Elektromobilis ir daugiau nei 1 000 km kelionė? Taip, bet su sąlyga, kad naudojamas papildomas energijos šaltinis. Būtent tuo „Facebook“ tinkle pasigyrė vienas Lenkijos BMW iX3 naudotojas. Komentarai vargu ar yra teigiami.
Elektrinis BMW iX3, kuris, beje, gaminamas Kinijoje, šiuo metu kainuoja nuo 68 000 eurų. Automobilis turi vieną variklį, esantį prie galinės ašies ir imantį gyvybę teikiančius elektronus iš ličio jonų baterijos, kurios nominali talpa – 80 kWh. Tuo tarpu naudojant ją galima naudotis 73,9 kWh.
Vokiečiai praneša, kad jų kompaktiškas visureigis vidutiniškai sunaudoja 17,6-18,0 kWh energijos 100 km kombinuotu ciklu. Automobilyje sumontuotas 11 kW galios įkroviklis, kuris gali priimti ne daugiau kaip 150 kW elektros energijos. Tuo tarpu jo nuotolis pagal WLTP ciklą yra 460-472 km.
Taip pat skaitykite: „Elektromobilių nuotolio testas žiemą Norvegijoje: „Tesla Model 3 Highland“ nepasiekė reikiamos ribos“.
Papildomi 200 kWh ir 500 kg
BMW iX3 savininkas „Facebook“ soc. tinkle teigia, kad jo automobilio traukos baterijos pakanka nuvažiuoti 346 km. Dėl to jis pasidarė… papildomą išorinę bateriją (angl. powerbank) priekabos pavidalu.
Iš kur kilo ši idėja? Na, automobilio savininkas važiuoja savo elektromobiliu į ilgą kelionę. „Vykstame į Aostos slėnį – gražią ir vaizdingą vietovę, esančią Prancūzijos, Šveicarijos ir Italijos sankirtoje. Ledynmetis, kur trasos driekiasi po keliolika kilometrų – plačios, laisvos ir patogios,“ – rašoma jo profilyje.
Tikimasi, kad priekaba su 200 kWh energijos kaupikliu ir 500 kg tuščiu kroviniu nuvažiuos dar 654 km. Todėl, pasak savininko, BMW iX3 vienu įkrovimu įveiks 1000 km atstumą.
Priekabai paruošti jam prireikė 1 mėnesio, o šio darbo rezultatu galite pasigrožėti viršuje. Tačiau lieka nežinoma, kaip tokią priekabą apmokestinti. Remiantis ev-database svetainės duomenimis, BMW iX3 akumuliatoriaus įkrovimas nuo 39 iki 308 km nuvažiuoto atstumo (tikėtina, kad nuo 10/20 iki 80 %) trunka apie 31 minutę.