Stabdžių trinkelės yra vartojimo reikmuo. Apie jų keitimą, jų pasirinkimą ir vieno komplekto ridą sklando daug mitų. Todėl šiandien apžvelgsime populiariausius iš jų.
Stabdžių trinkelės yra pagrindinės automobilių eksploatacinės dalys, kurios susidėvi važiuojant. Kad atliktų savo funkciją, jų trinties sluoksnis turi būti tinkamo storio ir struktūros, neįtrūkęs, neperkaitęs ir nenusilupęs. Todėl būtina reguliariai tikrinti. Kai trinkeles reikia pakeisti, gali suveikti kai kurių vairuotojų kartojami mitai.
Mitas 1. Sportinės trinkelės visada bus geresnės už įprastas
Sportinės trinkelės sukurtos optimaliam stabdymo efektyvumui esant aukštai temperatūrai, todėl puikiai veikia intensyvaus vairavimo metu. Tačiau kasdienėmis sąlygomis, ypač esant žemesnei temperatūrai, jos gali veikti prasčiau nei standartinės trinkelės. Todėl jei daugiausia važinėjate trumpais atstumais mieste, sportinės trinkelės neduos laukiamos naudos. Priešingai, jos gali tapti daugelio pavojingų situacijų kelyje priežastimi.
Mitas 2. Geros trinkelės tarnauja rekordinį kilometražą
Svarbiausia – stabdymo efektyvumas ir atsparumas karščiui. Daug kilometrų nuvažiavusios stabdžių trinkelės gali neužtikrinti trumpo stabdymo kelio. Be to, jų konstrukcija gali pagreitinti stabdžių diskų nusidėvėjimą. Trinkelių tarnavimo laikas priklauso nuo automobilio svorio, vairavimo stiliaus ir eksploatavimo sąlygų. Efektyvus automobilio stabdymas turėtų būti vienas svarbiausių pasirinkimo kriterijų.
Mitas 3. Prastas trinkeles galima atpažinti iš cypiančio arba girgždančio garso
Girgždesiai yra nepageidaujami, tačiau jie ne visada rodo prastą trinkelių kokybę. Triukšmas dažnai kyla dėl stabdžių komponentų, o ne pačių trinkelių vibracijos. Skirtingų markių trinkelės gali skirtingai elgtis skirtinguose automobilių modeliuose. Cypimas arba girgždesys taip pat gali atsirasti dėl netinkamo trinkelių montavimo, suporto susidėvėjimo arba vibraciją slopinančio sluoksnio nebuvimo.
Mitas 4. Apie trinkelių būklę galima spręsti žiūrint pro ratlankį
Pro ratlankio skylutes matyti tik išorinėje diskų pusėje sumontuotos trinkelės. Vidinėje pusėje esančių trinkelių nesimato ir jos gali būti labiau susidėvėjusios. Todėl stabdžių trinkeles reikėtų tikrinti per kiekvieną techninę apžiūrą, ne rečiau kaip kartą per metus arba kas 10-15 000 km, nuimant ratus ir įvertinant abiejose disko pusėse esančių trinkelių būklę.
Mitas 5. Geros trinkelės neteršia ratlankių
Trinkelių dulkėtumas neturi įtakos trinkelių kokybei ar stabdymo savybėms. Dulkėtumą mažinančios technologijos yra naudingos, tačiau jos nelemia stabdymo efektyvumo. Iš tikrųjų geriausios trinkelės, kurios užtikrina puikias stabdymo charakteristikas ir pernelyg nepažeidžia diskų, gali dulkėti labiau nei kitos.
Kada keisti stabdžių trinkeles?
Stabdžių trinkeles reikia tikrinti atliekant kiekvieną periodinę techninę priežiūrą, t. y. ne rečiau kaip kartą per metus arba kas 10-15 000 km. Yra trys pagrindinės jų keitimo priežastys: neigiami patikros rezultatai, nusidėvėjimo jutiklio parodymai arba kiti simptomai, pavyzdžiui, sumažėjęs stabdymo efektyvumas arba trikdantis garsas. Paprastai stabdžių trinkelės tarnauja nuo 30 000 iki 45 000 km.
Prevencinis stabdžių trinkelių keitimas tikslingas tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, dėl trinkelių amžiaus arba pasikeitusių transporto priemonės eksploatacinių savybių. Vairuotojai, mėgstantys dinamišką vairavimo stilių, taip pat gali nuspręsti pakeisti trinkeles po intensyvaus naudojimo. Atminkite, kad keičiant stabdžių diskus visada reikia pakeisti ir stabdžių trinkeles, kad būtų užtikrintas optimalus stabdymo efektyvumas ir saugumas kelyje. Raginame reguliariai atlikti techninę priežiūrą ir keisti stabdžių trinkeles, kad būtų užtikrintas vairavimo saugumas ir komfortas.