Vyresnio amžiaus vairuotojai teigia, kad žiemą geriau naudoti siauras padangas, nes jos labiau spaudžia automobilį prie slidžios žemės. Techniškai tai pagrįsta tezė, tačiau buvo nuspręsta ją patikrinti.
Keturių skirtingo pločio žieminių padangų bandymą atliko padangų bandymų tarnyba „Tire Reviews“. To paties gamintojo skirtingo pločio padangos buvo sumontuotos ant 3 serijos BMW ir su jomis atlikti keli bandymai. Juose buvo naudojami šie deriniai:
- 1. 205/60 R16 dydžio,
- 2. 225/45 R18 dydžio,
- 3. 255/35 R19 dydžio,
- 4. priekinės 255/35 R19; galinės 275/35 R19.
Ketvirtasis derinys buvo naudojamas toks, koks buvo, nes ant priekinės ašies nebuvo įmanoma sumontuoti 275 pločio padangų. Taip pat norėčiau pabrėžti, kad pirmajam deriniui, t. y. mažiausiam dydžiui, buvo naudojamas kito modelio padangos, nes ne visų dydžių padangos buvo to paties modelio. Todėl galima daryti prielaidą, kad tai iš dalies turėjo įtakos rezultatams.
Bandymai buvo atliekami tik tipiškomis Suomijos žiemos sąlygomis, t. y. ant sniego ir ledo, esant žemai temperatūrai. Bandymu siekta atsakyti į klausimą: ar siauresnės padangos tokiomis sąlygomis būtų tinkamiausios?
Atsakymas aiškus?
Bandytojas pažymėjo, kad siauromis padangomis lengviausia važiuoti snieguotu keliu, o su platesnėmis padangomis buvo geresnė vairo reakcija. Taip pat skaitykite: „Ar galima vairuoti be padangų slėgio jutiklių?“
Įdomu tai, kad ketvirtoji konfigūracija, t. y. su plačiausiomis padangomis ant galinės ašies, užtikrino panašų balansą kaip ir siauresnės padangos. Tačiau bandymų vairuotojas pabrėžia, kad skirtumai tarp dydžių yra labai maži ir, tiesą sakant, juos sunku pastebėti.
Važiavimo laiko skirtumai taip pat nėra maži, nors tarp geriausio ir blogiausio rezultato yra gana didelis skirtumas. Geriausias laikas (82,29 sekundės) buvo pasiektas su 225 pločio padangomis, o blogiausias – su plačiausiu padangų komplektu (84,87 sekundės). Įdomiau darosi bandant sukibimą ir stabdymą.
Geriausi traukos rezultatai (įsibėgėjimo nuo 0 iki 35 km/h laikas) pasiekti su siauriausiomis padangomis (6,35 s). Antrąją vietą užėmė 225 padangos, trečiąją – ketvirtųjų padangų komplektas, o prasčiausiai pasirodė 255 padangos ant galinės ašies (primenu, kad tai galine pavara varomas automobilis). Visiškai priešinga situacija buvo stabdant ant sniego. Geriausią rezultatą pasiekė 225 pločio padangos, šiek tiek prastesnį – 255, o blogiausias rezultatas teko siauriausioms padangoms. Taip pat skaitykite: „Ne tik padangos. Sužinokite, ką dar verta pakeisti savo automobilyje prieš žiemą“.
Paaiškėjo, kad analogija galioja ir ant ledo, kur siauriausios padangos geriausiai veikė įsibėgėjant, 255 dydžio padangos – šiek tiek prasčiau, o 225 dydžio – prasčiausiai. Mišrus derinys su 275 padangomis ant galinės ašies veikė šiek tiek prasčiau nei derinys su siauresnėmis 255 padangomis gale, tačiau šiek tiek geriau nei dar siauresnės 225. Tai tam tikra prasme patvirtina, kad nėra visiškai vienareikšmiška.
Ypač todėl, kad vėlgi atliekant stabdymo bandymą plačiausios padangos (ketvirtasis derinys) ant ledo pasirodė geriausiai, o siauriausios – prasčiausiai. Priešingai, 255 komplektas pasirodė prasčiau nei 225 komplektas.
Išvedus rezultatų vidurkį ant sniego ir atskirai ant ledo, geriausias pasirodė pirmasis derinys, t. y. siauriausios padangos. Vidutiniai rezultatai ant sniego aiškiai parodė, kad kuo platesnės padangos, tuo jos buvo prastesnės. Kita vertus, ant ledo – nebūtinai, nes antrąją vietą užėmė plačiausios padangos, o ketvirtąjį rezultatą – 225 dydžio padangos.
Vidutiniškai įvertinęs tik traukos ir atskirai stabdymo rezultatus ant abiejų tipų dangos, jis gali padaryti paprastą išvadą, kad geriausiai greitėja siauros padangos, o blogiausiai – plačios, o geriausiai stabdo plačios, o blogiausiai – siauros padangos. Tačiau dėl skirtingo siauriausios padangos protektoriaus rašto ir tiesiog simbolinių skirtumų kitų trijų derinių atveju išvada gali būti tik viena – padangų dydis ant sniego ar ledo neturi didelės reikšmės.
Bandytojas pabrėžia, kad didesni skirtumai pastebimi tarp skirtingų gamintojų padangų modelių – tai patvirtina ir daugybė jo atliktų bandymų. Dar svarbiau yra tai, kad bandymuose pastebimi daug didesni skirtumai tarp geriausių ir blogiausių padangų, nei tarp vieno padangų modelio dydžių. O tai leidžia daryti bene svarbiausią šio tyrimo išvadą, kad geriau pirkti mažesnio (netiesiogiai pigesnio) dydžio gerą padangą, nei per prievartą ieškoti didesnio dydžio biudžetinės padangos. Taip pat skaitykite: „Ar galima keisti vieną automobilio padangą?“.