Sukčiavimas su odometru tebėra vienas iš labiausiai paplitusių sukčiavimo atvejų naudotų automobilių rinkoje. Analitikų vertinimu, beveik 90 % parduodamų transporto priemonių rida yra suklastota. Laimei, net ir nepatyrę pirkėjai gali pastebėti odometro klastojimą, atkreipdami dėmesį į tam tikrus požymius.
Pagrindiniai suklastotos ridos požymiai
Vidaus būklė
Bendra automobilio salono būklė dažnai atskleidžia tikrąją ridą. Labai nusidėvėjusios vietos paprastai būna vairas, pavarų perjungimo rankenėlė, elektrinių langų mygtukai, pedalų dangteliai ir vairuotojo sėdynė. Taip pat atkreipkite dėmesį į priekinio stiklo įbrėžimus, drumstus priekinius žibintus ir neryškius dažus. Tikėtina, kad automobilis, kuris nurodo mažą ridą, bet yra labai nusidėvėjęs, yra įtartinas.
Pakaba ir stabdžių sistema
Jei odometras rodo tik 50 000-70 000 km, tačiau pakaba ir stabdžiai smarkiai nusidėvėję, tai aiškiai rodo, kad rida yra suklastota. Ypač atkreipkite dėmesį į stabdžių diskus, pakabos įvores ir rutulinius šarnyrus.
Dokumentai ir techninės priežiūros istorija
Visada peržiūrėkite transporto priemonės techninės priežiūros dokumentus, techninės priežiūros kvitus ir internetines automobilių istorijos duomenų bazes (VIN patikra). Sukčiai dažnai pamiršta nuimti lipdukus ar dokumentus, kuriuose nurodyti tepalų keitimo ir techninės priežiūros intervalai, ir taip netyčia atskleidžia tikrąją ridą.
Konkrečios markės nusidėvėjimo rodikliai
Tam tikrų markių automobiliams būdingi specifiniai nusidėvėjimo požymiai. Korėjietiškų transporto priemonių vairas dažnai pastebimai nusidėvi jau nuvažiavus 50 000 km, o VAG grupės automobilių interjeras paprastai išlieka geros būklės net ir nuvažiavus 150 000 km.
Profesionalūs sukčiavimo nustatant kilometražą būdai
Specialistai naudoja diagnostikos skenerius, kad atskleistų tikrąją ridą, įrašytą transporto priemonės valdymo moduliuose, įskaitant variklio valdymo sistemas, pavarų dėžes, ABS blokus, multimedijos sistemas ir net užvedimo raktelius. Aukščiausios klasės automobiliai, pavyzdžiui, „Mercedes“, BMW ir „Audi“, kilometražo duomenis saugo keliuose elektroniniuose blokuose, todėl sukčiauti yra sudėtinga.
Be to, analizuojant transmisijos veikimą galima nustatyti, ar transporto priemonė daugiausia važinėjo mieste, o tai lemia greitesnį komponentų nusidėvėjimą.
Ar turėtumėte vengti automobilių su suklastota rida?
20 000-30 000 km neatitikimas didelės ridos automobilyje (iš viso apie 200 000 km) nebūtinai yra kritinis. Tačiau jei nurodyta rida yra apie 50 000 km, tačiau faktinė būklė rodo, kad nuvažiuota 120 000 km ar daugiau, dar kartą apsvarstykite tokios transporto priemonės įsigijimą.
Kokia yra optimali naudoto automobilio rida?
Neatmeskite automatiškai automobilių, kurių rida viršija 100 000 km. Gerai prižiūrimas automobilis, kurio rida 150 000 km, dažnai gali būti pranašesnis už apleistą automobilį, kurio rida vos 90 000 km. Reguliariai keičiant alyvą, naudojant kokybiškus degalus ir atsargiai vairuojant, šiuolaikiniai automobiliai patikimai įveikia 250 000-300 000 km ir daugiau.
Labai svarbu investuoti į kruopščią apžiūrą prieš įsigyjant automobilį. Profesionalios diagnostikos išlaidos galiausiai gali padėti sutaupyti nemažai išlaidų ateityje.
Ar esate susidūrę su odometro sukčiavimu? Pasidalykite savo patirtimi ar patarimais toliau esančiuose komentaruose!