• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Kiek turi sumažėti slėgis padangose, kad vairuotojas tai pastebėtų?

pagal Andžej Biaigo
2024.11.02, 11:00
Eismas
A A
0
padangu slegis padangu slegio patikra
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų netikrina padangų slėgio, todėl kyla pavojus, kad jų padangos greičiau susidėvės. Nuo kokio slėgio kritimo galima nustatyti, kad automobilio ratuose yra per mažai oro? Kokios yra vairavimo su per mažu oro slėgiu pasekmės?

Nors reguliarus padangų slėgio tikrinimas nereikalauja daug laiko ir nėra sudėtingas, daugelis vairuotojų pamiršta tai daryti arba daro tai pernelyg retai. Remiantis „Michelin“ atlikto tyrimo duomenimis, net 25 % vairuotojų visiškai netikrina padangų slėgio. Tokio paprasto veiksmo ignoravimas ne tik daro neigiamą poveikį eismo saugumui, bet ir verčia vairuotojus patirti papildomų išlaidų greičiau susidėvėjusioms padangoms keisti arba dažniau lankytis degalinėse.

Nepakankamą oro slėgį vairuotojai pastebi tik tada, kai automobilis pradeda važiuoti pastebimai prasčiau arba kai jis yra pasviręs. Tuomet paprastai tai būna paskutinis raginimas papildyti padangų slėgį. Jei per ilgai važinėjate su per mažu slėgiu, padangos ir galbūt ratlankiai bus sugadinti.

Kada vairuotojas nukenčia dėl per mažo slėgio padangose?

automobilio padanga su nepakankamu slegiu

Neretai automobilis su mažu oro slėgiu atrodo visiškai natūraliai, t. y. padanga neturi perdėto šoninio įlenkimo. Tačiau pirmieji mažo oro slėgio padangose simptomai išryškėja kasdien vairuojant automobilį. Automobiliui su mažu padangų slėgiu būdinga „vangi“ vairo reakcija; tiesiame kelyje jis pradeda traukti nepakankamai pripūsto rato kryptimi, o posūkiuose yra linkęs nepakankamai arba per daug pasukti vairą.

Nuo kokio slėgio kritimo sužinosite, kad slėgis yra per mažas? Atliekant bandymą buvo tikrinamas automobilio elgesys, kai slėgis kairiajame priekiniame rate buvo mažesnis už nustatytąjį (2,2 bar) (2,0, 1,5 ir 1,0 bar), atliekant du bandymus – važiuojant tiesia kelio atkarpa ir slalomo trasoje. Automobilio valdymą objektyviai vertino trys bandymų vairuotojai, kurie važiavimus atliko nežinodami esamos slėgio vertės. Jų buvo paprašyta signalizuoti, kai pastebėdavo automobilio valdymo pokyčius, ir nurodyti, kokie tai buvo pokyčiai.

Mažas slėgis padangose ir važiavimas tiesia linija

Atlikus matavimus tiesiame kelyje buvo gautas netikėtas rezultatas – vienas vairuotojas pirmą kartą pastebėjo, kad automobilio valdymo savybės pasikeitė, kai slėgis kairiajame priekiniame rate buvo sumažintas iki 1,2 baro, t. y. vienu baru mažiau, nei rekomenduoja gamintojas. Tai įvyko važiuojant maždaug 90 km/h greičiu. Važiuojant 50 km/val. greičiu, nė vienas vairuotojas nepastebėjo valdymo savybių pokyčių.

