Žiemą daugelis vairuotojų prieš važiuodami pašildo variklį, tačiau kiek degalų iš tikrųjų išeikvojama? „Avtomir“ komanda atliko eksperimentą su „Kia Rio“ (G4FC, Euro-5 variklis) ir „Nissan X-Trail“ (QR25 DE, Euro-4 variklis), kad išmatuotų degalų sąnaudas šildymo ir tuščiosios eigos metu.
Eksperimento rezultatai
Šaltas užvedimas esant -15 °C temperatūrai:
- Euro-4 variklis: 2,5 l/val. paleidimo metu, o esant 40 °C temperatūrai sumažėja iki 1 l/val.
- Euro-5 variklis: iš pradžių 4 l/val. ir vėliau, įšilus katalizatoriui, sumažėja iki panašaus lygio.
- Bendras degalų kiekis, sunaudotas visiškam įšilimui: 0,6 litro.
Tuščiosios eigos režimas su įšilusiu varikliu:
Visiškai įšilę abu varikliai sunaudojo 0,8-0,9 l/val.
Pagrindinės išvados
- Didesni varikliai įšilę sunaudoja daugiau degalų.
- Šiuolaikiniai varikliai su turbokompresoriumi taupiau naudoja degalus, tačiau jiems įšilti reikia daugiau laiko.
- Norint sumažinti anglies dvideginio kaupimąsi, rekomenduojama po ilgo tuščiosios eigos laikotarpio važiuoti didesniais sūkių dažniais.
Ar šildote automobilį žiemą? Kaip mažinate degalų sąnaudas? Pasidalykite patarimais komentaruose!