Tarp vairuotojų vis dar yra įsitikinimas, kad saugos diržų naudojimas ne visada yra naudingas. Argumentas – galimybė uždusti arba sudegti automobilyje. Nepaisant to, diržai neabejotinai padėjo išgelbėti daugybę gyvybių. Jie gali išgelbėti gyvybę net tada, kai išlipti iš automobilio atrodo sudėtinga.
Įvykus susidūrimui, būna atvejų, kai dėl durų pažeidimų jų neįmanoma atidaryti iš vidaus. Dėl atramos taško valdymas iš išorės kartais būna veiksmingesnis, o padedant kitam asmeniui kartais įmanoma duris atidaryti. Tuo pasinaudoja ugniagesiai gelbėtojai, rečiau griebdamiesi kėbulo pjovimo įrankių.
Tačiau būna atvejų, kai dėl savo saugumo patys turime kuo greičiau išlipti iš transporto priemonės, pavyzdžiui, kai kyla gaisras, išsiskiria kenksmingos dujos, kyla kito susidūrimo ar skendimo vandenyje pavojus. Tuomet saugos diržai gali išgelbėti mūsų gyvybes.
Kaip išlipti iš automobilio su saugos diržo pagalba?
Svarbiausia dalis yra vadinamoji sagtis, kurią automobilių gamintojai vadina įvorėmis. Tai metalinė detalė, kurią įkišate į spyną, dar vadinamą kablio lizdu, kad pritvirtintumėte. Svarbu suvokti, kad tai itin tvirta sudedamoji dalis, pagaminta iš storos plieno plokštės. Be to, dėl sagties formos ją lengva laikyti.
Būtent su šia dalimi galima išdaužti šoninį langą ir išlipti iš automobilio. Tiesa, patogiau būtų naudoti tam skirtą plaktuką (pvz., autobusuose), tačiau neretai su savimi neturite nieko tinkamesnio už minėtą diržo sagtį. Tai darydami nepamirškite smūgiuoti kuo arčiau stiklo krašto, o ne jo viduryje. Verta tai įsidėmėti situacijoje, kurios niekam nelinkėčiau patirti.
Saugos diržų veiksmingumas avarijų metu
Apskaičiuota, kad saugos diržai 45% sumažina priekinėse sėdynėse sėdinčių keleivių mirtinų sužalojimų riziką ir 50% – vidutinio sunkumo ar kritinių sužalojimų riziką. Apvirtimo avarijų metu saugos diržų naudojimas iki 75% sumažina mirtinų sužalojimų riziką, todėl saugos diržai atlieka itin svarbų vaidmenį apsaugant nuo katapultavimosi ir sumažinant traumą.
Saugos diržų nenaudojimo poveikis eismo įvykių metu
Saugos diržų nenaudojimas gerokai padidina tikimybę, kad per avariją keleivis išlėks iš transporto priemonės, o tai susiję su gerokai didesne sunkių sužalojimų ar mirties rizika. Neprisisegę saugos diržų keleiviai yra labiau linkę patirti antrinius smūgius transporto priemonės salone, pavyzdžiui, atsitrenkti į priekinį stiklą, prietaisų skydelį ar kitus keleivius, o tai dar labiau apsunkina sužalojimus.
Gale sėdintys keleiviai ir saugos diržų naudojimas
Nors saugos diržais paprastai rečiau prisisega gale sėdintys keleiviai, jie susiduria su panašia sužeidimų rizika avarijų metu. Galinėse sėdynėse sėdintys keleiviai, kurie neprisisega saugos diržų, ne tik kelia pavojų savo saugumui, bet ir didina priekyje sėdinčių keleivių sužeidimų riziką, nes neprisisegę saugos diržų keleiviai avarijos metu gali tapti sviediniais.