Siekiant ekologiškesnių ir tvaresnių degalų sprendimų, bioetanolis E85 sulaukė didelio populiarumo Jungtinėse Amerikos Valstijose, Brazilijoje ir Skandinavijos šalyse. E85 yra ekologiška įprastinio benzino alternatyva, kurią sudaro 85 % etanolio ir 15 % benzino, o eksploatacinėms savybėms pagerinti naudojami tokie priedai kaip metilterc-butilo eteris (MTBE). Tačiau ar tai iš tiesų tinkamas pasirinkimas, ar jis kelia paslėptą pavojų transporto priemonių savininkams?
Privalumai: Švaresnis ir didelio oktaninio skaičiaus veikimas
Vienas didžiausių E85 degalų privalumų – aukštas oktaninis skaičius, todėl jie populiarūs automobilių sporte dėl geresnio atsparumo variklio detonavimui. Be to, bioetanolio gamyba yra mažiau priklausoma nuo iškastinio kuro, todėl, palyginti su tradiciniu benzinu, sumažėja CO₂ emisija. Skirtingai nei naftos pagrindu pagaminti degalai, bioetanolis gaunamas iš atsinaujinančių šaltinių, pavyzdžiui, kukurūzų, cukranendrių, šiaudų ir net žemės ūkio atliekų.

Trūkumai: didesnės degalų sąnaudos ir suderinamumo problemos
Nepaisant to, kad E85 yra ekologiškas, jis turi nemažai trūkumų:
- Didesnės degalų sąnaudos – E85 naudojančios transporto priemonės sunaudoja 30 % daugiau degalų nei įprastas benzinas.
- Variklio nusidėvėjimas ir techninė priežiūra – etanolis pasižymi prastesnėmis tepimo savybėmis, todėl laikui bėgant gali turėti neigiamos įtakos varikliui.
- Drėgmės absorbcija – Bioetanolis sugeria vandenį iš oro, todėl ilgalaikis saugojimas tampa problemiškas.
- Ribotas suderinamumas – Ne visos transporto priemonės pritaikytos naudoti E85, ypač Europos ir Azijos modeliai.

Ar jūsų automobilis pasirengęs naudoti E85?
Jei turite specialiai bioetanoliui pritaikytą „Flex-Fuel“ (FFV) transporto priemonę, galite saugiai naudoti E85 be pakeitimų. Tačiau daugumai Europos ir Azijos transporto priemonių reikia atlikti tokius pakeitimus, kaip ECU perprogramavimas ir stipresnis degalų siurblys, kad būtų galima naudoti etanolio chemines savybes. Paprasčiausiai pripildžius įprastą benzininį automobilį E85, gali atsirasti nestabilus darbas, variklio gedimai ir ilgalaikė žala.
Tačiau kai kurie automobilių gamintojai ES rinkoje siūlė su E85 suderinamus modelius, ypač Švedijoje ir Prancūzijoje, kur bioetanolio naudojimas buvo labai skatinamas. Štai keletas svarbių pavyzdžių:
- Volvo V70 2.0F (Flexifuel) – Vienas iš „Volvo“ „Flexifuel“ modelių, pritaikytas naudoti E85.

- Ford Focus 1.8 Flexifuel – Buvo parduodamas keliose Europos šalyse, ypač populiarus Švedijoje ir Prancūzijoje.

- Saab 9-5 BioPower – Švedijoje pagaminta „Flex-Fuel” tipo transporto priemonė, kuri gali būti varoma ir benzinu, ir E85 degalais.

- Peugeot 308 BioFlex – Prancūziškas su E85 suderinamas modelis, kuris sulaukė tam tikro populiarumo etanolį naudojančiose rinkose.

- Renault Clio 1.2 Bioethanol – Mažas, taupus modelis, pritaikytas etanoliui.

Daugelis šių modelių buvo pristatyti 2000-ųjų viduryje ir pabaigoje, tačiau jų sėkmė už etanoliu subsidijuojamų rinkų ribų buvo ribota.
Ar tikrai E85 yra ekologiškas sprendimas?
Nors E85 mažina priklausomybę nuo iškastinio kuro, jo sudėtyje vis dar yra 15 proc. benzino, todėl jis nėra visiškai neutralus anglies dioksido atžvilgiu. Norint pasiekti tikrą tvarumą, benzino dalis taip pat turi būti gaminama sintetiniu būdu, o ne iš žalios naftos.

Ar turėtumėte pereiti prie E85?
E85 bioetanolis yra įdomi alternatyva ekologija besirūpinantiems vairuotojams, tačiau tai nėra universalus sprendimas. Jei jūsų automobilis jam nepritaikytas, naudojant E85 gali kilti mechaninių problemų ir padidėti degalų sąnaudos. Tačiau dėl technologijų pažangos bioetanolis netrukus gali tapti prieinamesniu ir tvaresniu degalų pasirinkimu.
Ar svarstytumėte galimybę naudoti E85 degalus? Ar manote, kad tai žingsnis ekologiškesnės ateities link? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!