Toliau populiarėjant elektra varomoms transporto priemonėms, šaltas oras ir važiavimas dideliu greičiu išlieka dideliu iššūkiu baterijomis varomiems automobiliams. Neseniai Vokietijos automobilių klubo ADAC atlikto ridos testo metu tik vienam iš 25 elektromobilių pavyko įveikti 582 km kelionę iš Miuncheno į Berlyną nesustojant įkrauti baterijos.
Bandymo rezultatai rodo, kad žiemos sąlygomis efektyvumas labai sumažėja, todėl kyla klausimų dėl elektromobilių tinkamumo naudoti šaltesnio klimato sąlygomis ir gamintojo nurodomų WLTP ridos duomenų patikimumo.
Kaip buvo atliktas bandymas
Siekiant užtikrinti tikslumą ir nuoseklumą, visa kelionė buvo imituojama ADAC laboratorijoje su kontroliuojamu klimatu, kurioje:
- Buvo nustatyta 0 °C temperatūra, kad būtų imituojamos žiemos sąlygos.
- Skaitmeniniu būdu buvo atkurtas tikslus Miuncheno-Berlyno A9 greitkelio maršruto profilis, įskaitant aukščio pokyčius, posūkius ir eismo schemas.
- Buvo išlaikytas pastovus 130 km/h greitis, išskyrus vietas, kuriose greitis ribojamas.
Visų 25 bandytų elektromobilių WLTP įvertintas nuvažiuojamas atstumas buvo bent 500 km, t. y. bent 13 modelių teoriškai turėjo galimybę įveikti kelionę be sustojimo.
Kelionę baigė tik vienas elektrinis automobilis
Iš 25 bandytų elektromobilių tik „Mercedes-Benz EQS 450+“ sėkmingai įveikė visą 582 km maršrutą ir finišavo su 18 km ridos atsarga.
Žiemos greitkelio įveikiamumo teste geriausiai pasirodė šie elektromobiliai:
- Mercedes-Benz EQS 450+ – 582 km, 20,4 kWh/100 km sąnaudos
- Lucid Air Grand Touring AWD – 518 km, 23 kWh/100 km sąnaudos
- Porsche Taycan Performance Plus – 504 km, 21,4 kWh/100 km sąnaudos
- Volkswagen ID.7 PRO S – 436 km, 20,9 kWh/100 km sąnaudos
- Tesla Model 3 MR RWD – 423 km, 21 kWh/100 km sąnaudos
- NIO ET5 LR – 421 km, 22,7 kWh/100 km sąnaudos
- BMW iX xDrive50 – 413 km, 27,4 kWh/100 km sąnaudos
Rezultatai atskleidžia pagrindinę problemą: Lyginant su WLTP duomenimis, realiomis žiemos važiavimo sąlygomis elektromobilio veikimo nuotolis yra gerokai mažesnis.
Didžiausi prastesnių rezultatų pasiekėjai
Keletas elektromobilių nepateisino lūkesčių, nes suvartojo iki 80 % daugiau energijos, nei buvo skelbiama. Prasčiausiai teste pasirodė:
- „Volvo EC40 SM ER“ – 285 km vietoj 569 km (WLTP), 30 kWh/100 km
- „Renault Scenic E-Tech 220“ – 314 km vietoj 594 km (WLTP), 29,8 kWh/100 km
- MG4 ER – 254 km vietoj 520 km (WLTP), 29,8 kWh/100 km
- Genesis GV60 RWD – 278 km vietoj 517 km (WLTP), 29,5 kWh/100 km
- Lotus Emeya – 335 km vietoj 540 km (WLTP), 29,1 kWh/100 km
Tyrimo rezultatai rodo, kad kai kurie elektromobiliai žiemos greitkelių sąlygomis praranda daugiau nei pusę deklaruojamo nuvažiuojamo atstumo, todėl be dažno sustojimo įkrauti automobilį sudėtinga įveikti didelius atstumus.
Ką tai reiškia elektromobilių savininkams
- Žiemą efektyvumo sumažėjimas yra realus – šaltuoju metų laiku tikėkitės 30-50 % mažesnio nuvažiuojamo atstumo.
- Greitas važiavimas greičiau išsikrauna akumuliatorių baterijas – 130 km/val. greitis lėmė didelį nuotolio sumažėjimą.
- Ne visi elektromobiliai yra vienodi – Aukštos klasės modeliai, tokie kaip „Mercedes EQS“ ir „Lucid Air“, veikia daug geriau nei žemesnės klasės variantai.
- Žiemą WLTP reitingai nėra patikimi – realus nuvažiuojamas atstumas gali būti gerokai mažesnis nei skelbiami duomenys.
Šie rezultatai patvirtina, kad elektromobilių vairuotojai turi atidžiai planuoti keliones žiemą, ypač greitkeliuose, kur yra mažiau įkrovimo stotelių.
Nors elektromobilių technologijos tobulėja, žiemos sąlygos tebėra didelė kliūtis važiuoti dideliu atstumu. „Mercedes-Benz EQS 450+“ įrodė, kad galima nuvažiuoti didelį atstumą be įkrovimo, tačiau dauguma elektromobilių vis dar sunkiai pateisina realaus pasaulio lūkesčius.
Šaltesnio klimato šalių vairuotojams, renkantis elektromobilį, vis dar labai svarbu kruopščiai planuoti maršrutą ir turėti realių lūkesčių.
Ar svarstytumėte apie elektromobilį tolimoms kelionėms žiemą, ar šie bandymų rezultatai keičia jūsų požiūrį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!