Ne veltui daugumą visasezonių padangų vairuotojai perka rudenį, o ne pavasarį ar vasarą. Taip yra todėl, kad visasezonės padangos, kaip ir žieminės padangos, turi turėti gana gilų protektorių, kad žiemos sąlygomis būtų užtikrintas tinkamas sukibimas. Viso sezono padangos, kurias turėtume keisti rudenį, būtų ….. vis dar būtų idealios. Tačiau visų sezoninių padangų protektorius, ypač senesnių modelių, gana greitai nusidėvi.
Mažiausias protektoriaus gylis yra gana įprastas dalykas. Lietuvos minimalus lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis vasara yra 1,6 mm, o žiemą 3 mm.
Daugelyje Europos šalių ši riba yra nustatyta teisės aktais, nors žieminėms padangoms taikomos vietinės išimtys: kai kuriose šalyse (pvz., Čekijoje, Latvijoje, Serbijoje, Kroatijoje) minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis yra 4 mm. Taip pat yra šalių (pvz., Čekija, Latvija, Serbija, Kroatija), kuriose minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis yra 4 mm. Taip pat yra šalių (pvz., Norvegija), kuriose minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis yra 3 mm.
Viso sezono padangos: gamintojai (beveik) sutaria, kada jas keisti
Daugumos padangų modelių padangų nusidėvėjimo rodikliai rodo „oficialią“ 1,6 mm vertę. Tačiau ant kai kurių padangų yra papildomi rodikliai, pritaikyti pagal gamintojo rekomendacijas.
Dauguma padangų gamintojų (nors ne visi) pataria universalias padangas keisti, kai protektoriaus gylis siekia 3 mm, o žiemines – kai jis pasiekia 4 mm.
Kadangi naujų padangų protektoriaus gylis yra 8 mm, tai reiškia, kad – ypač žieminių ir visasezonių padangų atveju – tiek šio protektoriaus turi susidėvėti. Tai yra skaudi problema, ypač kai kalbama apie daugiasezonines padangas.
Viso sezono padangos: daug važinėjate, žiemą baigiasi protektorius
Viso sezono padangų problema yra ta, kad jas naudojant ištisus metus, vos per du sezonus, nuvažiavus 30-40 000 km, lengva taip nusidėvėti protektorių, kad rudenį iškyla dilema: ar pakeisti padangas, ar važiuoti šią žiemą? Jei išgyvensiu žiemą, išgyvensiu ir kitą vasaros sezoną, bet ar būsiu saugus, kai iškris sniegas? Į tokias abejones gero atsakymo nėra – techniškai geriausia būtų pakeisti padangas, tačiau tokiu atveju sutaupytos lėšos, gautos naudojant universalias padangas, sparčiai mažėja.
Viso sezono padangos: naujos padangos tampa vis patvaresnės
Tai vis dažnesnė tendencija: padangų gamintojai, pristatydami naujus padangų modelius, giriasi vis didesniu jų patvarumu. Naujų padangų modeliai ne tik tampa vis geresni dėl vis sudėtingesnių protektoriaus raštų – vis lengviau ir greičiau išbandyti naujus padangų modelius naudojantis automatizuotais bandymų centrais, bet visų pirma atsiranda vis geresnių gumos mišinių.
Padangų konstrukcija tampa sudėtingesnė, nauji modeliai geriau rieda ir gali turėti geresnį sukibimą. Tačiau pagrindinis padangų kūrimo apribojimas per daugelį metų išliko tas pats: norint pagerinti vieną parametrą, reikia paaukoti kitą; naudojant geresnį mišinį negalima radikaliai pagerinti visų padangos savybių – atsparumo akvaplanavimui, sukibimo su stabdžiu ir patvarumo tuo pačiu metu mažinant pasipriešinimą riedėjimui. Galite pagerinti viską po truputį, galite ryškiau pagerinti kai kuriuos parametrus arba ryžtingai statyti ant kažko.
Daugelis gamintojų dabar daugiausia dėmesio skiria mažam pasipriešinimui riedėjimui ir ilgaamžiškumui, nes vis dažniau atliekami padangų ilgaamžiškumo bandymai, ekologija tampa vis svarbesnė, o vairuotojai vis daugiau dėmesio skiria padangų ilgaamžiškumui dėl finansinių priežasčių.
Viso sezono padangos: važiuokite vieną sezoną arba vieneriais metais ilgiau
Gamintojai skelbia, kad naujausi universalių padangų modeliai yra gerokai patvaresni už „išeinančius“ modelius. Pavyzdžiui, „Continental“ pristato naująjį „AllSeasonContact 2“ visasezonės padangos modelį, kuris, kas yra tiesiog revoliucinis pokytis, esą yra 15 proc. patvaresnis už ankstesnį modelį, o gamintojo užsakytais bandymais „lauke“ – dar patvaresnis. Kartu gamintojas pripažino, kad siekiant tokio rezultato, be to, kad pagerėjo stabdymo ant įvairių paviršių savybės ir vairavimo tikslumas, buvo minimaliai paaukotas padangų atsparumas akvaplanavimui – kažkas padarė teisingą prielaidą, kad gilios duobės Europos keliuose ir taip yra retas reiškinys, o svarbiausia – ilgaamžiškumas. „Su naujomis padangomis važiuosite metais ilgiau“. – gamintojas liaupsina naująją visureigę padangą.
Continental“ nėra vienintelė bendrovė, kuri daug kalba apie ilgaamžiškumą; pavyzdžiui, „Michelin“ taip pat skatina žmones rinktis jos padangas.
Tai, žinoma, nekeičia fakto, kad daugumą visasezoninių padangų vairuotojai įsigyja ir įsigis iki kito žiemos sezono. Tačiau pamažu tampa nebeaktualu teigti, kad universalios padangos yra vairuotojų, kurių automobiliai mažai naudojami ir dažniausiai stovi garaže, prekė.