Oro kondicionieriumi paprastai naudojamės tik tada, kai lauke karšta. Žiemą apie šią prabangą pamirštame, nes dauguma vairuotojų galvoja tik apie greitą automobilio salono šildymą. Tačiau oro kondicionierius naudingas ir žiemą, bent dėl dviejų priežasčių.
Oro kondicionierius dažniausiai siejamas su vasara, vėsa ir gaiva. Žinoma, tai nieko nuostabaus, nes kai lauke temperatūra siekia arba viršija 30 laipsnių Celsijaus, tiesiog būti patalpoje su oro kondicionieriumi yra labai sveikintina. Jei mūsų automobilyje įrengta ši sistema, kartais ją reikėtų naudoti ir žiemą. Tam yra dvi svarbios priežastys. Taip pat skaitykite: „Variklio šildymas žiemą stovint – tema, kuri kaitina vairuotojus šaltuoju metų laikotarpiu“.
Nedidelės sutaupytos degalų sąnaudos atsispindės didelėse paslaugų išlaidose
Pirmoji – taupyti pinigus. Nors oro kondicionierius papildomai apkrauna variklį ir dėl to padidėja degalų sąnaudos (nuo 0,5 iki 1,5 litro), rečiau naudojamas gali lemti greitesnį šios sistemos komponentų nusidėvėjimą.
Nenaudojami komponentai, pavyzdžiui, kompresoriaus sankaba, gali pradėti rūdyti, todėl kompresorius gali nustoti veikti. Savo ruožtu alyva, kuria kartu su šaldymo agentu tepamas kompresorius, laikui bėgant gali susisluoksniuoti, todėl kompresoriui nebus sudarytos optimalios darbo sąlygos, o tai pagreitins jo nusidėvėjimą. Oro kondicionieriaus komponentų keitimo išlaidos yra didelės, todėl geriau kartą per savaitę kelioms minutėms jį įjungti ir sudeginti šiek tiek daugiau degalų, nei atsidurti servise dėl neveikiančios oro kondicionieriaus sistemos.
Oro kondicionierius sausina orą. Žiemą jis yra neįkainojama pagalba
Rudenį ir žiemą mūsų automobilių salonuose būna drėgniau nei kitais metų laikais. Drėgmės prisinešame ant batų ir striukių, jau nekalbant apie tai, kad kartais į saloną patenka lietaus ar sniego. O salone esanti drėgmė virsta vandens garais ir nusėda ant šaltų automobilio dalių, pavyzdžiui, langų. Šiuo laikotarpiu rasojantys langai yra įprastas vaizdas, tačiau jo lengvai išvengsite, jei įjungsite oro kondicionierių. Taip pat skaitykite: „Rasoja langai iš vidaus – laikas pasikeisti salono filtrą?“.
Kondicionavimo sistemos gaminamas sausas oras užtikrina, kad drėgnas automobilio salonas greitai išdžiūtų. Todėl net ir žiemą verta įjungti sistemą dėl savo komforto ir paties kondicionieriaus saugumo. Atminkite, kad iš salono ventiliacijos angų sklindantis oras vis dėlto nebūtinai turi būti šaltas.
Oro kondicionierius žiemą? Turi būti įvykdyta viena sąlyga
Tačiau vienas „bet“ išlieka, nors ir ne visada. Kai kurie gamintojai oro kondicionavimo sistemas automobiliuose suprojektuoja taip, kad net paspaudus AC mygtuką oro kondicionierius neįsijungia. Be to, mygtukas gali užsidegti ir rodyti, kad jis iš tiesų veikia, tačiau valdymo kompiuteris neįjungs kompresorių paleidžiančios sankabos.
Toks veikimas priklauso nuo lauko temperatūros, kurią užfiksuoja termometras. Daugelyje modelių sistema paprasčiausiai neveikia, kai temperatūra yra žemesnė nei tam tikra. Tas pats pasakytina, jei kompiuteris užfiksuoja, kad oro kondicionavimo sistemoje yra per mažai šaldymo skysčio.