Praėjusią savaitę Europos kelių policijos tinklas (ROADPOL) vykdė operaciją „Sunkvežimiai ir autobusai“, kurios tikslas – užtikrinti, kad sunkiasvorės krovininės transporto priemonės ir autobusai laikytųsi kelių eismo saugumo taisyklių. Daugiausia dėmesio buvo skiriama transporto priemonėms, vežančioms rąstus, medienos skiedras, birius krovinius, statybinę įrangą ir kitus negabaritinius krovinius, taip pat užtikrinta, kad ne ES vežėjai iš tokių šalių kaip Kazachstanas, Uzbekistanas ir Kirgizija turėtų reikiamus leidimus važiuoti Lietuvoje.
Patikrinta daugiau kaip 50 transporto priemonių – nustatyti 9 pažeidimai
Operacijos metu Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai, bendradarbiaudami su Lietuvos transporto saugos administracija, nuodugniai patikrino daugiau kaip 50 sunkiasvorių transporto priemonių ir autobusų. Rezultatai buvo nerimą keliantys – užfiksuoti 9 pažeidimai, tarp jų:
- Vairuotojas, vairuojantis transporto priemonę be galiojančio vairuotojo pažymėjimo.
- Privalomų vairavimo ir poilsio laiko taisyklių pažeidimai.
- Transporto priemonės, dalyvaujančios viešajame eisme be galiojančios techninės apžiūros.
- Perkrauti sunkvežimiai ir netinkamas krovinių tvirtinimas, keliantis rimtą pavojų eismo saugumui.
Kodėl tai svarbu
Saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad pažeidimai, susiję su vairavimo laiko apribojimais ir perkrautais sunkvežimiais, labai padidina eismo įvykių riziką. Pavargę vairuotojai yra linkę lėčiau reaguoti, o nepritvirtintas ar per sunkus krovinys gali sukelti nestabilumą, dėl kurio kelyje susidaro pavojingos situacijos.
Be to, valdžios institucijos griežtina ne ES transporto operatorių kontrolę. Dabar trečiųjų šalių vežėjai, prieš įvažiuodami į Lietuvos kelius, privalo įsitikinti, kad turi tinkamus leidimus, o tai padeda sukurti sąžiningą konkurenciją logistikos sektoriuje ir pagerinti bendrą kelių eismo saugumą.
Griežtesnis reikalavimų vykdymas bus tęsiamas
Lietuvos policija ir transporto institucijos įspėja, kad panašios operacijos bus vykdomos reguliariai, siekiant užtikrinti, kad būtų laikomasi reikalavimų. Vairuotojai ir įmonės raginami laikytis taisyklių ir prisitaikyti prie sugriežtintų kontrolės priemonių, kad išvengtų baudų ir išvengtų nelaimingų atsitikimų.
Ką manote?
Ar Lietuva turėtų imtis dar griežtesnių priemonių, kad užkirstų kelią pavojingiems kelių eismo taisyklių pažeidimams? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!