Žema temperatūra pradeda daryti savo įtaką. Automobiliai užšąla, todėl vėl pradedami naudoti grandikliai ir atitirpintuvai. Apie akumuliatorių prisiminsite tik tada, kai automobilis neužsives. Taigi nepamirškite padaryti vieno dalyko, kad jis išgyventų dar vieną žiemą.
Į tokius teiginius kaip „mano akumuliatorius vėl išsikrovė“ visada atsakau klausimu: o kada paskutinį kartą jį įkrovėte? Dažniausiai atsakymas būna: „niekada“. Ir tai yra pagrindinė problemų priežastis. Ypač prasidėjus žiemos sezonui. Tuomet prisimename viską – padangas, plovimo skystį, grandiklį, sniego šepetį, atitirpintuvą – bet pamirštame apie akumuliatorių. Ką turėtume padaryti, kad šiuo sunkiu laikotarpiu jį „išjudintume“? Žinoma, įkraukite jį! Taip pat skaitykite: „Ką daryti, kai užšalo langų apiplovimo skystis?“.
Įkraukite akumuliatorių prieš jam išsikraunant
Tikriausiai to nedarėte pavasarį (po žiemos), o juo labiau vasarą, nes vasarą nejaučiate akumuliatoriaus veikimo sumažėjimo. Žiemą jį pajusite, bet ne dėl to, kad šaltas oras jį pabaigė. Pajusite jį žiemą, bet ne todėl, kad jis baigė veikti dėl karščio, o tik dabar sužinosite, kad šaltu oru akumuliatorius dirba sunkiau. Kaip jis veikia?
Aukštoje temperatūroje cheminiai procesai akumuliatoriuje pagreitėja dvigubai, kai temperatūra pakyla 10 laipsnių Celsijaus. Deja, dėl to akumuliatorius taip pat greičiau genda, ypač koroduoja tinkleliai. Dėl aukštos temperatūros akumuliatorius sensta greičiau nei žiemą, ir tai įvyksta prieš rudens-žiemos laikotarpį, kai reikia geriausios įmanomos akumuliatoriaus būklės. Todėl galima daryti išvadą, kad žiemą akumuliatorius „miršta“ ne todėl, kad žema temperatūra jį pabaigia, o todėl, kad jis visą vasarą sunkiai dirbo ir susidėvėjo, o žema temperatūra tai tik išryškino.
Nėra geresnio būdo pagerinti akumuliatoriaus būklę nei įkrovimo procesas. Tuomet elektrolitas susimaišo, todėl sumažėja korozijos procesai ir akumuliatorius paruošiamas atšiauriausioms sąlygoms, t. y. užvedimui žiemą. Prieš įkrovimą, jei techniškai įmanoma, pravartu papildyti elektrolito atsargas ir išvalyti gnybtus.
Neįkraukite akumuliatoriaus šaltyje
Optimali akumuliatoriaus temperatūra yra apie 20 laipsnių C. Tokia temperatūra taip pat yra tinkamiausia jį įkrauti. Todėl šiuo metu tai galima daryti namuose arba šildomame garaže. Įkrovimas šaltyje yra beprasmis, nes esant minusinei temperatūrai stipriai padidėja vidinė varža, todėl galiausiai akumuliatoriaus būklė po įkrovimo bus ne ką geresnė nei prieš tai.
Jei norite įkrauti automobilyje sumontuotą akumuliatorių (tai patogiausias būdas), bet neturite šildomo garažo, verta nuvažiuoti pas žmogų (pvz., draugą ar šeimos narį), kuris tokį garažą turi ir kelioms valandoms suteiks galimybę juo naudotis. Jei jo nėra, garaže galima patikrinti akumuliatoriaus būklę ir transporto priemonės įkrovimo sistemos efektyvumą.