Kuklus oro filtras retai matomas, tačiau atlieka labai svarbų darbą – tik jis neleidžia dulkėtam orui patekti į švarų variklio vidų. Varikliui kvėpuoti ir degalams deginti reikia deguonies, kurį jis įsiurbia per įsiurbimo kolektorių. Nešvariame ore yra dulkių dalelių ir kitų teršalų, kurie labai kenkia jūsų varikliui ir labai pagreitina jo susidėvėjimą. Štai kodėl taip svarbu tinkamai filtruoti orą prieš jam patenkant į variklį.
Ką iš tikrųjų veikia oro filtras ir kodėl jį reikia keisti?
Yra daugybė įvairaus tipo oro filtrų, skirtų visų tipų automobilių modeliams, kai kurie jų yra apvalūs, cilindriniai arba skydelio formos. Nesvarbu, ar jie pagaminti iš medvilnės, popieriaus, ar putplasčio, jų paskirtis yra ta pati – plisuota medžiaga filtruoja orą, kai jis praeina pro juos, sulaikydama visas šiukšles ir dulkes.
Oro filtrų medžiagos yra daug kartų sulankstytos, panašiai kaip koncertinėje plokštumoje, kad jų paviršiaus plotas būtų didesnis. Paprastas popieriaus lapas per lengvai plyštų, per daug priešintųsi oro srautui ir per greitai prisigertų nešvarumų. Didelis šiuolaikinio oro filtro paviršiaus plotas užtikrina, kad jis efektyviai atliks savo darbą iki kito planuojamo keitimo. Jis įdedamas į specialų korpusą, arba „oro dėžę“, kurios korpusas tvirtai prispaudžiamas prie guminio apvalkalo, kad būtų užtikrintas sandarumas ir oras jo neaplenktų.
Kadangi oro filtras per visą savo eksploatavimo laiką nuolat kaupia nešvarumus, ilgainiui jis užsikemša, todėl jį reikia išvalyti ir galiausiai pakeisti. Kai filtro elementas užsiteršia, apribojamas oro srautas į variklį. Tai gali sukelti įvairių problemų. Svarbiausia, kad nepamirštumėte, jog oro filtras – tai techninės priežiūros elementas, kurio tarnavimo laikas yra ribotas ir kurį reikia keisti pagal automobilio techninės priežiūros grafiką. Esant sudėtingoms eksploatavimo sąlygoms, jį gali tekti keisti dažniau. Oro filtro keitimo priežastys yra šios:
- Geresnės eksploatacinės savybės, kai švarus oras maišomas su degalais;
- Mažesnės degalų sąnaudos dėl gero degimo;
- Išvengiama arba sumažinamas išmetamųjų teršalų kiekis;
Kiek oro filtrų yra automobilyje?
Variklis nėra vienintelis šiuolaikinių automobilių komponentas, kuriame naudojamas oro filtras. Beveik visuose automobiliuose dabar taip pat yra salono filtrai, kurie filtruoja dulkes, purvo daleles ir žiedadulkes, galinčias patekti į automobilį iš išorės per oro kondicionavimo sistemą. Tai padeda automobilio keleiviams tiekti gryną, filtruotą orą, ypač dulkėtoje ir dūmingoje aplinkoje, ir padeda kovoti su alergijomis. Todėl reikia prižiūrėti ir automobilio oro kondicionieriaus filtrą.
Kai kurie iš šių salono filtrų, pavyzdžiui, „Bosch“ pagaminti modeliai, yra HEPA (didelio efektyvumo kietųjų dalelių oro) filtrai, kurių filtravimo efektyvumas yra 99,97 proc. esant 0,3 mikronų koncentracijai. Tačiau jie tinkamai veikia tik tada, kai visi langai uždaryti, o oras į automobilį patenka tik per filtruotą oro kondicionierių. Vis dėlto variklio ir oro kondicionieriaus filtrai paprastai yra vieninteliai dviejų tipų oro filtrai, kuriuos paprastai turi automobilis, todėl jų priežiūra nėra pernelyg sudėtinga.
Kaip pasirinkti oro filtrą iš galimų tipų?
Dauguma originalių automobilių oro filtrų yra iš sausos popierinės medžiagos, sulankstytos į plisuotą filtrą. Gamintojai kruopščiai parenka medžiagas, kurias naudoja oro filtrams, kad būtų pasiekta puiki pusiausvyra tarp filtravimo efektyvumo ir našumo. Jie linkę klysti ir taiko aukštus filtravimo efektyvumo standartus, kad užtikrintų maksimalų variklio tarnavimo laiką, todėl geriausia laikytis standartinio oro filtro. Tačiau yra dar daugiau oro filtrų automobiliams tipų, kuriuos galima įsigyti antrinėje rinkoje, ir kiekvienas jų turi daug privalumų, susijusių su našumu ir degalų ekonomija. Tačiau daugelis šių teiginių nėra išbandyti.
Todėl būtų neįmanoma išvardyti 5 geriausių šiuo metu parduodamų oro filtrų automobiliams, nes kaip tai išmatuoti? Daugelis teiginių apie našumą nėra pagrįsti, o kai jie yra pagrįsti, nežinia, ar jie vis dar tinkamai atlieka savo pagrindinį darbą – tinkamai filtruoja orą.
