Antradienį „Volkswagen“ įspėjo, kad gali uždaryti savo prabangos prekės ženklo „Audi“ filialą Briuselyje dėl smarkiai sumažėjusios brangiųjų elektromobilių paklausos, kuri smogė didžiausiam Europos automobilių gamintojui ir privertė jį sumažinti šių metų maržos tikslą.
„Volkswagen“ nuo 1988 m., kai buvo uždaryta Vestmorlando gamykla Alabamoje, „Volkswagen“ neuždarė nė vienos gamyklos, o paskutinis VW markės vadovas, kuris grasino uždaryti gamyklą Europoje, praėjus keliems mėnesiams po to atsistatydino, remdamasis darbo jėgos šaltiniu.
Automobilių gamintojai, daug investavę į pajėgumus ir technologijų plėtrą, patyrė didelį smūgį dėl mažesnės nei tikėtasi elektromobilių paklausos, o „Audi“ šių metų pradžioje įspėjo, kad jos pardavimai 2024 m. sumažės, nes ji stengėsi pristatyti naujus modelius ir kartu mažinti sąnaudas.
„Volkswagen“ teigė, kad išlaidos, susijusios su alternatyvaus Briuselio gamyklos panaudojimo arba jos uždarymo paieškomis, taip pat kitos neplanuotos išlaidos 2024 finansiniais metais iš viso sudarys iki 2,6 mlrd. eurų.
Ji sumažino veiklos grąžos prognozę nuo 7-7,5 proc. iki 6,5-7,5 proc., o patronuojančioji bendrovė „Porsche SE“, kuriai priklauso šiek tiek mažiau nei trečdalis „Volkswagen AG“, bet kuri turi didžiąją dalį balsavimo teisių, sumažino savo pelno prognozę iki 3,5-5,5 mlrd. eurų.
Frankfurte kotiruojamų „Volkswagen“ ir „Porsche SE“ akcijos, paskelbus šią naujieną, atpigo atitinkamai 1,7 proc. ir 2,1 proc.
2018 m. pradėto gaminti „Audi Q8 e-tron“ paklausa smarkiai sumažėjo, todėl automobilių gamintojas svarstė galimybę visiškai nutraukti jo gamybą, o vienas bendrovei artimas šaltinis teigė, kad tai gali įvykti 2025 m.
Ilgalaikiai iššūkiai
Briuselio gamykla, kurioje pernai pagaminta apie 50 000 automobilių, taip pat susidūrė su „ilgalaikiais struktūriniais sunkumais“, įskaitant sunkumus keičiant jos išdėstymą dėl artumo prie miesto ir didelių logistikos sąnaudų.
Dabar bus pradėtos konsultacijos siekiant rasti alternatyvius sprendimus gamyklai, kurioje dirba apie 3000 žmonių. „Tai gali apimti ir veiklos nutraukimą, jei nebus rasta alternatyva“, – sakoma „Audi“ pranešime. „Volkswagen“ pirmojo ketvirčio veiklos pelnas sumažėjo 20%, iš dalies dėl to, kad vėlavo „Audi“ tiekimas po to, kai Briuselio gamykla buvo uždaryta dviem savaitėms dėl komponentų trūkumo vasario mėn.
Tuo metu atstovas spaudai teigė, kad „Audi“ vertina galimybes, ką būtų galima gaminti gamykloje.
„Audi AG“ darbuotojų atstovai ragina užtikrinti gamyklos ir mūsų kolegų Briuselyje ateities perspektyvas. „„Audi“ vadovybė turi prisiimti atsakomybę už šią gamyklą“, – sakė Rita Bek, „Audi“ komiteto atstovė spaudai Europos „VW Group“ darbo taryboje.
Kitos „Volkswagen“ grupę slėgusios neplanuotos išlaidos apėmė valiutų kursų nuostolius dėl „Volkswagen Bank Rus“ dekonsolidavimo finansinių paslaugų padalinyje ir planuotą dukterinės įmonės „MAN Energy Solutions“ dujų turbinų verslo nutraukimą.