Vokietijoje prasidėjo nauja eismo taisyklių laikymosi užtikrinimo era. Autobahn 60 greitkelyje netoli Mainco pradėjo veikti pirmasis mobiliaisiais telefonais fiksuojamas greičio matuoklis, vadinamas „Monocam“. Naudojant pažangią technologiją, ji identifikuoja vairuotojus, naudojančius išmaniuosius telefonus, ir automatiškai įspėja policiją. Jei būsite pagauti rašantys SMS žinutes ar skambinantys už vairo, galite tikėtis 100 eurų baudos ir taško vairuotojo pažymėjime.
Kaip veikia „Monocam“ sistema
Sistema „Monocam“ – tai daugiau nei tradicinis greičio matuoklis. Ji naudoja:
- Tiesioginę vaizdo transliaciją
- Veido atpažinimą
- Objektų aptikimą (pvz., telefonai rankose arba prie ausų)
Įrenginys paprastai montuojamas ant tiltų, kur gali skenuoti eismą iš viršaus. Aptikęs vairuotoją, kuris naudojasi telefonu, jis:
- Padaro aiškią pažeidimo nuotrauką
- Siunčia duomenis policijai, kad ji patvirtintų rankiniu būdu
Ne visi vaizdai yra teisiškai tinkami naudoti, todėl žmogaus atliekamas patikrinimas išlieka proceso dalimi.
Kodėl tai įvedama?
Vairavimas išsiblaškius yra viena iš pagrindinių eismo įvykių priežasčių Europoje. Naudojimasis išmaniuoju telefonu vairuojant labai sumažina reakcijos laiką ir sąmoningumą. Valdžios institucijos tikisi, kad ši sistema padės:
- Sulaikys nuo rizikingo elgesio
- Skatins naudotis laisvų rankų įranga
- Išgelbės gyvybes greitkeliuose ir miestų keliuose
Sunkiai įgyvendinama rankiniu būdu
Iki šiol policija turėjo ribotas galimybes nustatyti naudojimąsi mobiliaisiais telefonais. Pareigūnai turėjo vizualiai stebėti pažeidimus ir stabdyti vairuotojus vietoje. Sistema „Monocam“ tai keičia – ji yra aktyvi ir nuolatinė.
Kokia teisinė bausmė?
Vokietijoje bauda už naudojimąsi mobiliuoju telefonu vairuojant yra:
- €100
- 1 balas nacionalinėje vairuotojo pažymėjimų sistemoje (Flensburgo registras)
Taip pat skaitykite: „Bauda už kalbėjimą telefonu vairuojant“
Ar ji plėsis Europoje?
Sistema jau naudojama:
- Nyderlanduose
- Vokietijoje (Maincas)
Reino krašto-Pfalco valdžios institucijos planuoja ją įdiegti visuose penkiuose policijos regionuose, o kitos Vokietijos federalinės žemės greičiausiai paseks jos pavyzdžiu. Priklausomai nuo vietos įstatymų ir privatumo taisyklių, panašią technologiją gali įdiegti ir kitos ES šalys.
Sistema „Monocam“ yra didelis žingsnis į priekį kelių eismo saugumo ir vairuotojų atskaitomybės srityje. Kadangi kameros tampa vis išmanesnės, išsiblaškymas prie vairo netrukus gali tapti praeitimi.
Kaip manote, ar toks stebėjimas padeda, ar pažeidžia privatumą? Ar pritartumėte šiai sistemai Lietuvoje? Pasidalykite savo mintimis komentaruose ir sekite mus, kad sužinotumėte naujausias eismo priežiūros naujienas.