Pavasario ir rudens sezonais daugelis vairuotojų savo automobiliuose veža padangas, dažnai neatsargiai. ADAC specialiais avariniais bandymais patikrino, kas atsitinka padangoms smūgio metu. Medžiaga daro įelektrinantį įspūdį.
ADAC atliko išsamų susidūrimo bandymą, kad ištirtų, kas nutinka transporto priemonėje vežamoms neuždengtoms padangoms. Bandymams buvo naudojami du identiški „Volkswagen Golf V“ automobilių modeliai. Pirmojo bandymo metu padangos buvo įdėtos į automobilį be jokių apsaugos priemonių. Susidūrus 50 km/val. greičiu, padangos pradėjo judėti jau po 50 milisekundžių, o po 95 milisekundžių viena iš padangų milžiniška jėga trenkėsi į vairuotojo sėdynę ir ją deformavo. Toliau skriedama padanga trenkėsi į galvos atlošą ir smarkiai jį suplėšė, o tai įprastos avarijos atveju galėjo sukelti rimtų vairuotojo galvos sužalojimų.
ADAC tyrimų metu nustatyta, kad blogiausiu atveju avarijos metu padangas veikianti jėga gali siekti net 700 kg. Tai reiškia, kad keturios padangos, kurių kiekviena sveria po 15 kg, gali virsti mirtinais objektais, keliančiais pavojų keleivių gyvybei. Kaip nurodo ADAC ekspertai, pavojus transporto priemonėje esantiems žmonėms yra didžiulis, ypač dėl to, kad dėl smūgio jėgos gali būti ne tik sunkiai sužaloti žmonės, bet ir padanga gali pramušti priekinį automobilio stiklą.
Tinkama padangų apsauga gerokai sumažina riziką
Kad parodytų skirtumą, ADAC atliko antrą bandymą, šį kartą tinkamai pritvirtinusi padangas. Trys padangos buvo padėtos bagažinėje ir pritvirtintos specialiais tvirtinimo diržais, o ketvirtoji padanga buvo užkišta už keleivio sėdynės. Rezultatai buvo daug optimistiškesni. Nors tvirtinimo diržai buvo iš dalies pažeisti dėl smūgio jėgos, padangos nejudėjo taip, kad keltų pavojų vairuotojui ar priekyje sėdintiems keleiviams. Kaip parodė ADAC bandymas, labai svarbu tinkamai pritvirtinti padangas laikančiaisiais diržais ir užtikrinti, kad krovinys būtų stabiliai išdėstytas.
Skaitykite daugiau: „Kada keisti padangas?“
Ne tik nelaimingi atsitikimai – stabdymas ir manevravimas taip pat yra rizikingi
Tolesniuose ADAC bandymuose taip pat buvo tiriama, kas atsitinka neuždengtoms padangoms staigiai stabdant arba atliekant staigų manevrą siekiant išvengti kliūties. Paaiškėjo, kad net ir smarkiai stabdant padangos gali pavojingai pasislinkti ir atsitrenkti į priekines sėdynes, sukeldamos papildomą pavojų keleiviams. Nors atliekant 90 km/val. greičiu manevravimo bandymą padangos smarkiai nepaslinko, ADAC pažymėjo, kad apkrovos pasislinkimo rizika vis tiek egzistuoja, ypač staigių šoninių judesių metu.
ADAC saugaus padangų vežimo rekomendacijos
ADAC ekspertai parengė keletą teisingo ir saugaus padangų vežimo gairių. Pirma, rekomenduojama visas keturias padangas sudėti į bagažinę ir tinkamai pritvirtinti tvirtinimo diržais arba tinklais. Jei to padaryti neįmanoma, padangos turėtų būti padėtos už priekinių sėdynių, kad kelionės metu negalėtų laisvai judėti.
Labai svarbu, kad krovinys būtų gerai pritvirtintas ir prigludęs prie fiksuotų automobilio dalių, kad būtų sumažinta jo pasislinkimo rizika. Taip pat pravartu pasinaudoti galiniais saugos diržais, kurie gali dar labiau sutvirtinti automobilio galą ir apsaugoti keleivius nuo galimo smūgio. ADAC taip pat rekomenduoja, jei įmanoma, vengti vežti žmones ant galinių sėdynių, jei ten laikomos padangos.
ADAC įspėja
ADAC bandymų duomenimis, vežti neužtikrintas padangas automobilyje kelia didžiulę riziką. Net važiuojant mieste dideliu greičiu padangos gali tapti mirtinu sviediniu, keliančiu pavojų vairuotojo ir keleivių gyvybei. Todėl, kaip pabrėžia ADAC ekspertai, labai svarbu tinkamai pritvirtinti krovinį, o jei to padaryti neįmanoma, apsvarstyti galimybę laikyti padangas dirbtuvėse, kuriose padangos keičiamos sezoniškai.