Daugelis vairuotojų žino pagrindines savo automobilio automatinės pavarų dėžės pavaras, pvz., stovėjimo (P), atbulinės eigos (R), neutralios (N) ir važiavimo (D). Tačiau ne visi iki galo supranta kai kuriuose pavarų perjungikliuose esančio „S“ režimo paskirtį. „S“ reiškia „Sport“ ir yra skirtas pagerinti vairavimo patirtį, reguliuojant transmisijos veikimą, kad važiavimas būtų dinamiškesnis. Tačiau kada jį naudoti ir kokią naudą jis teikia? Pasinerkime į detales.
Ką daro „S“ režimas?
Automatinių pavarų dėžių „S“ režimas skirtas sportiškesniam, į našumą orientuotam vairavimui. Jį įjungus, keičiasi pavarų dėžės pavarų perjungimo būdas, paprastai prieš perjungiant pavaras variklis sukasi didesniu greičiu. Tai gali lemti:
- Greitesnis greitėjimas – kadangi automobilis ilgiau važiuoja žemesnėmis pavaromis, jis gali perduoti daugiau galios į ratus.
- Greitesnis pavarų perjungimas – pavarų dėžė reaguoja greičiau, todėl automobilis tampa sportiškesnis.
- Geresnis valdymas tam tikromis sąlygomis – Kai kuriuose modeliuose „S“ režimas taip pat gali įjungti variklio stabdymą, kuris padeda išlaikyti greitį važiuojant nuokalnėmis.
Šis režimas dažniausiai naudojamas didelio našumo arba sportiškesnėse transporto priemonėse, įskaitant BMW, „Mercedes-Benz“, „Mazda“, „Toyota“ ir kitų gamintojų automobilius.
Kada naudoti „S“ režimą?
Skirtingai nei stovėjimo ar atbulinės eigos režimai, kurių paskirtis yra aiški, sprendimas, kada naudoti „S“ režimą, priklauso nuo važiavimo situacijos. Pateikiame geriausius scenarijus, kada geriausia jį įjungti:
- Važiuojant našiai: Jei važiuojate atviru keliu, kuriame eismas yra minimalus, „S“ režimas leidžia mėgautis įdomesniu vairavimu.
- Apvažiavimas: Reikia greitai aplenkti kitą transporto priemonę? Padidėjusi akceleratoriaus reakcija gali padėti efektyviau įsibėgėti.
- Važiavimas vingiuotais keliais: Šis režimas ilgiau išlaiko žemesnes pavaras, todėl automobilis geriau valdomas ir stabiliau važiuoja posūkiais.
- Nusileidimas nuo įkalnės: Kai kurie automobiliai naudoja „S“ režimą, kad padidintų variklio stabdymą ir sumažintų stabdžių apkrovą važiuojant nuo kalno.
Tačiau nuolat naudoti „S“ režimą nėra idealu. Dėl didesnių variklio apsukų jis paprastai padidina degalų sąnaudas, todėl kasdien važiuojant į darbą ar greitkeliu geriausia perjungti į „D“ režimą.
Kaip įjungti ir išjungti „S“ režimą
Įjungti „S“ režimą paprastai būna taip paprasta, kaip perjungti pavarų perjungimo svirtį į „S“ padėtį. Kai kuriuose automobiliuose taip pat gali būti pavarų perjungimo mentelės arba rankinio pavarų perjungimo parinktys, leidžiančios valdyti, kada automobilis perjungia pavaras. Kai jums nebereikia sportiškesnio važiavimo, tiesiog perjunkite atgal į „D“ režimą, kad galėtumėte važiuoti taupiau ir ramiau.
Pavarų perjungimo „S“ režimas yra naudinga priemonė vairuotojams, kurie nori labiau kontroliuoti savo automobilio veikimą. Nors jis pagerina pagreitį, valdymą ir reakciją, dėl didesnių degalų sąnaudų jis nėra skirtas kasdieniam naudojimui. Supratimas, kada ir kaip jį naudoti, gali padėti kuo geriau išnaudoti savo transporto priemonės galimybes.
Ar dažnai naudojate „S“ režimą? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!