Kinijos išmaniųjų telefonų gamintojos „Xiaomi“ pirmojo elektromobilio pardavimai buvo 3-5 kartus didesni, nei tikėtasi, ketvirtadienį pareiškė generalinis direktorius Lei Junas, nes bendrovė pirkėjams anksčiau laiko pradėjo tiekti standartines vadinamojo SU7 versijas.
Lei, „Xiaomi“ įkūrėjas, šiuos komentarus išsakė per dvi valandas trukusią tiesioginę transliaciją „Douyin“, kiniškojo „TikTok“ atitikmens, kurią stebėjo daugiau nei 34 mln. žiūrovų.
Praėjusio mėnesio pabaigoje „Xiaomi“ pristatė savo automobilį, kurio stilių sukūrė „Porsche“, ir įžengė į perpildytą Kinijos elektromobilių rinką su dėmesį prikaustančia kaina – bazinis modelis kainuoja mažiau nei 30 000 JAV dolerių, t. y. 4 000 JAV dolerių pigiau nei bazinis „Tesla“ modelis „Model 3“ Kinijoje.
„Xiaomi“ turi gilias kišenes ir teigė, kad tikisi, jog dėl SU7 praras pinigus.
Balandžio 3 d. ji pradėjo tiekti kai kuriuos iš ribotos 5 000 automobilių partijos, kurią jau pagamino ir kuri vadinama „Founder’s Edition“, su papildomais priedais ankstyviesiems pirkėjams, tačiau ketvirtadienį Pekine ir Šendžene buvo pradėta tiekti standartinė SU7 versija.
Lei sakė, kad „Xiaomi“ paankstino standartinės versijos pristatymą 12 dienų. Interneto vartotojų paklaustas apie ateities plėtros planus, jis sakė, kad „Xiaomi“ neplanuoja kurti visureigių ir daugiausia dėmesio skirs SU7.
Kalbant apie programinę įrangą, reikalauju, kad ji būtų greitai atnaujinama bent kartą per mėnesį. Jei yra kokių nors problemų, jas reikia kuo greičiau patobulinti
sakė jis.
Be standartinės versijos, „Xiaomi“ anksčiau teigė, kad šį mėnesį planuoja pradėti tiekti „Max“ modelius, o gegužės pabaigoje – „Pro“ modelius.
Renginio metu Lei ne kartą buvo paklaustas, ar „Xiaomi“ planuoja sukurti sportinį universalųjį automobilį, tačiau į klausimą neatsakė.
Tiesioginės transliacijos metu jam antrino Kinijos automobilių gamintojos „Great Wall Motor“ generalinis direktorius Wei Jianjun , kuris pagyrė „Xiaomi“ už tai, kad per trejus metus sugebėjo pagaminti tokį automobilį.
„Xiaomi“ elektromobilio debiutas sukėlė bangą Kinijos rinkoje, o kiti Kinijos elektromobilių prekių ženklai, turintys panašius modelius, po jo pasirodymo paskelbė apie kainų sumažinimą ir subsidijas.
Nors didžiausia pasaulyje automobilių rinka yra sudėtinga naujokams dėl įnirtingo elektromobilių kainų karo ir lėtėjančios paklausos, analitikai teigė, kad „Xiaomi“ turi gilesnes kišenes nei dauguma pradedančiųjų elektromobilių gamintojų, o jos išmaniųjų telefonų patirtis suteikia pranašumą išmaniųjų prietaisų skydelių srityje – tai Kinijos vartotojų vertinama funkcija.
Analitikai prognozuoja, kad SU7 nuostoliai gali būti dideli. Remdamiesi prognozuojamais 60 000 vienetų šiais metais, „Citi“ apskaičiavo, kad SU7 gali atnešti 4,1 mlrd. juanių grynųjų nuostolių, t. y. vidutiniškai 68 000 juanių vienam automobiliui.