Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug elektronikos. Norint perskaityti gedimų kodus arba ištrinti „Check Engine“ pranešimą, reikia OBD skaitytuvo. Ar tam tinka pigiausi įrenginiai iš Kinijos?
Automobiliai su OBD lizdu aprūpinami jau daugiau nei 25 metus. Pradinė borto diagnostikos sistemos paskirtis buvo atlikti savidiagnostiką, dėl kurios, nustačius variklio veikimo sutrikimus arba gedimus, dėl kurių automobilis daro neigiamą poveikį aplinkai, rodomas pranešimas „Check Engine“. OBD taip pat tapo kitų automobilio komponentų – nuo ABS iki oro pagalvių, oro kondicionieriaus ir garso sistemos – diagnostikos lizdu.
Variklio gedimų kodai – kaip skaityti ir ištrinti?
Pagrindiniai variklio ir išmetamųjų teršalų papildomo apdorojimo sistemos gedimų kodai buvo standartizuoti. Todėl pagrindinei diagnostikai pakanka universalaus OBD skaitytuvo (norint patikrinti saugos ir kitas sistemas, reikia prietaisų su konkretaus prekės ženklo programine įranga).
Su varikliu susijusių gedimų standartizavimas reiškia, kad bet kuris skaitytuvas ne tik aptiks gedimus, bet ir galės juos atpažinti bei pateikti bendrą informaciją apie gedimą (pvz., netinkamą uždegimą arba lambda zondo klaidą). Žinoma, tai nereiškia, kad įranga atliks išsamią diagnostiką ir nustatys tikrąją problemų priežastį. Skirtingi sutrikimai gali turėti skirtingus simptomus, todėl jiems interpretuoti reikia patirties, pageidautina – konkrečios markės automobiliuose.
Pigiausius OBD skaitytuvus galima nusipirkti iš Kinijos skelbimų svetainių tiesiog už keletą eurų. Tai moduliai, kurie nuskaito informaciją, bet jiems atvaizduoti reikia telefono, planšetinio kompiuterio arba kompiuterio su programine įranga (yra nemokamų, legalių programų). Minimaliai brangesnis pasiūlymas yra pigūs „kompiuteriai“ su ekranu.
Pigus OBD skaitytuvas – nuomonės, ar jis veikia?
Nusprendėme išbandyti, kaip veikia visavertis skaitytuvas su ekranu. Bandyme dalyvavo pigiausias rastas prietaisas. Šiuo metu jis kainuoja apie 10 eurų. Įrenginys nėra didelis ir gerai telpa rankoje. Vidinio maitinimo šaltinio nėra – elektra imama iš OBD lizdo. Įrenginys yra pasirengęs veikti iš karto, kai tik įjungiamas į OBD lizdą – nereikia laukti, kol įkraunama operacinė sistema. Nebrangus OBD skeneris prijungtas ir prie naujo, ir prie kelerių metų senumo naudoto automobilio. Tai darydamas jis perskaitė mūsų sukeltas klaidas ir sugebėjo jas ištrinti. Įdomu tai, kad jis taip pat aptiko dar neišspręstas klaidas, dėl kurių dar nebuvo užsidegusi kontrolinė variklio lemputė. Buvo nurodyti ne tik klaidų kodai, bet ir jų žodinis aprašymas (lietuvių kalbos nėra).
Todėl nebrangus OBD skaitytuvas visiškai atliko savo vaidmenį, kuriam buvo sukurtas. Jį naudoti patogiau nei prie telefono jungiamą OBD skaitytuvą ar pažangesnius OBD skaitytuvus, kurių paleidimas užtrunka.
Viename iš meniu skirtukų galima nustatyti, kuriuos konkretaus automobilio komponentus galima diagnozuoti (pvz., degalų sistemą arba išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemą). Pigiausias OBD skaitytuvas taip pat gali nuskaityti vadinamuosius sustabdytus kadrus ir pasirinktą transporto priemonės informaciją (pastaroji funkcija veikia ne visuose automobiliuose).
Reikia šiek tiek priprasti naršyti meniu naudojant tik du mygtukus. Tačiau jie yra aprašyti, o meniu struktūra pakankamai paprasta, todėl įsisavinti valdymą galima per kelias minutes.