Tarp jų yra kempininis, kūgio tipo, su šlapiais elementais, alyvinis, daugkartinio naudojimo ir stiklo pluošto filtras, tačiau stiklo pluošto oro kondicionieriaus filtrus ar poliesterio filtrą automobiliuose galima rasti rečiau nei pramonėje. Rinka yra didžiulė ir nereguliuojama, todėl šių tiekėjų teiginius reikia vertinti su saiku. Todėl labai svarbu atlikti daug tyrimų ir, pageidautina, gauti trečiųjų šalių bandymų rezultatus, patvirtinančius, kad filtras, kurį planuojate įrengti, nekenkia jūsų variklio sveikatai.
Jei kyla abejonių, geriausi oro filtrai jūsų automobiliui visada yra tie, kuriuos nurodo gamintojas. Venkite neaiškių prekės ženklų, kurie siūlo mažesnes kainas, nes paprastai gaunate tai, už ką mokate. Rinkoje galima rasti daugybę apgaulingų oro filtrų automobiliams, tačiau tikri oro filtrai jau yra pakankamai pigūs, todėl jums nereikia taupyti.
Pigios imitacijos gali atrodyti taip pat, tačiau jų filtravimo efektyvumas gali būti kur kas prastesnis – ir jūs to net nepastebėsite. Papildomai parduodami „našumo“ filtrai taip pat yra minų laukas, ir ne visada galite pasakyti, į ką patekote. Daugelis jų tariamų privalumų yra perdėti ir nekompensuoja prastesnio filtravimo gebėjimo. Drėgnų elementų, putplasčio, medvilnės ir daugkartinio naudojimo filtrai reikalauja specialios priežiūros, kaip ir plaunami oro filtrai, todėl jei nenorite vargti, greičiausiai tai nėra geriausi oro filtrai jūsų automobiliui.
Kaip sužinoti, kada reikia keisti oro filtrą?
Oro filtrą paprastai lengva pasiekti po variklio dangčiu visuose automobiliuose, nesvarbu, ar tai būtų miesto hečbekas ar krovininis furgonas. Įsiurbimo ortakyje bus akivaizdus korpusas, kurį galima atidaryti ir kuriame yra filtras.
Atliekant fizinę apžiūrą gali būti tik sutrikdytas purvas. Geriausia išeitis – tiesiog periodiškai keisti oro filtrą, tačiau kaip dažnai?
- Keiskite jį taip dažnai, kaip nurodyta jūsų transporto priemonės gamintojo techninės priežiūros ir aptarnavimo vadove;
- Niekada nėra blogai jį keisti dažniau, todėl jei abejojate ir nesate tikri, ar, tarkime, 40 000 kilometrų nustatytas intervalas yra tinkamas jūsų naudojimo būdui, saugumo dėlei keiskite jį kas 20 000 kilometrų;
- Paprastai greta keitimo intervalo turėtų būti nurodyta sąlyga, koks intervalas turėtų būti nustatytas, jei transporto priemonę eksploatuojate labai dulkėtomis sąlygomis, pavyzdžiui, gyvendami ūkyje ir (arba) kasdien važinėdami žvyruotais keliais. Tokiu atveju visada geriausia oro filtrą pakeisti per pusę įprasto laiko arba per nustatytą ridą;
- Tikrai neturėtumėte bandyti išvalyti ir iš naujo uždėti vienkartinį popierinių elementų oro filtrą. Jis tik išsklaido dulkes, kurios pateks į variklį vos jį užvedus, kad ir kaip gerai, jūsų manymu, jį išvalėte;
- Laiku jo nepakeitus, gali sumažėti variklio efektyvumas ir našumas;
Dažniausiai užduodami klausimai
Kiek laiko veikia variklio oro filtrai?
Tai vienas iš dažniausiai užduodamų klausimų. Įprastai naudojant variklį, oro filtras gali tarnauti apie 40 000 kilometrų. Norėdami įsitikinti, koks yra jūsų automobilio keitimo intervalas, susipažinkite su naudotojo vadovu. Kaip minėta anksčiau, jei automobilį dažnai eksploatuojate dulkėtoje vietoje, šį atstumą sumažinkite perpus, kad užtikrintumėte švaresnį variklio orą.
Koks yra geriausias automobilio oro filtras?
Geriausias oro filtras jūsų automobiliui yra žinomo prekės ženklo oro filtras. Daugeliui žmonių tai yra standartinis elementas, kurį montuoja originalios įrangos pardavėjas. Tam tikri filtrai gali pagerinti veikimą, tačiau pabandykite įsitikinti, kaip gerai jie filtruoja (filtro gamintojo bandymai nesiskaito). Plaunami medvilniniai filtrai yra gana populiarūs, tačiau kiek iš tikrųjų sutaupote pinigų? Be to, kiekvieną kartą, kai užvedate variklį po plovimo, nuo jo vidinio paviršiaus visada liks šiek tiek nešvarumų ir (arba) pūkelių, kurie pateks į variklį. Taip nėra su visiškai nauju originaliu filtru, kuris yra tiesiai iš dėžės.
Kaip dažnai reikėtų keisti filtrus, naudojamus oro filtravimui automobilių salonuose?
Šis intervalas taip pat bus nurodytas naudotojo vadove, tačiau yra ir kur kas paprastesnis būdas nustatyti, kad filtrą reikia keisti. Jei pastebėjote, kad oro kondicionierius paprasčiausiai nepaima į automobilį tiek oro, kiek anksčiau, ir turite padidinti ventiliatoriaus sūkius, kad gautumėte tiek pat oro, kuris anksčiau buvo tiekiamas mažesniu greičiu, tai gali reikšti, kad salono oro filtras yra pakankamai užsikimšęs, todėl jį reikia pakeisti. Gera idėja – salono oro filtrą keisti kasmet vasario mėnesį, prieš pat pavasario alergijos sezoną.