Jau dešimtmečius „Maserati“ yra itališkos elegancijos, greičio ir automobilių prabangos sinonimas. Tačiau 2024 m. kultiniam prekės ženklui buvo tiesiog pražūtingi. Pardavimai, palyginti su 2023 m., sumažėjo daugiau nei perpus, o patronuojančioji bendrovė „Stellantis“ priėmė šokiruojantį sprendimą sumažinti finansinę paramą. Be naujų modelių ir svarbių investicijų „Maserati“ ateitis atrodo niūri.
Katastrofiški „Maserati“ metai
2024 m. „Maserati“ pardavė tik 11 300 automobilių, t. y. gerokai mažiau nei 2023 m., kai buvo parduota 26 600 vienetų. Netgi „Ferrari“, prekės ženklas, tradiciškai gaminantis mažiau automobilių, aplenkė „Maserati“, o „Lamborghini“ skaičiumi priartėjo prie „Maserati“. Šis pardavimų nuosmukis lėmė stulbinantį 260 mln. eurų finansinį nuostolį, todėl bendrovė atsidūrė itin pažeidžiamoje padėtyje.

Nėra naujų modelių – nėra ateities?
Iš pradžių „Maserati“ iš „Stellantis“ turėjo gauti 1,5 mlrd. eurų investiciją naujos kartos modeliams kurti. Šios lėšos turėjo padėti sukurti visiškai elektrinį MC20 Folgore, naują Quattroporte ir atnaujintą Levante visureigį. Tačiau „Stellantis“ staiga nutraukė finansavimą, todėl „Maserati“ liko be aiškaus tolesnio kelio.
Be naujų, konkurencingų modelių prekės ženklui gresia pavojus pasenti pramonėje, kuri sparčiai pereina prie elektrifikacijos ir technologinės pažangos.

Per daug prekių ženklų, per mažai išteklių
„Maserati“ problemos išryškina didesnę ‚Stellantis‘ problemą. Ekspertai spėja, kad 15 skirtingų prekės ženklų, įskaitant „Alfa Romeo“, „Jeep“, „Peugeot“ ir „Citroën“, priklausančių „Stellantis“, kai kurie iš jų neišgyvens ilgą laiką. Maserati“ kartu su ‚DS‘ ir ‚Lancia‘ laikoma viena iš labiausiai nykstančių ‚Stellantis‘ portfelio markių.
Buvęs generalinis direktorius Carlosas Tavaresas dar 2024 m. viduryje užsiminė, kad tam tikri prekių ženklai gali būti panaikinti. Gruodžio mėn. netikėtai atsistatydinęs jis paliko „Stellantis“ be aiškaus vadovo, o tai dar labiau padidino netikrumą dėl „Maserati“ likimo.

„Stellantis“ sunkumai
Pati „Stellantis“ susiduria su rimtais iššūkiais. 2024 m. antrąjį pusmetį bendrovės pajamos visame pasaulyje sumažėjo 21 %, o Šiaurės Amerikoje – net 38 %. Nepaisant to, kad metus baigė su 5,7 mlrd. eurų grynųjų pajamų, palyginti su 2023 m., jos sumažėjo 70 %.
Mažėjant pelningumui ir keičiantis prioritetams, „Stellantis“, atrodo, sutelkia dėmesį į stipriausius savo prekės ženklus, o „Maserati“ lieka nežinioje.
Kas toliau laukia „Maserati“?
Realybė niūri: be didelių investicijų ir naujų modelių „Maserati“ gali pasekti kadaise buvusių kultinių, bet dabar nebeegzistuojančių markių pėdomis. Įmonės paveldo ir aistringos gerbėjų bazės gali nepakakti jai išgelbėti, jei „Stellantis“ atsisakys persvarstyti savo sprendimą.
Kaip manote, ar „Maserati“ turi ateitį, ar tai jau eros pabaiga? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!