Cybertruck“ nerūdytų. Tai puikiai iliustruoja „Tesla“ dizainą valdančią filosofiją, neleidžiančią diegti šaunių spalvų.
Kai 2012 m. „Tesla“ pristatė „Model S“, dizaino filosofija, vadinama minimalizmu, buvo pasiekusi viršūnę. Tai labai supaprastintas dizainas, kurį galima pamatyti daugelyje SciFi filmų, ir „Apple“ produktų, tokių kaip originalusis „iPod“, dizaino pavyzdys. Pagalvokite apie baltą plastiką, šiek tiek blizgaus metalo, jokių įdomių apdailos detalių ar net kampų. Šią filosofiją „Tesla“ perkėlė į automobilių interjerą. Tačiau net ir jos išorė buvo kuo paprastesnė ir nepakankamai suprojektuota.
„Tesla“ šios dizaino kalbos laikosi jau daugiau nei dešimtmetį. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl jos automobiliai beveik nebuvo atnaujinti. Iš pradžių tai buvo gaivaus oro gūsis automobilių pramonėje. Tačiau bendrovė pati save įkalino. Bet ko įdomaus ar akį traukiančio darymas prieštarautų jos pradinei filosofijai. Taigi jokių ryškių spalvų ar unikalių savybių.
„Cybertruck“ – tai vienas iš būdų, kaip „Tesla“ atsisakė šios filosofijos ir iš esmės pripažino, kad ateitis gali būti kitokia nei minimalizmas. Tikėkimės, kad ji ir toliau tęs šią tendenciją ir sulauksime įdomių „Tesla“ spalvų, net jei tai bus tik būsimasis „Roadster“.