Pirkti naudotą automobilį visada rizikinga, tačiau kai kalbama apie prancūziškus variklius, kai kurios klaidos gali būti itin brangios. Nors tokios markės kaip „Peugeot“, „Citroën“ ir „Renault“ garsėja naujovišku dizainu ir vairavimo komfortu, kai kurie varikliai pagarsėjo patikimumo problemomis, didelėmis techninės priežiūros išlaidomis ir brangiu remontu. Jei svarstote apie prancūzišką automobilį, pateikiame variklių, kurių turėtumėte vengti bet kokia kaina, sąrašą.
„Princo“ variklio spąstai (1.6 VTi EP6)

Vienas iš labiausiai pagarsėjusių prancūziškų variklių yra 1.6 VTi (EP6), dar vadinamas Prince varikliu. Šis variklis, sukurtas bendradarbiaujant su BMW, turėjo būti modernus ir taupus išbandyto 1.6 16V TU5 variklio patobulinimas. Tačiau nors popieriuje jis atrodė kaip patobulinimas, reali patirtis parodė ką kita. EP6 variklis sunaudoja daug alyvos, turi problemų su paskirstymo grandine ir brangiai kainuoja jo remontas, todėl jis tapo košmaru nieko neįtariantiems pirkėjams.
Automobiliai, į kuriuos verta atkreipti dėmesį:
- Peugeot 207
- Citroën C4
- Mini Cooper R56 (antroji karta)
- Citroën C5 (antroji karta) (tik ankstyvieji modeliai)
Patarimas: patikimiausią patikimą TU5 ir probleminį EP6 galima atskirti patikrinus variklio darbinį tūrį. Senesnio TU5 variklio darbinis tūris yra 1587 cm³, o EP6 – 1598 cm³.
Klaidinantys panašumai: 1.4 TU3 vs. 1.4 EP3
Panaši problema yra ir su 1,4 l benzininiais varikliais. TU3 (1360 cm³) yra patikimas, o EP3 (1397 cm³) kenčia nuo tų pačių problemų kaip ir EP6. Daugelis „Citroën C3 II“ ir „Peugeot 207“ pirkėjų dėl šių subtilių skirtumų nežinodami atsidūrė su nepatikimu varikliu.
2.0 HPI ir 2.0 IDE: Reti, bet rizikingi atvejai
Kai kurie ankstyvieji „Renault“ ir PSA tiesioginio įpurškimo benzininiai varikliai taip pat tapo finansine katastrofa dėl sunkiai randamų atsarginių dalių. Jei susidūrėte su „Citroën C5“ (2000-2003 m.) arba „Peugeot 407“ su 2.0 HPI varikliu, arba „Renault Laguna II“ su 2.0 IDE (1999-2004 m.), prieš pirkdami gerai pagalvokite. Nors iš esmės jie nėra blogi, dėl dalių trūkumo remontas tampa beveik neįmanomas.
1.6 HDi dilema: 16 vožtuvų vs. 8 vožtuvai
1.6 HDi dyzelinis variklis yra plačiai naudojamas ir vertinamas, tačiau ne visos versijos yra vienodos. Ankstesni 16 vožtuvų modeliai kentėjo nuo krumpliaračių gedimų, iš dalies dėl papildomo grandine varomo paskirstymo veleno sąrankos. Tuo tarpu po 2010 m. pasirodžiusi 8 vožtuvų versija yra daug patikimesnė. Jei perkate naudotą „Ford“, „Mazda“, „Suzuki“, „Volvo“ ar „Mini“ automobilį su 1.6 dyzeliniu varikliu, būtinai patikrinkite, ar tai nėra probleminė ankstyvoji versija.
1.2 TCe katastrofa (H5FT variklis)
2012 m. „Renault“ pristatė 1.2 TCe turbininį variklį, kuris greitai pagarsėjo dėl ištemptų paskirstymo grandinių, alyvos sąnaudų ir cilindrų susidėvėjimo. Nors jis buvo sukurtas pagal „Nissan“ konstrukciją, buvo linkęs į ankstyvus gedimus net ir tinkamai prižiūrint. Skirtingai nei jo pirmtakas (D4FT 1.2 TCe, iki 2013 m.), kuris buvo tvirtas ir patikimas, H5FT variklio reikėtų vengti bet kokia kaina.
Paplitę automobiliai su šiuo varikliu:
- Renault Clio IV
- Dacia Duster
- Renault Captur
- Nissan Qashqai
Kaip apsisaugoti?
Jei renkatės naudotą prancūzišką automobilį, atlikite šiuos veiksmus, kad išvengtumėte brangiai kainuojančios klaidos:
- Atidžiai tikrinkite variklio kodus – panašus darbinis tūris ne visada reiškia panašų patikimumą.
- Pasikonsultuokite su patikimu mechaniku – daugelis šių variklių turi akivaizdžių nusidėvėjimo požymių.
- Patikrinkite variklio techninės priežiūros istoriją – Kai kurias problemas galima sumažinti kruopščiai atliekant techninę priežiūrą.
- Venkite ankstyvųjų tiesioginio įpurškimo benzininių variklių – Dėl dalių trūkumo remontas tampa nepraktiškas.
Prancūziški automobiliai yra stilingi ir malonūs vairuoti, tačiau pasirinkus netinkamą variklį gali kilti begalė galvos skausmo. Ar kada nors turėjote blogos patirties su prancūzišku varikliu? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!