Kreivas vairas važiuojant tiesiai – problema, su kuria susiduria daugelis vairuotojų. Tai ne tik kosmetinė problema – ji gali pakenkti jūsų automobilio saugumui ir eksploatacinėms savybėms. Štai kodėl taip nutinka, kaip tai atpažinti ir ką daryti.
Kaip pastebėti kreivą vairą
Dažnai žvilgčiojame į vairą, bet ne visada sutelkiame dėmesį. Netinkamai pasviręs vairas gali būti ne iš karto akivaizdus, ypač jei pasvirimas nedidelis. Laikui bėgant šis subtilus posvyris gali pablogėti, tapti pastebimas atlikus remontą, pakeitus padangas arba dėl bendros automobilio būklės nepriežiūros.
Kai kuriais atvejais kreivą ratą pamatysite „iš pirmo žvilgsnio“. Kitais atvejais apie problemą gali įspėti papildomi požymiai – netolygus padangų nusidėvėjimas, prastas valdymas ar keistas garsas. Anksti atpažinę problemą, galite išvengti brangesnių taisymų vėliau.
Dažniausios vairo mechanizmo geometrijos neatitikimo priežastys
- Ratų suvedimo problemos
Viena iš pagrindinių priežasčių – netinkamas ratų suvedimas, ypač posvyrio ar išlenkimo kampai. Netinkamai suporuoti ratai nejuda lygiagrečiai vienas kitam, todėl automobilis traukia nenumatytomis kryptimis. Suvedimo natūraliai blogėja laikui bėgant, tačiau taip pat gali atsirasti dėl pakabos remonto ar padangų keitimo. - Pakabos arba vairo mechanizmo komponentų susidėvėjimas
Dažnai dėl to kalti susidėvėję arba pažeisti pakabos ar vairo sistemos komponentai. Tai:- Valdymo svirties įvorės
- Rutuliniai šarnyrai
- Stabilizatoriaus jungtys
- Amortizatoriai
- Vairo traukės ir trauklių antgaliai
- Vairo mechanizmo krumpliaračiai ir jų laikikliai
- Padangų problemos
Netolygus padangų slėgis arba nusidėvėjimas taip pat gali turėti įtakos vairo mechanizmo suvedimui. Pavyzdžiui:- Nepakankamai pripūstos vienos pusės padangos
- Žymus vienos padangos arba poros vienos pusės padangų nusidėvėjimas
- Ilgalaikis važiavimas su šiomis problemomis pablogins geometriją ir sutrumpins padangų bei pakabos komponentų tarnavimo laiką.
- Avarijų istorija
Nelaimingų atsitikimų patyrusios transporto priemonės gali turėti važiuoklės ar pakabos pažeidimų, dėl kurių nuolat atsiranda nuokrypių. Tokiais atvejais remonto galimybės gali būti ribotos.
Kodėl nereikėtų atidėlioti remonto darbų
Vairavimas su kreivu vairu yra ne tik erzinantis, bet ir rizikingas. Neteisingas suvedimas gali:
- Padangos greičiau dėvisi, todėl keičiamos anksčiau laiko.
- Įtempti pakabos komponentai sutrumpina jų tarnavimo laiką.
- Turi įtakos transporto priemonės valdymui ir stabdymui, todėl gali sukelti avarijas.
Sprendimas
Sprendžiant šią problemą dažnai reikia:
- Profesionaluus ratų suvedimo
- Susidėvėjusių pakabos ar vairo mechanizmo komponentų patikra ir keitimas.
- Reguliari padangų techninė priežiūra, įskaitant slėgio tikrinimą ir padangų sukeitimą.
Jei problema išlieka ir po suvedimo ar remonto, gali prireikti toliau tirti transporto priemonės istoriją ir konstrukcijos vientisumą.
Neignoruokite ženklų!
Kreivas vairas yra daugiau nei tik nedidelis nepatogumas – tai pavojus saugumui. Nedelsdami imkitės veiksmų, kad užtikrintumėte savo automobilio komfortą, našumą ir saugumą kelyje.