Daugelį metų vairuotojai buvo mokomi laikyti vairą 10 ir 2 val. padėtyse, nes manė, kad taip galima geriausiai valdyti automobilį. Tačiau dabar vairavimo ekspertai rekomenduoja laikytis kitokio požiūrio – laikyti rankas 9 ir 3 valandos pozicijose.
Kodėl pasikeitė? Dėl šiuolaikinių oro pagalvių technologijų ir vairo stiprintuvo tapo pavojinga naudoti senąjį metodą. Avarijos atveju išsiskleidusios oro pagalvės gali sukelti rimtų sužalojimų, jei rankos yra per aukštai. Be to, 9 ir 3 valandos užtikrina geresnį stabilumą ir valdymą, todėl šiuolaikiniai vairuotojai mieliau renkasi šią sistemą.
Geriausias būdas laikyti vairą
Daugelis vairuotojų savaip laiko vairą – vieni laiko vieną ranką viršuje, kiti – apačioje, treti vairuodami sukryžiuoja rankas. Tačiau ekspertai sutaria: dvi saugiausios ir veiksmingiausios padėtys yra 10 ir 2 arba 9 ir 3.
Kodėl 10 ir 2 nebėra rekomenduojama
Daugelį metų instruktoriai mokė, kad 10 ir 2 yra ideali pozicija. Priežastis buvo paprasta: aukščiau ant vairo esančios rankos leido geriau valdyti automobilį, kai automobiliai neturėjo vairo stiprintuvo ir jiems pasukti reikėjo daugiau fizinių pastangų. Tačiau šiuolaikinėse transporto priemonėse tokios padėties nebereikia.
Pasak Australijos įmonių vairuotojų mokymo centro, oro pagalvės pakeitė vairo laikymo būdą. Jei rankos yra per aukštai 10 ir 2, išsiskleidusi oro pagalvė gali sukelti rimtų sužalojimų – sulaužyti nykščius, išsukti riešus ar net pataikyti į vairuotojo veidą.
Be to, dėl vairo stiprintuvo tapo lengviau manevruoti transporto priemonėmis dedant minimalias pastangas, todėl 9 ir 3 yra efektyvesnė rankų padėtis.
Kodėl 9 ir 3 yra saugiau ir veiksmingiau
Dabar ekspertai teigia, kad 9 ir 3 yra geriausias būdas laikyti vairą. Jis leidžia:
- Geresnis stabilumas – rankos, padėtos priešingose vairo pusėse, užtikrina labiausiai subalansuotą sukibimą.
- Saugesnis oro pagalvių išsiskleidimas – avarijos metu sumažėja rizika, kad rankos atsimuš į vairuotojo veidą.
- Geresnė reakcija – Leidžia greičiau ir labiau kontroliuoti judesius avarinėse situacijose.
- Patogumas ir efektyvumas – Jaučiamasi natūraliau ir reikia mažiau įtampos, ypač ilgai važiuojant.
O kaip dėl vairavimo viena ranka?
Nors gali būti viliojanti mintis viena ranka remtis į vairą arba vairuoti atsirėmus alkūne į porankį, tai gali būti pavojinga. Ekspertai įspėja, kad vairavimas viena ranka sumažina kontrolę, todėl padidėja rizika, kad staigių manevrų metu vairas bus per daug paslankus arba bus prarastas sukibimas su kelio danga.
Daugelis vairavimo instruktorių taip pat įspėja, kad kai kuriose šalyse galioja įstatymai, reikalaujantys, kad vairuotojai visą laiką visiškai kontroliuotų savo transporto priemonę. Nors konkrečių taisyklių, draudžiančių vairuoti viena ranka, nėra, už netaisyklingus judesius ar išsiblaškymą gali būti skiriamos baudos.
Ar jūsų vairavimo stilius atspindi jūsų asmenybę?
Kūno kalbos ekspertas Inbaalas Honigmanas teigia, kad tai, kaip laikote vairą, daug ką pasako apie jūsų asmenybę:
- 10 ir 2 vairuotojai – Atsargūs, besilaikantys taisyklių ir nelinkę be reikalo rizikuoti.
- 9 ir 3 vairuotojai – Atviri pokyčiams, lengvai prisitaikantys ir pasitikintys savo įgūdžiais.
- Vienos rankos vairuotojai – Savimi pasitikintys, atsipalaidavę ir galbūt pernelyg pasitikintys savimi.
- Vairuotojai, sėdintys arti vairo – Linkę nerimauti, pirmenybę teikia saugumo ir kontrolės jausmui.
Ar turėtumėte keisti rankų padėtį?
Jei daugelį metų naudojate 10 ir 2, galbūt laikas persvarstyti. Šiuolaikiniai saugos tyrimai ir technologijų pažanga rodo, kad 9 ir 3 dabar yra saugiausias ir veiksmingiausias būdas laikyti vairą.
Ką manote jūs? Ar sutinkate su ekspertais, ar jums labiau patinka senasis metodas? Praneškite mums komentaruose!