Artėdami prie raudono šviesoforo signalo, vairuotojai dažnai įgyja įpročių, kurie gali atrodyti nekenksmingi, tačiau gali turėti didelių pasekmių transporto priemonės nusidėvėjimui, degalų sąnaudoms ir net eismo saugumui. Kai kurie vairuotojai sumažina pavarą ir leidžia varikliui lėtinti automobilį, o kiti mieliau važiuoja neutralioje padėtyje arba laikydami nuspaustą sankabą. Tačiau kuris būdas yra geriausias?
Kodėl visada turėtumėte naudoti stabdymą varikliu
Veiksmingiausias ir saugiausias būdas sulėtinti greitį artėjant prie raudono šviesoforo signalo – neperjungti pavaros ir stabdyti varikliu. Šis būdas sumažina stabdžių trinkelių ir diskų nusidėvėjimą, pagerina automobilio stabilumą ir užtikrina, kad vairuotojas ir toliau visiškai jį kontroliuos. Be to, šiuolaikiniai automobiliai visiškai nutraukia degalų įpurškimą, kai stabdoma varikliu, todėl taikant šį būdą degalai nenaudojami.
Gera vairavimo praktika – artėjant prie sustojimo laipsniškai mažinti pavarą. Taip padidinamas variklio stabdymo efektyvumas ir sumažinama priklausomybė nuo stabdžių pedalo, todėl prailginamas stabdžių komponentų tarnavimo laikas.
Kodėl važiavimas neutralioje padėtyje yra blogas įprotis
Daugelis vyresnio amžiaus vairuotojų ar profesionalių vairuotojų vis dar mano, kad važiuoti neutralioje padėtyje (važiuoti iki sustojimo išjungus pavarą) yra ekonomiškiausia. Tačiau ši idėja pasenusi.
Šiuolaikiniai varikliai degalus vartoja dirbdami tuščiąja eiga, o tai reiškia, kad automobilis, riedantis neutralioje padėtyje, sudegina daugiau degalų nei automobilis, naudojantis variklio stabdymą, kuris degalų neįleidžia. Be to, neutralioje padėtyje važiuojantis automobilis yra mažiau stabilus ir mažiau reaguoja, todėl vairuotojas negali greitai reaguoti į pavojus.
Galiausiai, važiuojant neutralioje padėtyje, didėja stabdžių nusidėvėjimas, nes nestabdant varikliu, vairuotojas turi pasikliauti tik stabdžių pedalu, todėl tenka dažniau ir brangiau keisti stabdžius.
Kodėl vairavimas su nuspausta sankaba yra blogiausias variantas
Kai kurie vairuotojai bando derinti abu būdus, laikydami automobilį įjungtą pavarą, tačiau važiuodami neutralia eiga spaudžia sankabą. Gali atrodyti, kad šis būdas suteikia geriausią iš abiejų pasaulių – važiuoti toliau ir tuo pat metu išlaikyti įjungtą pavarą, tačiau iš tikrųjų tai yra žalingiausias būdas.
Taikant šį metodą vis tiek deginami degalai, kaip ir važiuojant neutralioje padėtyje, tačiau didžiausia problema yra pernelyg didelis sankabos ir dvigubos masės smagračio susidėvėjimas. Nuolatinis sankabos išjungimas ir įjungimas gerokai sutrumpina jos tarnavimo laiką, o tai lemia brangiai kainuojantį remontą.
Šiuolaikinėse transporto priemonėse dviejų masių smagračiai yra standartinė įranga ir turi būti keičiami kartu su sankaba. Visiškas sankabos pakeitimas, įskaitant dalis ir darbą, priklausomai nuo automobilio modelio, gali kainuoti nuo 500 iki daugiau kaip 2 000 eurų.
Koks metodas geriausias?
Kad degalų sąnaudos būtų optimalios, nusidėvėjimas minimalus, o valdymas maksimalus, visada:
- Lėtinkite greitį neperjungdami pavaros – naudokite variklio stabdymą, kad natūraliai sumažintumėte greitį.
- Palaipsniui mažinkite pavarą artėdami prie raudono šviesoforo signalo.
- Stabdžių pedalą naudokite tik tada, kai būtina, o ne pasikliaukite tik juo.
Laikydamiesi šių metodų, vairuotojai gali sumažinti techninės priežiūros išlaidas, padidinti saugumą ir optimizuoti degalų sąnaudas.
Ar naudojate stabdymą varikliu, ar mieliau renkatės kitą būdą? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!