• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Aušinimo skysčio spalva – kokią reikšmę ji turi ir ar ją galima maišyti?

pagal Andžej Biaigo
2024.12.03, 16:30
Patarimai
A A
0
automobilio variklio skyrius dingsta antifrizas dingsta ausinimo skystis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kartais pasitaiko, kad į sistemą reikia įpilti aušinimo skysčio, kai jo nepakanka. Tada susiduriame su spalvos problema. Taip, spalva, nes aušinimo skysčiai būna įvairių spalvų, ir daugelis vairuotojų įsitikinę, kad tai svarbu. Net gamintojai tai rašo ant dėžučių. Kas su tuo susiję ir kaip su jų maišymu?

Pradėkime nuo pagrindinių dalykų, t. y. nuo aušinimo skysčio užduoties, tačiau, norėdami tai geriau suprasti, palyginkite aušinimo skystį su vandeniu, net demineralizuotu vandeniu, kuris teoriškai lygiai taip pat gerai aušina automobilį, tačiau nenaudojamas.

Pagrindinė aušinimo skysčio užduotis, be aušinimo, yra apsaugoti nuo užšalimo, kavitacijos ir korozijos. To visiškai neįmanoma padaryti naudojant tik vandenį. Be to, aušinimo skystis, ypač jei naudojamas pagal automobilio gamintojo rekomendacijas, užtikrina visišką suderinamumą su medžiagomis, su kuriomis jis liečiasi. Nesvarbu, ar tai būtų metalai, iš kurių pagaminta aušinimo sistema, ar sandarikliai, su kuriais liečiasi skystis.

Be to, aušinimo skystis apsaugo nuo putojimo, nuosėdų susidarymo ir padidina virimo temperatūrą, todėl praktiškai jis yra veiksmingesnis aušinimo skystis nei grynas vanduo.

Ar svarbi spalva maišant skysčius?

Aušinimo skysčiai paprastai būna rausvos, raudonos, žalios, žalios, mėlynos arba geltonos spalvos (ypač koncentratai) arba net bespalviai.

Aušinimo skysčius pagal sudėtį skirstome į:

  • IAT (Inorganic Acid Technology)
  • OAT (Organic Acid Technology)
  • HOAT (Hybrid Organic Acid Technology)
  • NOAT (Nitrated Organic Acid Technology)
  • POAT (Poliorganic Acid Technology)

IAT yra pasenusi technologija, praktiškai nebenaudojama. OAT yra be silikatų technologija, jau naudojama šiuolaikinėse transporto priemonėse, o HAOT yra naujausia hibridinė technologija, sujungianti IAT ir OAT aušinimo skysčių privalumus. Kita vertus, NOAT ir POAT Europos rinkoje praktiškai nėra, tačiau paprastai tai rūgščių pagrindu pagaminti skysčiai, kurių galiojimo laikas yra ilgesnis.

Taip pat yra „Volkswagen“ sukurtas padalinys (nuo G11 iki G13), priklausomai nuo automobilio senumo. Iš esmės čia yra spalvinis suskirstymas, bet tai yra „Volkswagen“. O kaip dėl kitų markių?

Svarbus yra skirstymas į IAT, OAT ir HOAT. Galioja taisyklė, kad IAT ir OAT skysčių maišyti negalima, tačiau jei gamintojas rekomenduoja IAT skystį, galima įpilti OAT, bet ne atvirkščiai. Tačiau HAOT aušinimo skystį paprastai galima maišyti su IAT ir OAT skysčiais, nors tada gaunamas prastesnės kokybės skystis.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai

Tačiau ir šiuo atveju reikia būti atsargiems, nes nors į sistemą, kurioje turėtų būti naudojamas IAT arba OAT, įpiltas HOAT nekenkia, atvirkščiai – gali (bet neprivalo) pakenkti. Jei automobiliui rekomenduojama naudoti HOAT, jo reikėtų dėti į sistemą, kurioje turėtų būti naudojamas IAT arba OAT, nors OAT pridėjimas sistemai nepakenks.

Aušinimo skysčio spalva yra svarbi vienam skysčio gamintojui. Jei gamintojas A naudoja žalią, raudoną ir mėlyną skystį, jie skiriasi. Tačiau nebūtinai rausvas A gamintojo skystis yra tos pačios rūšies B gamintojo skystis. Grynai hipotetiškai gali būti net taip, kad raudonas A gamintojo skystis yra rausvas B gamintojo skystis.

Kokio skysčio pridėti, jei reikia?

Paprastai į automobilio aušinimo sistemą įpilant aušinimo skysčio geriausia naudoti gamintojo rekomenduojamą skystį. Jei nežinote, koks yra gamintojo rekomenduojamas skystis, arba neturite galimybės juo naudotis, turėtumėte pirkti skystį, ant kurio aiškiai parašyta, kad jis maišosi su visų tipų skysčiais. Kartais gamintojai paprasčiausiai rašo, kad jis maišosi su visomis spalvomis, nors spalva iš tikrųjų nėra svarbi.

Tačiau reikėtų nepamiršti, kad papildant kitą skystį nei aušinimo sistemoje esantis skystis visada šiek tiek (gana nežymiai) pažeidžiama skysčio struktūra ir pablogėja jo savybės. Tiesa, aušinimo skystis nėra toks svarbus skystis kaip, pavyzdžiui, variklio alyva, tačiau jis gana panašus.

Visada turėtume naudoti variklio tipui rekomenduojamą skystį. Jei jau maišome, verta apsvarstyti galimybę netrukus pakeisti visą skystį ir sistemą pildyti tik tinkamu.

Žymos: aušinimo sistemaaušinimo skystis
Dalintis242DalintisSiųstiDalintis42

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.