Drėgmė yra kiekvienos transporto priemonės priešas, tačiau ji sukelia ne tik kėbulo koroziją. Vanduo neigiamai veikia automobilio elektros sistemą. Ypač jautrūs jo poveikiui yra žibintai. Taigi sužinokite, ką daryti, jei pastebėjote, kad rasoja automobilio žibintai.
Kodėl rasoja automobilio žibintai?
Automobilio priekiniame žibinte susikaupusios drėgmės priežastys gali būti įvairios. Tačiau dažniausiai jos būna susijusios su priekinio žibinto nepilnavertiškumu arba pažeidimu. Taip yra todėl, kad, jei pažvelgsime į jo konstrukciją, jį sudaro ne tik difuzorius ir reflektorius, bet ir laidai, sandarikliai ir įvairūs dangteliai, taip pat ventiliacinė anga. Pastarieji trys komponentai skirti užtikrinti, kad žibinto vidus būtų vėdinamas ir izoliuotas nuo išorinių sąlygų.
Ypač svarbūs yra įvairūs dangteliai ir kiti elementai, kurie uždengia apžiūros angas ir apsaugo lemputes. Be jų į žibinto vidų gali patekti drėgmės. Užtenka, kad per ilgą laiką į vidų po lašelį patektų lietaus ar susikondensavusio sniego vanduo.
Taip pat verta prisiminti, kad eksploatuojant lempa įkaista iki aukštos temperatūros, o paskui atvėsta. Dėl to viduje iš oro gali nusėsti vandens garai. Nuo to apsaugo ventiliacija, įrengta kiekviename žibinte. Vandens garų pertekliui išleisti naudojamas nepastebimas guminis vamzdelis korpuso viršuje arba šone.
Taip pat gali atsitikti, kad su amžiumi žibinto sandarikliai praranda savo efektyvumą ir pradeda praleisti drėgmę. Kartais juos galima pakeisti, tačiau daugeliu atvejų, ypač naujų priekinių žibintų atveju, gali tekti pirkti visą komponentą.
Kitas atvejis – mechaninis difuzoriaus arba korpuso pažeidimas. Pažeidimai nebūtinai turi būti dideli ir matomi iš pirmo žvilgsnio, užtenka mikroįtrūkimų, kad vanduo pradėtų skverbtis į vidų.
Ar tai kelia pavojų automobilio elektros sistemai?
Bet kokia drėgmė, kuri liečiasi su transporto priemonės elektros sistema, kelia pavojų. Senesniuose automobiliuose dėl to gali perdegti saugiklis, užsiteršti žibinto kištukai arba sugesti šviesos jungiklis.
Naujesniuose automobiliuose ši problema daug rimtesnė. Šiuolaikiniai žibintai nebėra tik keli laidai ir lemputė, bet dažnai ir valdikliai, keitikliai ir kaitinimo elementai, kuriems veikti reikia daug energijos. Trumpasis jungimas tokioje sistemoje gali būti ne tik pavojingas, bet ir brangiai kainuoti. Tai viena iš priežasčių, kodėl geriau neignoruoti lempų drėgmės. Taip pat skaitykite: „Rasoja langai iš vidaus – laikas pasikeisti salono filtrą?“.
Ar drėgmė žibintuose yra priežastis, dėl kurios mano automobilis gali nepraeiti techninės apžiūros?
Taip, techninės apžiūros specialistas gali atkreipti dėmesį, kai rasoja automobilio žibintai ir dėl jų pateikti neigiamą apžiūros rezultatą. Jūsų automobilio priekinių žibintų efektyvumas yra pirmasis kriterijus, kurį reikia patikrinti.
Geriausi būdai, kaip pašalinti vandenį iš lempos
Nėra universalaus būdo, kaip išdžiovinti priekinį žibintą. Jei drėgmė jau įsivyravo, ji gali vėl atsirast net išdžiūvus, todėl labai svarbu nustatyti priežastį.
Paprasčiausias sprendimas, žinoma, yra pakeisti žibintą, o tai kartais brangiai kainuoja. Tačiau iš pradžių verta jį apžiūrėti, ieškoti įtrūkimų. Taip pat svarbu patikrinti, ar pilnai uždengtos lemputės ir elektros laidus dengiančios plombos ir dangteliai. Jei senos lempos su stikliniais gaubtais, galite pabandyti juos atklijuoti ir vėl priklijuoti specialiais karščiui atspariais klijais. Tačiau net ir tai negarantuoja, kad padėtis pagerės. Kartais prireikia visapusiško priekinių žibintų atnaujinimo.
Kaip išvengti žibintų rasojimo?
Žibintų drėgmės prevencija turėtų būti nuolatinis žibinto komplektiškumo tikrinimas: sandariklių, kamščių, oro angų pralaidumo tikrinimas. Šiuolaikiniuose automobiliuose prie žibintų kartais galima prieiti per ratų arkas, kuriose įrengti specialūs skydai, paslepiantys apžiūros angas. Jei šių gaubtų nėra, važiuojant į žibinto vidų gali patekti vandens. Verta į tai atkreipti dėmesį.
Patartina nuolat tikrinti automobilio apšvietimą ir kuo greičiau pašalinti visus gedimus.