Norėčiau pateikti istorinę „Toyota“ elektrifikavimo strategijos perspektyvą.
„Toyota“ buvo įkurta pagal principą „Prisidėti prie geresnės visuomenės kūrimo“, ir Kiichiro Toyoda vis dar vadovaujasi pradine bendrovės vizija. 1963 m. Toyoda šeima įsteigė aplinkos apsaugos komitetą, kuris ir šiandien išlieka galinga jėga bendrovėje.
Priešingai nei pramonės atstovai, kurie skuba sekti „Tesla“ ir paskui ją leistis į rinkos kapitalizacijos duobę (rinkos kapitalizacija yra fikcija, o grynieji pinigai – faktas), „Toyota“ ir toliau lazeriu orientuojasi į tai, kad pirmiausia būtų aptarnaujami klientai.
Prisimenu, kaip po tam tikro akcijų pakilimo paklausiau Shoichiro Toyodos, ar jis patenkintas. Jis atsakė: „Aš niekada nežiūriu į akcijų kainą. Man rūpi tik tai, kad šeimos vardas būtų ant kiekvieno gaminio ir kad būtų daroma pažanga tvarumo srityje.“
Kiekviena gaminio naujovė davė naudos klientams, padidino efektyvumą ir kilometrų skaičių galonui. 1997 m. Los Andželo automobilių parodoje pristačiau „Prius“, norėdamas įvertinti klientų reakciją. Spauda ir „Detroit 3“ jį išpeikė kaip negražų, neįmanomą mokslinį eksperimentą, tačiau bendrovės parama nesumažėjo.
Panašių prieštaravimų girdžiu ir šiandien. Tuo metu „Toyota“ inžinieriai buvo įsitikinę, kad, patobulinę konstrukciją, medžiagas ir gamybos apimtis, per tris kartas pasieks degimo sąnaudų paritetą, ir jie tai padarė. „Toyota“ netgi pasiūlė dalytis hibridine technologija su visais, kad padėtų sumažinti automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį.
Nepamirškite, kad nuo 2000 m. „Toyota“ buvo didžiausia elektromobilių pardavėja. Ji kaupė realią patirtį ir tyrinėjo akumuliatorių ir vandenilio technologijas ilgiau nei daugelis kitų. Ji žino, kaip įgyvendinti šias naujas technologijas. Anglis yra priešas, o ne vidaus degimo variklis.
Atėjo laikas pripažinti Akio Toyodos lyderystę ir drąsą saugant visuomenės ugnį. Jis išlaikė „Toyotos“ orientaciją į klientų aptarnavimą ir anglies dvideginio išmetimo mažinimą, padvigubino hibridinių automobilių skaičių ir padarė juos labiau pageidaujamus. Ilgalaikė hibridų strategija ir toliau neša dividendus klientams, pardavėjams, investuotojams ir Motinai Žemei.
Mano nuomone, „Toyota“ išlieka tikra automobilių pramonės šiaurės žvaigžde.