Balandžio 7–13 d. Lietuva prisijungė prie visos Europos greičio kontrolės iniciatyvos, organizuotos Europos kelių policijos tinklo ROADPOL. Per šį laikotarpį mūsų šalies keliuose užfiksuota beveik 7 000 greičio viršijimo atvejų. Ką tai sako apie vairuotojų įpročius ir kokie pokyčiai laukia?
Kas yra ROADPOL „Greičio maratonas“ ?
ROADPOL „Operation Speed“ – tai visos Europos mastu vykdoma akcija, skirta mažinti žuvusiųjų keliuose skaičių griežčiau kontroliuojant leistiną greitį. Be savaitę trukusios kampanijos, Lietuva balandžio 9-ąją dalyvavo ir 24 valandų trukmės „Greičio maratone“.
Per vieną parą buvo užfiksuota 863 greičio viršijimo atvejai.
Savaitės rezultatai: kur ir kaip buvo fiksuojami pažeidimai?
Balandžio 7–13 dienomis Lietuvoje nustatyti 6 982 greičio viršijimo atvejai. Štai detalūs duomenys:
- 📍 Stacionarūs greičio matuokliai – 2 493 pažeidimai
- 📍 Vidutinio greičio matuokliai – 1 778 pažeidimai
- 📍 **Mobilieji matuokliai („PoliScan FM1“) ** – 1 936 pažeidimai
- 📍 Pareigūnų rankiniai radarai – 562 pažeidimai
- 📍 Tarnybinių automobilių įranga – 213 pažeidimų
Iš viso dirbo 209 pareigūnai, jie vykdė kontrolę 169 skirtingose vietose.
Balandžio 9-oji: „Greičio maratonas“ skaičiais
Per intensyvią vienos paros kontrolę, kuri vyko trečiadienį, balandžio 9 d., užfiksuoti tokie pažeidimai:
- Stacionarūs matuokliai – 306 pažeidimai
- Vidutinio greičio matuokliai – 213 pažeidimų
- Mobilieji matuokliai („PoliScan FM1“) – 250 pažeidimų
- Rankiniai radarai – 94 pažeidimai
Daugiausia dėmesio skirta keliams, kur eismas intensyvus arba yra padidinta avaringumo rizika.
Kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams?
Didelis greitis išlieka viena iš trijų pagrindinių eismo įvykių su mirtinais padariniais priežasčių Lietuvoje. Per vieną savaitę užfiksavus tūkstančius pažeidimų, tampa aišku, kad problema – sisteminė.
Ypač efektyvūs pasirodė esantys vidutinio greičio matuokliai, kurie skatina vairuotojus važiuoti tolygiai ilgesniais atstumais.
Ekspertų nuomonė: ar vairuotojai ignoruoja įspėjimus?
Kelių eismo priežiūros specialistai pastebi, kad daug vairuotojų vis dar neįvertina modernių greičio fiksavimo priemonių, ypač mobiliųjų, tokių kaip „PoliScan FM1“. Ši įranga leidžia fiksuoti greitį įvairiose netikėtose vietose, todėl ją apeiti – sudėtinga.
Daug pažeidimų taip pat nustatyta prie mokyklų, gyvenvietėse ir kaimo keliuose – ten, kur greitis kelia didžiausią pavojų.
Kas toliau? Ar kontrolė tik griežtės?
Policija jau paskelbė, kad artimiausiais mėnesiais kontrolė bus aktyvi ir toliau – ypač pavasarį ir vasaros sezono pradžioje. Planuojamos papildomos ROADPOL kampanijos, įskaitant bendradarbiavimą su kitomis Baltijos šalimis.
Didėjantis pažeidimų skaičius taip pat kelia klausimą: ar nereikia dar daugiau vidutinio greičio zonų pagrindiniuose keliuose, vedančiuose į Vilnių, Kauną ir Klaipėdą?
Ar verta rizikuoti dėl greičio?
„Greičio maratonas 2025“ parodė vieną aiškų dalyką – pažeidėjai nelieka nepastebėti. Technologijos tobulėja, o kontrolės apimtys auga. Galbūt metas keisti savo įpročius?
Ką tu manai? Ar pastebėjai daugiau pareigūnų kelyje? Ar greičio matuokliai keičia tavo vairavimo stilių? Pasidalink komentaruose!