Slėgis
Slėgio kritimas
1 vairuotojas
2 vairuotojas
3 vairuotojas
2,0 barai
– 0,2 baro
 – 
 – 
 – 
1,5 baro
– 0,7 baro
 – 
 – 
 – 
1,2 baro
– 1,0 baras
 – 
 + 
 – 
– vairuotojas nepranešė apie skirtumus; + vairuotojas pranešė apie skirtumus

Mažas slėgis padangose ir važiavimas slalomu

Atliekant šį bandymą buvo patikrinta, kaip slėgio sumažėjimas veikia automobilio elgseną staigiai keičiant važiavimo kryptį. Šį kartą pirmieji skirtumai pastebėti jau sumažinus slėgį iki 1,5 baro, o esant 1,2 baro slėgiui visi vairuotojai vienbalsiai pripažino, kad automobilis važiuoja ne taip tiksliai ir į posūkius įvažiuoja su pastebimu vėlavimu. Išvada tik viena: tik atlikus dinaminius bandymus galima spręsti, ar mūsų automobiliui reikia skubiai patikrinti padangų slėgio lygį.

Slėgis
Slėgio kritimas
1 vairuotojas
2 vairuotojas
3 vairuotojas
2,0 barai
– 0,2 baro
 – 
 – 
 – 
1,5 baro
– 0,7 baro
 – 
 + 
 – 
1,2 baro
– 1,0 baras
 + 
 + 
 + 
– vairuotojas nepranešė apie skirtumus; + vairuotojas pranešė apie skirtumus

Važiavimo su netinkamu padangų slėgiu pasekmės

padangu slegio ispejamoji lempute prietaisu skydelyje
Padangų slėgio įspėjamoji lemputė automobilio prietaisų skydelyje.

Jei slėgis padangose per mažas, padangos greitai ir netolygiai dėvisi – gamintojų skaičiavimais, sumažėjus slėgiui 0,5 baro, padangų protektoriaus tarnavimo laikas sutrumpėja trečdaliu. Padangos deformuojasi, todėl padidėja darbinė temperatūra ir padanga gali sprogti. Automobilis su pradurta padanga daug prasčiau stabdo ir yra linkęs nepakankamai arba per daug sukti (priklausomai nuo to, kurios ašies problema).

Patikrink ridos klastojimus, avarijas ir vagystes – VIN ataskaita internetu.

Nepakankamai pripūstos padangos praranda gebėjimą tinkamai išsiurbti vandenį iš balų, todėl automobilis linkęs nekontroliuojamai elgtis šlapiame kelyje. Be to, nepakankamai pripūstos padangos lengvai pažeidžiamos užvažiavus ant bordiūro. Kita vertus, jei padanga pripūsta per daug, automobilis gali prarasti sukibimą posūkiuose (mažesnis protektoriaus sąlyčio plotas), o keleiviai gali stipriau pajusti kelio poveikį.

Kaip veikia padangų slėgio stebėjimo sistemos

padangu-slegio-davikliai

Padangų slėgio stebėjimo sistemos, dar vadinamos TPMS, yra standartinė šiuolaikinių automobilių įranga. Jos skirstomos į du tipus: netiesiogines ir tiesiogines. Pirmuoju atveju kompiuteris, naudodamas ratų stebulėse esančius ABS jutiklius, lygina visų ratų sukimosi greitį – jei slėgis rato padangoje sumažėja, sumažėja riedėjimo spindulys ir padidėja apsukos. Ši sistema tik praneša apie slėgio skirtumą, bet negali nustatyti tikrosios vertės. Tai įmanoma padaryti taikant tiesioginį matavimą, naudojant visuose ratuose esančius jutiklius. Kiekvienas iš jų turi radijo siųstuvą, kuriuo siunčia informaciją apie slėgį į valdiklį, o vertė rodoma borto kompiuterio ekrane. Tiesa, tai modernesnis ir tikslesnis sprendimas, tačiau keičiant padangas kyla didesnė gedimo ar sugadinimo rizika.

Per mažas slėgis padangose – ar kenkia?

Važiuojant su mažu padangų slėgiu be reikalo didėja degalų sąnaudos ir tenka greičiau keisti padangas, nes dėl ilgo važiavimo su mažu slėgiu padangos sugadinamos. Be to, tai pavojinga kelyje, ypač esant sudėtingoms oro sąlygoms. Pravartu retkarčiais profilaktiškai patikrinti padangų slėgį – net jei iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo normalu.

Žymos: padangospadangų slėgis
Dalintis39DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.