Viena iš didžiausių elektromobilių savininkų baimių – pakeisti akumuliatorių, kuris kainuoja 20 000 eurų ar daugiau. Nors akumuliatorius yra brangiausias transporto priemonės komponentas, neseniai atliktas tyrimas rodo, kad tai tikrai neturėtų kelti rūpesčių, jei jūsų EV buvo pagamintas po 2015 m.
Bendrovė „Recurrent Auto“ ištyrė daugiau kaip 20 000 elektromobilių ir nustatė, kad vidutiniškai tik 2,5% transporto priemonių buvo pakeisti akumuliatoriai. Tai labai priklauso nuo pagaminimo metų, ir nenuostabu, kad kuo senesnis elektromobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jam reikės naujo akumuliatoriaus. Senesniame „Recurrent“ tyrime teigiama, kad buvo pakeista 1,5% elektromobilių akumuliatorių.
Naujajame tyrime nustatyta, kad iki 2015 m. pagamintų elektromobilių akumuliatorių keitimo rodikliai siekia 13%, o 2016 m. ar naujesnių transporto priemonių – 1% arba mažiau. Seniausi į tyrimą įtraukti 2011 m. pagaminti elektromobiliai, kurių maždaug kas trečiam prireikė naujo akumuliatoriaus, tačiau tai lėmė ne tik jų amžius, bet ir keli veiksniai.
Tai susiję su akumuliatorių pakuočių amžiumi. Vis dėlto senesnių cheminių medžiagų naudojimas ir jų šilumos valdymo sistemos nėra tokios geros kaip šiuolaikinių elektromobilių. Kai kuriuose senesniuose elektromobiliuose naudojami oru aušinami akumuliatoriai be šilumos valdymo, todėl jų būklė dar labiau blogėja. Naujesnių elektromobilių akumuliatoriai turi ne tik patobulintas chemines medžiagas, kurios padeda jiems ilgiau tarnauti ir geriau pakęsti dažną greitąjį įkrovimą, bet ir jų šilumos valdymo sistemos yra gerokai efektyvesnės ir geriau stabdo greitesnį akumuliatorių degradaciją.
„Recurrent“ taip pat nustatė, kad nuo 2015 m. iki 2022 m. akumuliatorių pakuočių skaičius išaugo 122%, o tai reiškia, kad naujesni elektromobiliai iš pradžių turi daugiau akumuliatorių talpos (ir jos gali netekti), todėl, net jei laikui bėgant jie praranda dalį talpos, jų akumuliatoriai tarnaus ilgiau, kol juos reikės pakeisti. Tikimasi, kad ši tendencija išliks ir toliau, nors akumuliatorių talpa didės lėčiau, nes dauguma naujų elektromobilių jau turi pakankamai akumuliatorių, kad nuotolio ribotumas taptų praeitimi.
Šilumos valdymo sistemos ir akumuliatorių cheminė sudėtis ir toliau tobulės ir bus vis labiau tobulinamos. Taip pat gali įvykti proveržis akumuliatorių technologijoje, kuris lems didelį šuolį, pavyzdžiui, labai laukiami kietakūniai akumuliatoriai, kuriuos kuria keli gamintojai, automobilių tiekėjai ir specializuotos akumuliatorių bendrovės.