Kietųjų elektrolitų traukos akumuliatoriai taps proveržiu, kurio laukia visi elektroentuziastai. Jau seniai žinoma, kad japonai dirba prie jų, tačiau vokiečiai taip pat nesnaudžia. Volkswagen ką tik pasigyrė daug žadančiais rezultatais. Tačiau yra vienas kabliukas.
Proveržis Vokietijoje
Ilgas įkrovimo laikas, ribotas nuotolis, didelis akumuliatoriaus svoris ir nepatikimas ilgaamžiškumas – tai didžiausios šiuolaikinių elektromobilių bėdos. Šios problemos laikui bėgant išnyks, tačiau, daugelio ekspertų nuomone, šuolis šiuo klausimu turėtų būti traukos baterijų su kietuoju elektrolitu įvedimas į masinę gamybą. Tokį sprendimą jau ne vienerius metus kuria „Toyota“, tačiau „Volkswagen“ taip pat nėra abejingi.
Kaip praneša „Automotive News Europe“, Vokietijos milžinė kartu su bendradarbiaujančia įmone „QuantumSpace“ paskelbė kelis mėnesius trukusių baterijų su kietuoju elektrolitu bandymų rezultatus. Ir jie yra daug žadantys. Su akumuliatoriumi atlikta daugiau nei tūkstantis įkrovimo ir iškrovimo ciklų, kurie atitinka maždaug 500 000 km ridą. Po visų šių ciklų buvo nustatytas tik 5 proc. talpos praradimas. Palyginti su pramonėje nustatytu tikslu, kad po 700 ciklų prarandama ne daugiau kaip 20 proc. talpos. Taip pat skaitykite: „500 km įkrovimas per 15 min. Ši baterija gali tapti revoliucija“.
„Volkswagen“ ataskaitos nuteikia optimistiškai. Jie žada viską, ko vairuotojai galėtų norėti – įspūdingą ilgaamžiškumą, o dėl savo savybių – ir didelį nuvažiuojamą atstumą su mažesniu svoriu. Ar tai reiškia, kad elektromobilių srityje netrukus prasidės revoliucija? Greičiausiai ne.
Švytėjimas ir šešėliai
Nuo techninių prielaidų sukūrimo iki kietojo elektrolito baterijos prototipo sukūrimo ir masinės gamybos pradžios dar laukia labai ilgas ir nelengvas kelias. „ANE“ cituojamas „QuantumSpace“ atstovas teigė, kad diegimas įvyks kuo greičiau, tačiau griežtai šios datos nenurodė. Ką apie tai gali pasakyti konkurentai?
Tokias baterijas kuria Kinijos, pavyzdžiui, „BYD“, taip pat Japonijos įmonės. Žinoma, kad „Honda“ dalyvauja šioje srityje, tačiau yra daug požymių, kad „Toyota“ yra labiausiai pažengusi į priekį. Kartu su bendradarbiaujančia įmone „Idemitsu Kosan“ jie žada, kad 2027 m. bus komercializuoti kietojo elektrolito akumuliatoriai, o gamyba prasidės 2030 m. Tačiau tai nebūtinai reiškia greitą proveržį.
Problema bus gamybos mastas. Kaip 2023 m. lapkritį pranešė „ANE“, iš pradžių „Toyota“ per metus galės sukurti naujų akumuliatorių maždaug 10 000 automobilių. Vertinant Japonijos milžinės gamybos mastą, tai yra labai mažai. Laikui bėgant, žinoma, gamybos pajėgumai didės. Žaidimas vertas žvakės, nes „Toyota“ žada 1000 km ridą ir galimybę įkrauti akumuliatorių nuo 10 iki 80 proc. per 10 minučių. Vairuotojams lieka vienas svarbus klausimas – kaina.