• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

CO2 mokestis ir MTZ zonos: kaip keisis vairuotojų kasdienybė 2026 m.?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.06.26, 11:30
Eismas
A A
0
automobilio co2 testas ismetimas ismetamuju duju testas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo 2026 m. tiek Lietuvoje, tiek daugelyje Europos miestų įsigalios griežtesni reglamentai, skirti senesnėms, daug teršalų išmetančioms transporto priemonėms. Šie pokyčiai paveiks milijonus vairuotojų, ypač tų, kurie vairuoja dyzelinius ar benzininius automobilius, neatitinkančius naujausių išmetamųjų teršalų standartų. Štai ką reikia žinoti Lietuvos vairuotojams.

Kas pasikeis nuo 2026 m.?

Lietuva planuoja nuo 2026 m. įvesti nacionalinį CO2 pagrįstą transporto priemonių mokestį. Tuo pačiu metu didieji miestai, tokie kaip Vilnius, Kaunas ir Klaipėda, ruošiasi įvesti arba išplėsti mažos taršos zonas (MTZ), apribodami transporto priemonių, kurios neatitinka minimalių „Euro“ standartų, patekimą į miesto zonas.

  • CO2 mokestis bus taikomas transporto priemonėms, išmetančioms daugiau nei 100 g/km.
  • MTZ zonos gali apriboti transporto priemonių, kurių išmetamųjų teršalų kiekis yra mažesnis nei „Euro 4“ (benzinas) ir „Euro 6“ (dyzelinas), įvažiavimą.
  • Baudos už nesilaikymą gali svyruoti nuo 50 iki 300 eurų.

Kaip bus apskaičiuojamas CO2 mokestis?

dyzelinio automobilio co2 testas
Transporto priemonės CO2 testas

Mokestis bus progresyvus, pagrįstas jūsų automobilio išmetamųjų teršalų kiekiu. Štai kaip tikimasi, kad veiks nauja struktūra:

  • 101–160 g/km: 0,56 EUR už gramą virš 100
  • 161–200 g/km: 0,76 EUR už gramą virš 100
  • 201–250 g/km: 1,10 EUR už gramą virš 100
  • Virš 251 g/km: 1,50 EUR už gramą virš 100

Pavyzdys: Transporto priemonė, išmetanti 165 g/km → 65 g virš → 65 × 0,76 EUR = 49,40 EUR.

Socialiai pažeidžiamoms grupėms bus taikomos nuolaidos (50 % sumažinimas), o mažai taršios transporto priemonės (iki 100 g/km), hibridai ir elektromobiliai bus atleista nuo mokesčių.

MTZ zonos Lietuvos miestuose

Vilnius aktyviai planuoja mažos taršos zoną savo senamiestyje ir centrinėse vietose. Klaipėda svarsto panašias zonas, remdamiesi oro kokybės ir eismo spūsčių duomenimis. Įvažiavimo apribojimai priklausys nuo transporto priemonės išmetamųjų teršalų klasės („Euro“ reitingas). Kaunas jau yra įvedęs mažos taršos zoną: „Kauno senamiestyje jau veikia mažos taršos zona: kaip už ją susimokėti?“

Pavyzdžiai iš Europos

svaraus transporto zona lenkijoje kelio zenklas
„Švaraus transporto zona“ kelio ženklas Lenkijoje
  • Berlynas: Įvažiavimas leidžiamas tik „Euro 4“ benzininiams ir „Euro 5“ dyzeliniams varikliams.
  • Londonas: ULEZ mokestis – ~12,50 GBP per dieną už neatitinkančias reikalavimų transporto priemones.
  • Krokuva: Nuo 2026 m. metinis mokestis teršiančioms transporto priemonėms – iki 1 375 EUR.
Skaitykite  0,00 promilių taisyklė Europoje: kur jau galioja ir kas laukia Lietuvos?

Ar jūsų transporto priemonė laikoma „sena“ arba „teršiančia“?

  • Dyzelinas: Dauguma iki 2014 m. pagamintų modelių neatitinka „Euro 6“ standarto.
  • Benzinas: Automobiliai, pagaminti iki 2006–2008 m., dažnai neatitinka „Euro 4“ standarto.
  • Šios transporto priemonės paprastai išmeta 160–250 g/km – taikomas 50–200 EUR mokestis.

Kaip patikrinti savo CO2 emisiją ir „Euro“ standartą?

Jūsų registracijos liudijime yra CO2 duomenys. Arba galite naudoti „Regitra“ svetainę arba įvesti savo VIN arba valstybinio numerio ženklą. Sutelkite dėmesį į „Euro 6“ – tai bus minimalus standartas, suteikiantis neribotą prieigą prie miestų ir mažesnius mokesčius.

Rinkos poveikis: kas nutiks naudotų automobilių kainoms?

Tikimasi, kad senesnių dyzelinių ir benzininių automobilių vertė gerokai sumažės. Kita vertus, hibridinių ir elektromobilių paklausa auga. Pardavėjai privalo aiškiai nurodyti CO2 lygius ir Euro klasę – tai taps pagrindiniais pirkimo kriterijais.

Ką galite padaryti, jei jūsų automobiliui bus taikomi mokesčiai?

is tinklo ikraunamas hibridinis automobilis ikrovimas elektromobilis
  • Parduokite iki 2026 m. – išvenkite nusidėvėjimo ir laikykitės reglamentų.
  • Atnaujinkite automobilį į mažai taršią transporto priemonę – hibridinį, elektromobilį arba atitinkantį reikalavimus benzininį automobilį.
  • Pasinaudokite kompensavimo programomis:
    • Iki 5000 EUR už naujas elektromobiles
    • 2500 EUR už naudotas elektromobiles
    • 1000–1500 EUR už taršios transporto priemonės utilizavimą
  • Apsvarstykite alternatyvas: viešąjį transportą, automobilių dalijimąsi (pvz., „CityBee“, „SPARK“), važiavimą dviračiu, elektriniai paspirtukai

Ar išmetamųjų teršalų kiekį galima sumažinti modifikuojant?

Techniškai taip – ​​pridedant DPF, SCR arba perprogramuojant. Tačiau tai brangu (800–2000 €), sudėtinga ir retai atsiperka. Reikėtų iš naujo išbandyti automobilį ir įrodyti sumažintą išmetamųjų teršalų kiekį. Daugeliu atvejų transporto priemonės pakeitimas yra praktiškesnis.

Kiti dalykai, kuriuos reikia žinoti

  • Savivaldybės iki 2026 m. nustatys MTZ taisykles ir stebėjimo sistemas.
  • CO2 mokestis bus mokamas kasmet – per elektronines paslaugas arba transporto priemonės registracijos metu.
  • Baudos už nesilaikymą: 50–300 EUR, priklausomai nuo miesto ir pažeidimo sunkumo.
  • Pagrindinis tikslas: sumažinti oro taršą ir eismą apgyvendintose miesto zonose.

Naudingos nuorodos ir įrankiai

  • Aplinkos ministerija – oficiali mokesčių informacija
  • „Regitra“ – išmetamųjų teršalų ir transporto priemonių duomenys
  • APVA – kompensavimo programos
Skaitykite  Kaune statomas naujas tiltas: sujungs Senamiestį ir Vilijampolę

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: co2mažos taršos zonos
Dalintis23DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Kurie modeliai dings iki 2026 m. – pilnas sąrašas

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz