Žiemai baigiantis ir kylant temperatūrai daugelis vairuotojų mano, kad jų automobilio šildymo sistema nebekelia rūpesčių, kol nepastebi, kad ji nustojo veikti. Pasak tarptautinio autoservisų tinklo „Fit Service“ techninio instruktoriaus Sergejaus Ponomarevo, dauguma šildymo sistemos gedimų įvyksta pavasarį, kai paaiškėja, kad automobilis susidėvėjo per šaltuosius mėnesius.
Ekspertas paaiškino, kad šios problemos pirmiausia kyla dėl esminių šildymo sistemos komponentų pažeidimų ar užsikimšimų. Štai dažniausios priežastys, dėl kurių po žiemos gali nustoti veikti automobilio šildytuvas, ir ką galite padaryti, kad to išvengtumėte.
1. Užsikimšęs salono oro filtras
Problema: Per žiemą salono oro filtre susikaupia dulkių, nešvarumų ir šiukšlių, kurios riboja oro srautą. Kai jis pernelyg užsikemša, nebegali praleisti pakankamai oro per šildytuvo sistemą, todėl blogai veikia arba visiškai sugenda.

Sprendimas: Pirmuoju silpno oro srauto požymiu pakeiskite salono oro filtrą. Jį rekomenduojama patikrinti ir pakeisti bent kartą per metus, geriausia pavasarį.
2. Užterštas arba senas aušinimo skystis
Problema: laikui bėgant aušinimo skystis praranda savo veiksmingumą ir šildymo sistemoje gali susidaryti nuosėdų, kurios užkemša šildytuvo šerdį ir sukelia oro kišenes. Tai riboja cirkuliaciją ir mažina saloną pasiekiančios šilumos kiekį.

Sprendimas: Reguliariai tikrinkite ir praplaukite aušinimo sistemą pagal gamintojo rekomendacijas. Naudodami aukštos kokybės antifrizą išvengsite kaupimosi ir prailginsite sistemos tarnavimo laiką.
3. Blogai veikiantis termostatas
Problema: termostatas reguliuoja variklio temperatūrą, prireikus leisdamas tekėti aušinimo skysčiui. Jei jis užstringa atidarytoje padėtyje, variklis gali niekada nepasiekti tinkamos darbinės temperatūros, todėl šildytuvas pučia šaltą, o ne šiltą orą.

Sprendimas: jei temperatūros matuoklis rodo, kad variklis tinkamai neįkaista, kreipkitės į mechaniką, kad patikrintų ir, jei reikia, pakeistų termostatą.
4. Sugedęs vandens siurblys
Problema: vandens siurblys cirkuliuoja aušinimo skystį visame variklyje ir šildymo sistemoje. Jei jis sugenda arba susilpnėja, aušinimo skystis tinkamai nepasiekia šildytuvo šerdies, todėl šildymas veikia prastai arba visai nešildo.
Sprendimas: klausykitės, ar siurblys nesigirdi šlifavimo ar ūžesio garsų, ir stebėkite, ar nėra nuotėkio. Jei jūsų šildytuvas neveikia ir variklis perkaista, laikas patikrinti vandens siurblį.
Svarbiausia – profilaktinė priežiūra
Dauguma šildytuvo gedimų pavasarį įvyksta dėl per žiemą susikaupusio nusidėvėjimo. Norėdami išvengti brangiai kainuojančio remonto ir užtikrinti tinkamą šildymo sistemos veikimą, laikykitės šių svarbiausių techninės priežiūros patarimų:
- Reguliariai keiskite salono oro filtrą.
- Išplaukite ir papildykite aušinimo skysčio pagal automobilio techninės priežiūros grafiką.
- Patikrinkite termostatą, jei šildytuvas negamina šilto oro.
- Patikrinkite vandens siurblį, ar nėra nuotėkio ir triukšmo.
Imdamiesi šių paprastų, bet labai svarbių veiksmų, galite užtikrinti, kad jūsų automobilio šildymo sistema išliks patikima ir veiksminga – net ir tada, kai jos neprireiks iki kitos žiemos!