Daugelis vairuotojų nekenčia „Start&Stop“ sistemos. Kai ji nustoja veikti, jie džiaugiasi. Tuo tarpu tai pirmas požymis, kad žiemą tikriausiai kils problemų. Kol dar yra laiko, verta tuo pasirūpinti.
„Start&Stop“ sistema yra vienas iš labiausiai nekenčiamų pastarųjų metų automobilių sprendimų. Daugelis vairuotojų ją išjungia. Nors senesniuose ir kai kuriuose automobiliuose tai galima padaryti vieną kartą ir visiems laikams, naujesniuose automobiliuose ją reikia išjungti kiekvieną kartą užvedus variklį. Modeliuose su automatine pavarų dėže tai gali būti net pavojinga.
Jei norite greitai ir labai nedideliu greičiu pakeisti važiavimo kryptį arba įsilieti į eismą, pasitaiko, kad vos paspaudus akceleratoriaus pedalą automobilis išjungia variklį. O kai jau būna per vėlu, jis jį įjungia ir automobilis pajuda. Jei sistema veikia gerai, ji gali susidoroti ir su tokiomis situacijomis, tačiau praktikoje gerai veikianti „Start/Stop“ sistema yra retenybė.
„Start&stop“ neveikia – visai negerai
Daugelis vairuotojų po ilgo laiko pastebi, kad „Start&Stop“ sistema veikia vis mažiau ir mažiau, kol galiausiai visai nustoja veikti. Kai jie sustabdo transporto priemonę ir sistema galėtų išjungti variklį, vietoj to pasirodo subtili lemputė su perbraukta raide A išskirtiniame apskritime (dažnai pranešimas būna oranžinės spalvos). Tai ženklas, kad „Start&Stop“ sistema galėtų veikti, tačiau tam nėra sąlygų.
Tačiau tokia „laiminga šviesa“ nėra priežastis džiaugtis. Jei sistema neišjungia variklio, nes automobilyje karšta, o oro kondicionierius veikia intensyviai, nėra ko nerimauti. Tačiau gali atsitikti ir taip, kad sistema neveikia dėl nusilpusio akumuliatoriaus. Dabar būkite atidūs, nes ši „smulkmena“ virs didesne problema.
Akumuliatorius yra ne išsikrovęs, o nepakankamai įkrautas ir nebėra galimybės papildyti energijos. Svarbiausia, kad to nebebus galima padaryti važiuojant, net ir įveikiant didelį atstumą. Įkrovimas vairuojant yra mitas, kuriuo tiki daugelis vairuotojų. Susilpnėjusį akumuliatorių galima įkrauti tik iš išorinio šaltinio, t. y. įkroviklio.
Akumuliatorių išsaugos tik įkrovimas
Jei važiuodami tikitės, kad akumuliatorius bus įkraunamas, pamažu sunaikinsite akumuliatorių, kuris vasarą ir net rudenį dar sugebės užvesti variklį. Jis veiks taip, tarsi nieko nebūtų blogo. Jis bus „asimptomiškai sergantis“. Neveikiantis „Start/Stop“ bus vienintelis jo sunaikinimo požymis.
Kai automobilis stovi karštu oru, akumuliatoriaus viduje esančių plokštelių irimas vyksta sparčiausiai. Tai gali sukelti jau negrįžtamus pokyčius. Praėjus dvejiems metams nuo automobilio įsigijimo, akumuliatorių teks keisti, kai žiemą jis galutinai išsikraus ir jo nebebus galima išgelbėti. Daugeliui žmonių tai yra „įrodymas“ to, ką jie girdi iš draugų, kad dabar daroma „nesąmonė“. Tuo tarpu būtent dėl itin didelio aplaidumo akumuliatorius tarnauja ne taip ilgai, kaip galėtų.
Taigi, kai tik pastebėsite, kad „Start&Stop“ sistema veikia daug rečiau nei įprastai arba, dar dažniau, visai neįsijungia, įkraukite akumuliatorių. Jei to nepadarysite dabar, vasarą, kai akumuliatorius sunkiai dirba, žiemą, kai užklups solidus šaltis, gali būti jau per vėlu. Tuomet akumuliatoriaus įkrovimas tik laikinai sugrąžins akumuliatoriaus formą.
Galiausiai jis bus pakeistas. Tuo tarpu automobilio su „Start&Stop“ sistema akumuliatorius nėra pigus dalykas. Padorios kokybės akumuliatoriai kainuoja nuo maždaug 115 eurų, priklausomai nuo talpos ir reikiamos technologijos.