Ne taip seniai „Volvo“ atstovai pažadėjo, kad po 2030 m. neparduos nė vieno vidaus degimo varikliu varomo automobilio. Tačiau viskas rodo, kad švedams teks sušvelninti savo strategiją.
Kalbant apie elektrifikavimą, „Volvo“ nuo pat pradžių tvirtai pasisakė. Jau prieš kelerius metus paskelbtas markės tikslas – ne vėliau kaip 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių.
„Volvo“ komercijos direktorius Bjornas Annwallis patvirtino šią strategiją praėjusiais metais duodamas interviu „Automotive News Europe“. Jis tvirtai pabrėžė šią kryptį, teigdamas, kad „nėra jokių „jeigu“, jokių „bet“.“ Atrodo, kad „jeigu“ ir „bet“ atsirado greičiau, nei tikėtasi.
Jie pasireiškė pastebimu pardavimų sumažėjimu pagrindinėse rinkose, pavyzdžiui, Kinijoje ir JAV. Šie nuostoliai verčia „Volvo“ permąstyti savo strategiją, kaip matyti iš prekės ženklo vyriausiojo vadovo Jimo Rowano žodžių, pasakytų per ketvirčio investuotojų podkastą.
Rowanas teigė esąs „didelis elektrinės pavaros šalininkas“, kurią jis pavadino geresne technologija nei vidaus degimo variklis. Tačiau jis pripažino, kad „prireiks laiko, kol įvairiose pasaulio dalyse bus pasiektas visiškas elektrifikavimas“, ir teigiamai atsiliepė apie hibridinius variklius: „Jie yra tvirtas tiltas klientams, kurie nėra pasirengę pereiti prie visiško elektrifikavimo. (…) Jie išlieka labai populiarūs, todėl ir toliau investuosime į šią pasiūlą.“
To nori ne tik klientai, bet ir pardavėjai, kurie teigia negalintys išgyventi be vidaus degimo variklio. „Volvo“ atstovybės JAV nori pardavinėti hibridinius automobilius gerokai ilgiau nei iki šio dešimtmečio pabaigos. „Turėsime tai daryti, nes kitaip mirsime“, – sakė prof. – interviu „Automotive News Europe“ sako anoniminis pardavėjas.
„Nesvarbu, kiek [elektrinių transporto priemonių] pramonė nori pagaminti,“ – sakė kitas prekiautojas. „Negalima primesti elektromobilių rinkai, kuri jų nenori.“
2024 m. sausio-birželio mėn. elektrinių XC40 ir C40 modelių pardavimai JAV sumažėjo net 74 proc. „Volvo“, reaguodama į tai, sumažino elektrinių automobilių pasiūlą ir pardavėjams išsiuntė daugiau hibridinių automobilių. Laikas parodys, ar taip pat nutiks ir ateinančiais mėnesiais.