• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 15 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Ar laikote vairą neteisingai? Ekspertai atskleidžia saugiausią būdą

pagal Andžej Biaigo
2025.01.29, 14:18
Patarimai
A A
0
vyras laiko automobilio vaira automobilio vairas salonas automobili traukia i desine i kaire
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelį metų vairuotojai buvo mokomi laikyti vairą 10 ir 2 val. padėtyse, nes manė, kad taip galima geriausiai valdyti automobilį. Tačiau dabar vairavimo ekspertai rekomenduoja laikytis kitokio požiūrio – laikyti rankas 9 ir 3 valandos pozicijose.

Kodėl pasikeitė? Dėl šiuolaikinių oro pagalvių technologijų ir vairo stiprintuvo tapo pavojinga naudoti senąjį metodą. Avarijos atveju išsiskleidusios oro pagalvės gali sukelti rimtų sužalojimų, jei rankos yra per aukštai. Be to, 9 ir 3 valandos užtikrina geresnį stabilumą ir valdymą, todėl šiuolaikiniai vairuotojai mieliau renkasi šią sistemą.

Geriausias būdas laikyti vairą

Daugelis vairuotojų savaip laiko vairą – vieni laiko vieną ranką viršuje, kiti – apačioje, treti vairuodami sukryžiuoja rankas. Tačiau ekspertai sutaria: dvi saugiausios ir veiksmingiausios padėtys yra 10 ir 2 arba 9 ir 3.

Kodėl 10 ir 2 nebėra rekomenduojama

Daugelį metų instruktoriai mokė, kad 10 ir 2 yra ideali pozicija. Priežastis buvo paprasta: aukščiau ant vairo esančios rankos leido geriau valdyti automobilį, kai automobiliai neturėjo vairo stiprintuvo ir jiems pasukti reikėjo daugiau fizinių pastangų. Tačiau šiuolaikinėse transporto priemonėse tokios padėties nebereikia.

Pasak Australijos įmonių vairuotojų mokymo centro, oro pagalvės pakeitė vairo laikymo būdą. Jei rankos yra per aukštai 10 ir 2, išsiskleidusi oro pagalvė gali sukelti rimtų sužalojimų – sulaužyti nykščius, išsukti riešus ar net pataikyti į vairuotojo veidą.

Nežinai, ar automobilio rida tikra? Patikrink VIN CarVertical sistemoje.

Be to, dėl vairo stiprintuvo tapo lengviau manevruoti transporto priemonėmis dedant minimalias pastangas, todėl 9 ir 3 yra efektyvesnė rankų padėtis.

Kodėl 9 ir 3 yra saugiau ir veiksmingiau

vairuotojas laiko rankas ant vairo ties 9 ir 3 valandomis
Vairuotojas laiko rankas ant vairo ties 9 ir 3 valandomis

Dabar ekspertai teigia, kad 9 ir 3 yra geriausias būdas laikyti vairą. Jis leidžia:

  • Geresnis stabilumas – rankos, padėtos priešingose vairo pusėse, užtikrina labiausiai subalansuotą sukibimą.
  • Saugesnis oro pagalvių išsiskleidimas – avarijos metu sumažėja rizika, kad rankos atsimuš į vairuotojo veidą.
  • Geresnė reakcija – Leidžia greičiau ir labiau kontroliuoti judesius avarinėse situacijose.
  • Patogumas ir efektyvumas – Jaučiamasi natūraliau ir reikia mažiau įtampos, ypač ilgai važiuojant.

O kaip dėl vairavimo viena ranka?

vairuotojas laiko vaira viena ranka
Vairuotojas laiko vaira viena ranka

Nors gali būti viliojanti mintis viena ranka remtis į vairą arba vairuoti atsirėmus alkūne į porankį, tai gali būti pavojinga. Ekspertai įspėja, kad vairavimas viena ranka sumažina kontrolę, todėl padidėja rizika, kad staigių manevrų metu vairas bus per daug paslankus arba bus prarastas sukibimas su kelio danga.

Skaitykite  Kaip tinkamai atlikti bandomąjį važiavimą perkant automobilį

Daugelis vairavimo instruktorių taip pat įspėja, kad kai kuriose šalyse galioja įstatymai, reikalaujantys, kad vairuotojai visą laiką visiškai kontroliuotų savo transporto priemonę. Nors konkrečių taisyklių, draudžiančių vairuoti viena ranka, nėra, už netaisyklingus judesius ar išsiblaškymą gali būti skiriamos baudos.

Ar jūsų vairavimo stilius atspindi jūsų asmenybę?

Kūno kalbos ekspertas Inbaalas Honigmanas teigia, kad tai, kaip laikote vairą, daug ką pasako apie jūsų asmenybę:

  • 10 ir 2 vairuotojai – Atsargūs, besilaikantys taisyklių ir nelinkę be reikalo rizikuoti.
  • 9 ir 3 vairuotojai – Atviri pokyčiams, lengvai prisitaikantys ir pasitikintys savo įgūdžiais.
  • Vienos rankos vairuotojai – Savimi pasitikintys, atsipalaidavę ir galbūt pernelyg pasitikintys savimi.
  • Vairuotojai, sėdintys arti vairo – Linkę nerimauti, pirmenybę teikia saugumo ir kontrolės jausmui.

Ar turėtumėte keisti rankų padėtį?

Jei daugelį metų naudojate 10 ir 2, galbūt laikas persvarstyti. Šiuolaikiniai saugos tyrimai ir technologijų pažanga rodo, kad 9 ir 3 dabar yra saugiausias ir veiksmingiausias būdas laikyti vairą.

Ką manote jūs? Ar sutinkate su ekspertais, ar jums labiau patinka senasis metodas? Praneškite mums komentaruose!

Žymos: rankų padėtis ant vairovairasvairavimas
Dalintis26DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz