• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Bauginantys tyrimų rezultatai. ES rengia naują aktyvios vairuotojų kontrolės sistemą

pagal Andžej Biaigo
2024.04.24, 12:29
Eismas
A A
0
vairuotojo nuovargio nustatymas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų Europoje yra cenzūruojami. Pagal naują strategiją Europos Sąjunga investuoja daugiau nei 3 mln. eurų į visiškai naują vairuotojų kontrolės sistemą. Į šį projektą, kuriuo siekiama pagerinti kelių eismo saugumą, įtrauktas net dirbtinis intelektas. Vaisius – sistema, kuri bus privalomai diegiama naujuose ES šalyse parduodamuose automobiliuose.

Paprastai pirmiausia pasireiškia nuovargis ir raumenų tirpimas. Tada pradedate žiovauti, virpėti ant kėdės. Tada tampate išsiblaškę. Ilgainiui už vairo pradedate lėčiau reaguoti ir užmerkiate akis. Taip nuovargis progresuoja žingsnis po žingsnio. Kol užmiegate. Kol pateksite į avariją. Alternatyva? Iš karto sustojate automobilių stovėjimo aikštelėje, kad padarytumėte pertrauką ir pailsėtumėte.

Užmiegate prie vairo? Taip nutinka daugiau nei pusei vairuotojų!

Tyrimo rezultatai gąsdina. Ispanijos technologijų instituto ITCL (Instituto Tecnologico de Castilla Y Leon) mokslininkų surinktais duomenimis, daugiau nei pusė profesionalių vairuotojų, važiuojančių didelius atstumus, bent kartą yra užmigę prie vairo. Bent kartą! O ES ERSO (Europos kelių eismo observatorijos) ataskaitoje teigiama, kad vairuotojų nuovargis yra iki 20 proc. sunkių eismo įvykių Europoje priežastis.

ES valdžios institucijos netruko reaguoti. Taigi projektas FITDRIVE (daugiau nei 3,4 mln. eurų ES paramos pagal programą „Visuomenės iššūkiai – pažangus, ekologiškas ir integruotas transportas“) įgyvendinamas 3,5 metų (darbai pradėti 2021 m. rugsėjį). Darbų pabaiga yra neišvengiama. Ispanijos technologijų centro ITCL vadovaujama tarptautinė komanda (specialistai iš Prancūzijos, Airijos, Ispanijos, Vokietijos, Švedijos, Turkijos, Italijos ir kt. centrų) tyrimus ir bandymus (atliktus keliose ES šalyse uždaruose keliuose ir įprastame eisme) baigs 2025 m. vasario mėn.

Vairuotojo nuovargio aptikimas
Vairuotojo nuovargio aptikimas

Komandai pavesta sukurti naują vairuotojo nuovargio nustatymo sistemą, kuri turėtų veikti greičiau ir veiksmingiau nei šiuo metu įvairių gamintojų automobiliuose įdiegti sprendimai. Patvirtinus šią sistemą, ji taps privaloma naujuose ES parduodamuose automobiliuose. Iš pradžių ji bus taikoma profesionaliems vairuotojams, t. y. tiems, kurie vairuoja sunkvežimius, autobusus, pristatymo automobilius ir taksi.

Šaltinis: ETFeurope

Jau įdiegtos nuovargio nustatymo sistemos. Tačiau vis dar per silpnos. Naujoji turėtų būti geresnė

Kuo naujoji sistema skirsis nuo jau rinkoje esančių (vis daugiau lengvųjų automobilių turi paprastą sistemą, pagrįstą pagalbos sistemos intervencijomis arba žvilgsnio stebėjimu)? Vairuotojas bus stebimas ne tik įvairiais standartiniais jutikliais (veido ir žvilgsnio kamera, jutikliais vaire), bet ir sportine apyranke su jutikliais, matuojančiais širdies ritmą, prakaitavimo intensyvumą ir rankų judesius. Taip pat bus atsižvelgiama į pagalbinių sistemų (eismo juostos išlaikymo reakcijos, greičio ribotuvo, adaptyviosios kruizo kontrolės) ir tachografo duomenis, kad būtų galima įvertinti vairuotojo vairavimo stilių. Gana daug, ar ne?

#ProjectinFocus
?Ahead of #TRA2024 we are putting the spotlight on some #EU #H2020transport projects that will be exhibiting at the #EC stand in #Dublin
??Meet @FitdriveH2020 that is seeking to reduce road accidents with customised driver alerts.
? https://t.co/wwxj0yppub pic.twitter.com/FOx6PVENig

— CINEA?? (@cinea_eu) April 13, 2024

Kodėl tiek daug informacijos šaltinių? Kuo daugiau, tuo lengviau nustatyti tikslią diagnozę. Atliekant individualų vertinimą bus naudojami atitinkami neurofiziologiniai modeliai (bus naudingi moksliniai tyrimai, susiję su žievės aktyvumo ir raumenų reakcijos pagal nuovargį susiejimu). Kitaip tariant, sistema rinks duomenis apie kiekvieną vairuotoją ir mokysis jo elgsenos, kad galėtų pritaikyti nuovargio lygio vertinimą. Ar turite įprotį krapštytis užpakalinę kaklo dalį, kai pirmą kartą pajuntate nuovargį? Elektronika tai nustatys. Ir kaip ji reaguos? Tai labai geras klausimas.

Skaitykite  Sustabdė policija dėl girtumo: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?
Vairuotojo nuovargio nustatymas
Vairuotojo nuovargio nustatymas

Pranešimai pavargusiam vairuotojui

Be abejo, galite tikėtis išankstinių pranešimų (pvz., pranešimų ekrane ir garsinių ar balso pranešimų per skaitmeninį asistentą) su rekomendacija padaryti pertrauką. Be abejo, kuo ilgiau vairuotojas ignoruos pranešimus, tuo dažnesni bus pranešimai ir garsiniai perspėjimai. Gali būti, kad galiausiai automobilis apie vairuotoją praneš policijos pareigūnams. Juk projekte minimas duomenų perdavimas policijos patruliams ir intelektinių transporto sistemų (ITS) infrastruktūrai. Žinoma, galima skųstis dėl pranešimų (ypač jei sistema daro klaidų), tačiau jei pavyks išvengti tragiško eismo įvykio, verta į naująją sistemą žiūrėti šiek tiek mažiau kritiškai.

Kada sprendimas pasieks naujus automobilius? Tikrai ne greitai, nes laikas turėtų būti skaičiuojamas metais, o ne mėnesiais. Nuo sistemos įdiegimo iki jos privalomo naudojimo kaip pagrindinės įrangos gali praeiti dar keleri metai.

Žymos: nuovargissaugumas kelyjevairuotojo pagalbinės sistemos
Dalintis42DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.