Hibridiniai automobiliai tampa vis populiaresni, nes jie teikia ir ekonominės, ir aplinkosauginės naudos. Tačiau vienas didžiausių hibridinių automobilių savininkų rūpesčių yra akumuliatoriaus tarnavimo laikas ir jo keitimo išlaidos. Nors daugelis mano, kad susidėvėjusio hibridinio akumuliatoriaus keitimas yra neišvengiamas, yra daug pigesnė alternatyva – akumuliatoriaus regeneravimas.
Kiek laiko tarnauja hibridiniai akumuliatoriai?
Hibridinio akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso nuo kelių veiksnių, įskaitant akumuliatoriaus gamybos technologiją, automobilio markę ir modelį bei važiavimo sąlygas. Vidutiniškai hibridinis akumuliatorius per 8-10 metų gali prarasti apie 30 % savo naudingosios talpos. Tačiau reguliari techninė priežiūra ir optimalūs vairavimo įpročiai gali gerokai pailginti jo tarnavimo laiką.
Kai kurie gamintojai siūlo ilgalaikes garantijas, kurios paprastai galioja aštuonerius metus arba iki tam tikros ribos, taip užtikrindami, kad vairuotojai kuo geriau išnaudotų savo akumuliatorių.

Kaip patikrinti hibridinio akumuliatoriaus būklę?
Yra keletas būdų, kaip stebėti hibridinio akumuliatoriaus būklę:
- Kai kuriose transporto priemonėse akumuliatoriaus būklė rodoma prietaisų skydelyje, todėl lengva stebėti, kaip veikia akumuliatorius.
- Profesionali diagnostinė patikra gali padėti anksti nustatyti problemas.
- Jei jūsų hibridinis automobilis dažniau persijungia į benzininį režimą arba sunaudoja daugiau degalų nei įprastai, tai gali reikšti, kad akumuliatoriaus būklė blogėja.ng more fuel than usual, it may indicate battery degradation.

Hibridinio akumuliatoriaus keitimas: Kiek tai kainuoja?
Akumuliatoriaus keitimo išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo automobilio modelio ir akumuliatoriaus tipo. Europoje naujas hibridinio automobilio akumuliatorius gali kainuoti nuo 1 800 iki 4 500 eurų, o aukščiausios klasės modeliuose – daugiau nei 6 500 eurų. Į šias kainas įeina akumuliatoriaus, diagnostikos ir darbo sąnaudos.
Tačiau iš tinklo įkraunamų hibridinių (PHEV) akumuliatorių talpa paprastai yra didesnė, todėl jų keitimas yra dar brangesnis.

Akumuliatoriaus regeneravimas: Įperkamesnis sprendimas
Vietoj viso akumuliatoriaus keitimo daugelis hibridinių transporto priemonių savininkų renkasi regeneraciją, kurios metu pakeičiamos pažeistos baterijos celės arba naudojamos cheminės medžiagos, kad būtų atkurtas akumuliatoriaus efektyvumas. Šio proceso kaina yra gerokai mažesnė – paprastai neviršija 2 000 eurų.
Tačiau regeneracija veiksminga tik tuo atveju, jei akumuliatorius nėra labai nusidėvėjęs. Kai kuriais atvejais vienintelė išeitis yra visiškas pakeitimas. Vis dėlto net ir su nusidėvėjusiu akumuliatoriumi hibridinis automobilis vis tiek gali veikti, nors jis labiau priklausys nuo benzininio variklio, o tai padidins degalų sąnaudas.

Turėtumėte pakeisti, ar atnaujinti?
Jei jūsų hibridinio akumuliatoriaus akumuliatorius turi senėjimo požymių, prieš imdamiesi brangaus keitimo, pirmiausia apsvarstykite galimybę jį atnaujinti. Tinkamai prižiūrimas ir restauruotas akumuliatorius gali pailginti automobilio tarnavimo laiką ir sutaupyti tūkstančius eurų.
Ar rinktumėtės akumuliatoriaus regeneravimą, o ne visišką pakeitimą? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!